תזונה

18 היתרונות הבריאותיים המדהימים של פרי המנגו

מנגו הוא פרי ממשפחת האלתיים והוא בעל בית גלעין. מנגו הוא אחד המאכלים הבריאים והפופולריים ביותר בעולם. במאמר זה נתייחס ליתרונות הבריאותיים העיקריים שלו.

מנגו מוכר כתחנת כוח מזינה המספקת לגוף כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים, ובכך מנגו מקדם את הבריאות שלנו.

כוס של חתיכות מנגו מכילה 76% מהכמות היומית המומלצת של ויטמין C, כ-35% של ויטמין A, כ-20%  של חומצה פולית, 11% של ויטמין  B6, כ-9% ויטמין E ונחושת, 8% של ויטמין K ו-7 אחוז אשלגן.

בנוסף, מנגו מלא סיבים, חלבון, פחמימות, ובעל ערך קלורי נמוך. ישנם כמויות קטנות של מגנזיום, ברזל וסידן וכן מספר נוגדי חמצון רבי עוצמה, כולל קוורצטין, זאקסנטין, בטא-קרוטן ואסטרגלין.

קיימים סוגים רבים של מנגו, ניתן להבחין בסוגים השונים לפי צורה, צבע, גודל זרע וטעם. ללא קשר באיזה סוג מדובר, למנגו יש את היתרונות הבריאותיים הבאים:

1.מניעת עצירות

עצירות היא אחת מהבעיות הבריאותיות המוכרות והמרכזיות שאנשים סובלים ממנה.

בין אם זה בעקבות תזונה לקויה או אורח חיים לא פעיל, חשוב למנוע עצירות על מנת למנוע סיבוכים רציניים יותר.

מנגו הוא אחד המאכלים הטובים ביותר לאכול כדי להבטיח תנועת מעיים תקינה. מנגו בגודל בינוני, ללא קשר לסוג, מספק לגוף יותר מ-40% מהצריכה היומית של סיבים, אשר פועלים כטיפול יעיל וטבעי למניעת עצירות.

קראו על 10 תרופות מהירות לטיפול מיידי בעצירות

2.מחזק את המערכת החיסונית

מערכת החיסון שלנו חיונית מאוד ותפקידה הוא להגן על הגוף מפני פולשים מזיקים ולכן חשוב לשמור על מערכת חיסונית חזקה.

מנגו הוא מקור מצוין של בטא קרוטן, תרכובת כימית זו ידועה בתפקידה כמקדמת מערכת חיסונית בריאה.

תוספת תרכובת הבטא קרוטן במערכת מומרת לוויטמין A, אשר מסייע לגוף להילחם ברדיקלים חופשיים שיכולים לגרום לדלקת כרונית ופוגעים בבריאות שלנו באופן כללי.

3.מקל על הסימפטומים של אסטמה ומפחית את הסיכון של התפתחותה

אנשים שאוכלים מזון עם הרבה חומרים מזינים, במיוחד התרכובת הכימית בטא קרוטן יהיו בסיכון מופחת לפתח אסטמה.

במנגו יש הרבה בטא קרוטן ולאנשים שיש אסטמה או נמצאים בסיכון לפתח אסטמה, מומלץ לאכול ממנו.

אסטמה מתרחשת כתוצאה של דלקת כרונית במעברי האוויר, תוך צמצום זמני של דרכי הנשימה. הצמצום של דרכי הנשימה גורם לבעיות בהעברת אוויר מן הפה והאף אל הריאות.

כאשר אין מספיק אוויר שעובר לריאות אפשר לסבול מצפצופים, קשיי נשימה, לחץ בחזה, שיעול ובמקרים מסוימים מוות.

4.מונע הזדקנות מוקדמת

בשל שורה של נושאים סביבתיים, מתח יומי ומזון באיכות נמוכה, הזדקנות מוקדמת הופכת לתופעה יותר ויותר שכיחה.

הוכח כי מנגו עוזר להאט את תהליך ההזדקנות הטבעית וכמו כן מונע הזדקנות מוקדמת.

כל זה בזכות תכולתם העשירה של ויטמין A וויטמין C, אשר שניהם אחראים לייצור חלבון קולגן בגוף. הקולגן אחרי להגן על רקמת החיבור ועל כלי הדם ועוזר לעכב את תהליך ההזדקנות הטבעי של העור.

קראו על  11 יתרונות בריאותיים מרשימים לסלמון

5.מקל על תסמיני אנמיה

במנגו יש כמות גדולה של ברזל, לכן הוא מזון אידיאלי עבור אנשים עם מחסור בברזל.

מחסור בברזל משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם, מחסור זה יכול להפוך לאנמיה בקלות, משום שחוסר בברזל הוא הסימן הברור ביותר שאדם חולה באנמיה.

צריכה של מזונות שיש בהם ברזל כמו מנגו יכול לעזור במניעת הבעיה הזו.

קראו בנוסף 10 מזונות עשירים בברזל שישמרו עליכם בריאים וחזקים

6.מקטין את הסיכון לחלות בסרטן

מנגו מלא בפקטין אשר משחק תפקיד פעיל בהורדת רמות הכולסטרול בדם, מה שמקטין את הסיכון לפתח סרטן הערמונית.

התרכובת הנמצאת בפקטין משלבת חלבון הנקרא גלקטין 3, החלבון הזה משמש תפקיד גדול בכל השלבים של רוב סוגי הסרטן.

בנוסף, צריכה קבועה של בטא קרוטן, תרכובת כימית שיש במנגו, יכולה להקטין את הסיכוי לפתח סרטן הערמונית.

מחקרים אקראיים שונים טוענים כי אכילת מנגו על בסיס יומי יכולה לסייע במניעת התפתחות סרטן השד.

7.מניעת מחלות קרדיווסקולריות (לב וכלי דם)

מנגו עשיר בסיבים מסיסים הנקראים פקטין, זהו רב סוכר שעוזר להפחית את רמות הכולסטרול בדם באופן טבעי.

בנוסף, במנגו יש ערך נמוך של נתרן וערך גבוה של ויטמיני B ואשלגן, שמסייעים להדוף מחלות לב וכלי דם שנחשבות למחלות מאוד קשות שגורמות למוות ברחבי העולם.

דו”ח מדעי שפורסם על ידי אוניברסיטת אוקלהומה סטייט הציג כי מנגו מכיל מספר רב של פיטוכימיקלים ומינרלים שיש להם ההשפעות החיוביות על הגלוקוז והשומן בגוף ועל בריאות הלב.

8.משפר את בריאות העצם

במנגו יש רמות גבוהות של ויטמין K והוא ממלא תפקיד מפתח בבניית העצם. מחסור בוויטמין זה מקושר עם גורם סיכון מוגבר של שבירת עצמות.

יתר על כן, ויטמין K הוא חיוני על מנת לקלוט סידן, שזהו עוד תפקיד קריטי בשמירה על בריאות העצם.

הסידן הוא מזין העצם העיקרי הנדרש לבניית עצם.

קראו על 11 מזונות שלא חשבתם שטובים לעצמות שלכם

9.לשמור על בריאות העין

בעידן המסכים הדיגיטליים, חשוב לשמור על תקינות בריאות העין. גם במקרה הזה מנגו יכול לעזור לנו. צריכה קבועה של מנגו מסייעת לשמור על ראייה תקינה ומונעת את כל הבעיות שיכולות להיווצר שקשורות לעיניים.

קראו: עיניים יבשות: טיפולים יעילים להקלה בתסמונת העין היבשה

על פי מספר מחקרים שנעשו בנושא, התוכן העשיר בוויטמין A שיש במנגו מסייע בשמירה על בריאות העין.

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אורגון סטייט הוכיח כי מחסור ממושך בוויטמין A יכול לגרום להרבה בעיות עיניים ואף להוביל לעיוורון.

בין אם אתם צורכים ויטמין A ממזונות או תוספי מזון, חשוב לצרוך ויטמין זה על בסיס יומי על מנת לשפר את הראייה ולשמור על בריאות העיניים. הוויטמין A במנגו מקדם פונקציה אופטימלית של הרשתית.

קראו על  8 מזונות עתירים בסוכר שכנראה אתם אוכלים כל יום

ויטמין A: יתרונות, מקורות ותסמינים של מחסור

בנוסף, במנגו יש זאקסנטין ולוטאין. מאמינים כי זאקסנטין הוא חומר שטוב מאוד לעיניים, על פי דו”ח של אוניברסיטת יוטה הבריאות זאקסנטין מסייע להקטין את הסיכון לפתח ניוון מקולרי.

מנגו מכיל גם קריפטוקסנטין, קרוטנואיד המסייע בהורדת הסיכון לפתח ניוון מקולרי בקרב אנשים מבוגרים.

10.משפר את בריאות המוח

במנגו יש שפע של ויטמין B6, ויטמין חיוני לשיפור ושמירה על תפקוד בריא ותקין של המוח. ויטמין זה עוזר עם מיזוג של המוליכים העצביים הראשים, אשר תורמים לשינוי של דפוסי השינה וקביעת מצב הרוח.

הם מספקים כמות גדולה של ויטמין זה באופן טבעי. צריכת מנגו על בסיס יומי יכולה להעצים באופן משמעותי את תפקוד המוח ולשפר את הזיכרון ואת הריכוז בעקבות תוכן החומצה גלוטמית שיש בו.

11.להשתלט על לחץ דם גבוה

מכיוון שמנגו הוא מקור מעולה לחומרים כמו אשלגן ומגנזיום, ויש בו רמות נמוכות של נתרן, הוא עוזר להפחית את לחץ הדם באופן טבעי.

המכונה בכינוי “הרוצח שקט”, לחץ דם גבוהה משפיע על כ-70 מיליון מבוגרים בארצות הברית בלבד. אם יש לכם בעיות בלחץ דם, הקפידו לכלול מנגו בתזונה השבועית שלכם.

12.מפחית את רמות הסוכר בדם

המחקר האחרון בנושא הראה כי צריכת מנגו יכולה לעזור להפחית את רמות הסוכר בדם אצל מבוגרים שסובלים מהשמנת יתר.

למרות שמנגו לא יכול להחליף את התרופות, הוא מסייע באופן משמעותי לאזן את רמת הגלוקוז בדם. יתר על כן, מחקרים אחרים הראו כי ניהול הגלוקוז בדם ושליטה גליקמית אפשרית על ידי אכילת מנגו מדי יום.

נדרש מחקר נוסף כדי להוכיח עובדה זו, אך מספר דוחות מדעיים ציינו כי מנגו הוא טיפול טבעי יעיל לסוכרת. אנשים עם סוכרת היו נמנעים מאכילת מנגו במשך עשרות שנים עקב מיתוס פופולרי כי מנגו מתוק מדי עבור חולי סוכרת.

כיום, חוקרים טוענים כי פירות ועלי מנגו עשויים להיות מועילים בטיפול בסוכרת.

13.משפר את העיכול

מנגו משחק תפקיד חשוב בהקלה על בעיות עיכול, כולל עודף חומציות וקשיי עיכול. אנזימי העיכול הנמצאים במנגו מקדמים עיכול בריא והרכיבים הביו-אקטיביים כגון אלדהידים, טרפנים ואסטרים תורמים לשליטה בתיאבון והגברת תפקוד תקין של מערכת העיכול.

סיבה נוספת שמחזקת את העובדה שמנגו מסייע לעיכול, היא תוכן הסיבים הגבוהה שמונעת עצירות ושומרת על הבריאות של מערכת העיכול.

בנוסף, סיבים עוזרים לנו להרגיש שבעים יותר ושומרים על המעי הגס שלנו נקי, ומאפשרים לו לעבוד ביעילות.

מנגו עשיר במספר אנזימי העיכול האחראים על פירוק חלבונים וקידום עיכול תקין.

14.מנגו יכול לעזור לעלות במשקל

אם אתם צריכים להעלות כמה קילוגרמים, מומלץ לשים בעגלת הקניות שלכם הרבה מנגו. 150 גרם של מנגו מכילים כמעט 86 קלוריות, אשר נספגים בקלות על ידי הגוף.

קראו על  8 דברים הגורמים לנו לאכול יותר - בלי לשים לב

בנוסף, מנגו מכיל עמילן אשר הופך לסוכר, שמקדם עלייה במשקל. שתיית מילקשייק מנגו היא דרך טעימה כדי להאיץ את תהליך העלייה במשקל!

15.טוב לנשים בהריון

מנגו יכול לקדם הריון בריא מכיוון שהוא ממלא את הדרישות היומיות של ברזל לגוף.

בדרך כלל רופא נותן מרשם של תוספי ברזל במהלך הריון, אולם עדיף לאכול מזונות עשירים במינרל הזה במקום לצרוך תוספים. כאשר אתם משתוקקים למשהו מתוק, כוס של מנגו יכול לתת מענה הולם וטעים.

16.מקדם יחסי מין בריאים

למרות שמנגו אינו שייך לאפרודיזיאקים, מחקרים רבים הציעו שזהו פרי נהדר לשיפור וקידום חיי מין בריאים. מכיוון שבמנגו יש הרבה ויטמין E, מספיק מנגו אחד ביום כדי להגביר את הליבידו שלכם.

במחקר שנערך על ידי חוקרים אוסטרליים הוצג כי שילוב של בטא קרוטן וויטמין E מסייע להגביר את בריאות הזרע ולמנוע נזק בזרע אצל גברים. מחקר נוסף שפורסם על ידי המכונים הלאומיים לבריאות בארה”ב טען כי ויטמין E מסייע במניעת נזקי חמצון שמשפיעים על קרום הזרע.

בנוסף, מנגו מלא באבץ, שהוא חיוני לקידום הפריון אצל הנקבה והזכר.

קראו על 11 מזונות מעוררי חשק להעלאת הליבידו

17.מקדם ירידה במשקל

כן מנגו גם יכול לסייע לנו לרדת במשקל, כאשר אוכלים אותו בכמויות קטנות.

הפיטוכימיקלים שנמצאים בצד החיצוני של מנגו, פועלים כמו מבערי שומן טבעיים. מדענים מאוניברסיטת קווינסלנד הוכיחו את היעילות של קליפת המנגו לירידה במשקל.

מכיוון שמנגו מכיל סיבים המבטיחים תנועת מעי תקינה שמקדמת עיכול בריא, הוא יכול להיות תורם מדהים להוריד בקילוגרמים. מחקר נוסף בנושא, שנערך באוניברסיטת מינסוטה הראה כי סיבים תזונתיים יכולים לזרז את תהליך הירידה במשקל.

18.לשמור על עור בריא

העור שלנו שהוא האיבר הגדול ביותר של הגוף, צריך מזונות בריאים גם הוא כדי לתפקד ולהיות תקין. מחקר קוריאני שנעשה בשנת 2013 הצביע על כך שתמצית מנגו עוזרת להגן על העור מפני הזדקנות הנגרמת על ידי UVB.

כאמור, במנגו יש הרבה ויטמין A ובטא קרוטן אלה הם קרוטנואידים שעוזרים לקדם ולשמור על בריאות העור.

בטא-קרוטן הוא סוכן פוטו-פרוטקטיבי, שמגרה את התגובות הפוטוכימיות באפידרמיס, ובכך הוא מונע מקרני האולטרה סגולה לפגוע בעור. בנוסף, על פי מחקר סיני, מנגו מכיל גם פוליפנולים בעלי תכונות אנטי-סרטניות שיכולים להפחית את הסיכון לפתח סרטן העור.

ויטמין A מסייע למנוע היווצרות של עור שמנוני, יעיל בטיפול באקנה ובעיות עור אחרות.

לסיכום

מנגו אחד ביום יכול להספיק כדי ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים. מלבד היתרונות הבריאותיים המשמעותיים, אתם יכולים גם ליהנות מהטעם המענג של המנגו ולהשתמש בו בארוחות רבות ומגוונות.

אז בפעם הבאה שאתם עושים קניות בסופר, הקפידו למלא את העגלה שלכם במנגו.

תגובות

תגיות

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!