בריאות

איך לנקות את הריאות מרעלים

התפקיד העיקרי של הריאות הוא לקחת חמצן מהאוויר כאשר אנו נושמים ולשחרר פחמן דו חמצני כשאנו נושפים. מאחר והריאות אף פעם לא מפסיקות לעבוד, יש חשיבות לשמור אותן במצב תקין.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 27/10/15


ריאות
ניקוי הריאות מרעלים

ניקוי הריאות מסייע בסילוק רעלים החוצה, ניקוי דרכי הנשימה, הסימפונות והמעברים השונים אשר בתוכם הצטברו רעלים כתוצאה מזיהום האוויר, עישון, אורגניזמים מזיקים ועוד.

ניקוי הריאות מרעלים מסייע לתפקוד ריאות תקין, מפחית את הנפיחות והדלקתיות ומחייה ומחזק את הריאות. בנוסף, הוא מסייע בניקוי הליחה מדרכי הנשימה ומשפר את זרימת הדם לריאות. הוא גם מסייע בטיפול בדלקת סימפונות (ברונכיטיס), אסתמה, דלקות בגרון וכמו כן ריח פה.

1.נשימות עמוקות

נשימות עמוקות יכולות לסייע בשיפור קיבולת הריאות באמצעות העברת עוד חמצן לגוף. הדבר יחזק את הריאות, פותח את דרכי הנשימה ומנקה אותם. בנוסף, נותן אנרגיה ומפחית לחץ נפשי.

  • שכבו על הגב במקום נוח
  • הניחו את הידיים על הבטן בבסיס בית החזה
  • עצמו את העיניים. נשמו עמוק דרך האף תוך כדי נשימה עד 5.
  • החזיקו את הנשימה למשך 2 שניות, ולאחר מכן נשפו באטיות למשך 5 שניות.
  • חזרו על הפעולה 10 פעמים.
  • עשו את התרגיל 2 או 3 פעמים ביום.

עוד באגוגו: 11 יתרונות לנשימה עמוקה דרך הבטן

2.אורגנו

האורגנו עשיר ברכיבים כמו קרווקרול (carvacrol) וטרפן הפועלים כאלמנטים המנקים את הריאות. העשב יכול לסייע בהפחתת דלקות וגודש בריאות, שיפור זרימת האוויר באף ובריאות דרכי הנשימה.

  • שתו 2 כוסות תה אורגנו ביום כאשר אתם סובלים מאסתמה או בעיות דרכי נשימה אחרות. ניתן להכין את התה באמצעות אורגנו טרי או מיובש ולהשרות במים חמים במשך 5 דקות לפני השתייה.
  • כדי לנקות את הריאות, הוסיפו מספר טיפות של שמן אורגנו לכוס חלב חם או תה ושתו לפחות פעם ביום.
  • כמו כן, השתמשו באורגנו טרי או מיובש כאשר אתם מבשלים.

3.פעילות אירובית

ישנם מספר יתרונות לפעילות אירובית. היתרונות כוללים הורדה במשקל, שיפור הסיבולת, חיזוק הלב ואפילו הגדלת קיבולת הריאות. אימון אירובי בעל עצימות גבוהה יכול לשמש אותנו לניקוי הריאות ולהגדיל את הקיבולת שלהן. אבל, פעילות כמו ריצה מאומצת היא בלתי אפשרית לאנשים הסובלים ממחלות ריאה שונות כמו למשל מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), לכן אימון אירובי עם הפוגות ארוכות יותר, קל יותר לביצוע ויכול לסייע לתפקוד הריאות.

קראו על  אסתמה - סוגים, גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

4.שוש קירח (ליקוריץ)

עוד עשב מרפא אשר יכול לסייע בניקוי הריאות הוא הליקוריץ, אשר שמו המעוברת הוא שוש קירח. רכיביו האנטי-דלקתיים ונוגדי החמצון מסייעים בהפחתת דלקות של צינורות הסימפונות.

בנוסף לכך, הוא מכיל רכיבים אנטי-בקטריליים ואנטי-נגיפיים המסייעים במניעה וטיפול בזיהומים קלים בריאות, וכמו כן בהפחתת גירויים בריאות עקב גרון כואב, שיעול יבש או אלרגיה.

  •  שתו 2 עד 3 כוסות של שורש הליקוריץ למשך מספר ימים, כאשר אתם סובלים מבעיות בדרכי הנשימה או בריאות. כדי להכין את התה, הוסיפו כפית של אבקת ליקוריץ לכוס מים חמים, כסו וחכו 10 דקות לפני השתייה.
  • אפשרות נוספת היא לערבב 1/2 כפית של אבקת ליקוריץ עם מעט דבש ולשתות פעמיים ביום למשך מספר ימים.

שימו לב: צמח זה עלול לא להיות מתאים לנשים בהריון, תינוקות, אנשים הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות כליות או רמה נמוכה של אשלגן.

5.ג'ינג'ר

אפשר להשתמש גם בג'ינג'ר כדי לנקות את הריאות. הג'ינג'ר מכיל מספר רכיבים המסייעים לתפקוד הריאות באמצעות פירוק מזהמים בדרכי הנשימה לפני שהם גורמים לגירוי בריאות. הוא גם מסייע בשיפור תפקוד מחזור הדם.

  • שתו 2 עד 3 כוסות של תה ג'ינג'ר ביום כדי ליהנות מריאות חזקות יותר. כדי להכין את התה, הרתיחו כפית ג'ינג'ר טרי מגורד בכוס או כוס וחצי מים. תנו לתה להתקרר 5-10 דקות, סננו, הוסיפו מעט דבש ולימון בשביל הטעם.
  • השתמשו בג'ינג'ר טרי בבישולים שלכם.

שימו לב: יש להימנע מצריכה עודפת של ג'ינג'ר במקרה ואתם צורכים תרופות לטיפול בלב ובלחץ דם.

6.נענע

נענע היא עוד אפשרות טובה לניקוי הריאות בצורה טבעית. נענע ושמן מנטה מכילים מנטול המסייע בהרגעת השרירים בדרכי הנשימה. הדבר מסייע לנשימה קלה ללא מאמץ ומסייע בסילוק תסמיני גודש בדרכי הנשימה העליונות.

  • לריאות חזקות יותר, לעסו 3 עד 5 עלי נענע כל יום
  • כדי לטפל בגודש, הוסיפו מספר טיפות של שמן מנטה לסיר עם מים חמים ונשמו את האדים.
  • ניתן לשתות גם תה נענע פעמיים ביום.
קראו על  10 מאכלים המסייעים בניקוי הכבד

שימו לב: לא להשתמש בצמח במקרה ויש לכם היסטוריה של אבנים בכיס המרה.

7.שמן אתרי אקליפטוס

שמן זה יעיל במיוחד לטיפול בריאות, אודות לתכונות נגד גודש, חיטוי וכיוח. שמן אקליפטוס מסייע בהקלת שיעול, נלחם בגודש ומקל על גירוי בסינוסים.

  • הוסיפו 5 עד 10 טיפות של שמן אקליפטוס לסיר מים חמים.
  • כסו את הראש עם מגבת והטו את הראש על הסיר ונשמו את האדים.
  • עשו זאת למשך 5-10 דקות פעם או פעמיים ביום בכדי לנקות את הריאות כאשר אתם סובלים מגודש.

8.לובליה

לובליה עוד צמח אשר יכול לסייע לנו בניקוי הריאות. האלקלואיד בו, הנקרא לובלין, מסייע בסילוק ליחה באמצעות דילול הכיח.

הוא גם גורם לשחרור אפינפרין, המרגיע את נתיבי האוויר לנשימה קלה יותר. מחקרים טוענים כי רכיב זה מסייע גם בהפחתת השפעת הניקוטין על הגוף.

  • הוסיפו 5 עד 10 עלים של לובליה לסיר עם מים רותחים. כסו במשך 5 דקות, ולאחר מכן שאפו את האדים. עשו זאת 10 דקות בכל בוקר וערב למשך מספר ימים כדי לנקות את הריאות.

שימו לב: אין להשתמש במקרה של הריון, הנקה ואנשים עם מחלות לב ולחץ דם גבוה.

9.שיפור איכות האוויר

האוויר שאנו נושמים משפיע מאוד על בריאות הריאות שלנו. אנו אולי לא יכולים לשלוט על זיהום האוויר, אבל בהחלט ניתן לשפר את איכות האוויר בבית, בו אנו מבלים את מרבית זמננו.

אוויר הבית מזוהם לפעמים ממש כמו האוויר מחוצה לו, בגלל שימוש בחומרי ניקוי המבוססים על כימיקלים מזיקים ומטהרי אוויר.

מזהמי אוויר אשר יכולים עלולים להיות בבית הם פחמן חד חמצני, גז ראדון, פורמלדהיד, בנזן, אמוניה וטריכלורואתילן, אשר עלולים לגרום נזק לריאות.

  • שמרו על בית נקי מלכלוך ואבק.
  • השתמשו בשואב אבק ועם מסנן איכותי לנקות את הבית.
  • הקטינו את השימוש בחומרי ניקוי עם ניחוחות חזקים.
  • הימנעו משימוש בספריים למיניהם המכילים כימיקלים.
  • הכניסו צמחים המטהרים את אוויר הבית. ניתן למצוא אותם בכתבה 5 צמחים המטהרים את אוויר הבית.
  • וודאו שהבית מספיק מאוורר.
  • הפכו את הבית שלכם למקום שלא מעשנים בו.
קראו על  מה הפנים שלכם אומרות על בריאותכם

10.מזונות לניקוי הריאות

התזונה שלנו יכולה להשפיע על בריאות הריאות. תזונה בריאה מעודדת את הגוף לניקוי טבעי ומחזקת את המערכת החיסונית.

  • התחילו את היום בשתיית מים חמים עם לימון והקפידו לשתות מספיק מים במשך כל היום.
  • אכלו מאכלים עשירים בויטמין C כמו אשכולית, קיווי, תפוזים, עגבניות, ברוקולי ועוד.
  • אכילו מאכלים עשירים בנוגדי חמצון כמו שום, בצל, פלפל חריף, רימון, גי'נג'ר, כורכום, תפוחים ותה ירוק.
  • אכלו מאכלים אשר עשירים בחומצה פולית כמו עדשים ושעועית שחורה.
  • הימנעו ממאכלים המכילים שומן טראנס.

טיפים נוספים

  • קחו מקלחת חמה או שבו בסאונה למשך 15-20 דקות כדי לעודד את ניקוי הרעלים בגוף.
  • הפסיקו לעשן, והימנעו מעישון פסיבי.
  • התאמנו כל יום כדי להגדיל את קיבולת הריאות.
  • התאמנו בשטח הפתוח, במקומות לא תנועת רכבים.
  • הימנעו ממשקאות מוגזים ואלכוהול.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!