8 מזונות עשירים במגנזיום

8 מזונות עשירים במגנזיום

המגנזיום הוא מינרל בעל חשיבות גדולה לבריאות גופנו, הוא תומך במערכת החיסונית, מונע דלקתיות, משפר את בריאות הלב, ואפילו יכול לצמצם את הסיכוי שלנו ללקות בהתקף לב. המזונות הבאים עשירים במיוחד במגנזיום.


מחקר באוניברסיטת הרווארד מצא כי צריכה גבוהה יומית של מגנזיום מצמצמת את הסיכון להתפתחות של סוכרת ב-33%. מחקרים נוספים מצאו שמינרל זה מסייע במניעת דיכאון ומיגרנות. חוסר במגנזיום עלול לגרור אחריו תופעות לוואי ובעיות בריאותיות שונות קראו על כך בכתבה 10 סימנים שיש לכם מחסור במגנזיום.

אפשר לצרוך מגנזיום דרך תוספים, אך כדאי יותר לצרוך את המגנזיום בצורה טבעית דרך התזונה שלנו. הנה שמונה מזונות שיכולים לעזור:

1.עלים ירוקים כהים

בעולם התזונה, העלים הירוקים משחקים את תפקיד גיבורי העל של המזונות, מספקים ויטמינים ומינרלים החיוניים כל כך ועמוסים ביתרונות בריאותיים.

בחרו עלי תרד בייבי גולמיים או מבושלים, עלי קולרד, קייל או עלי מנגולד, ותספקו לגופכם כמות יפה של מגנזיום במינימום קלוריות.

2.אגוזים וזרעים

רק חצי כוס של זרעי דלעת מספקים 100 אחוזים מהתצרוכת היומית המומלצת למגנזיום. אגוזים וזרעים אחרים עשירים במינרל הם שקדים, זרעי חמנייה, אגוזי ברזיל, קשיו, זרעי פשתן, צנוברים ואגוזי פקאן.

הכינו לכם מיקס של אגוזים וזרעים ונשנשו מדי פעם כדי לקבל אנרגיה טובה ולהחזיק את הרעב ברמה סבירה.

רוצים רעיונות לאגוזים וזרעים? קראו על 10 זרעים ואגוזים שאנו צריכים לאכול כל יום.

3.דגים

בנוסף לכך שהם מקור מעולה לויטמין D וחומצות שומן אומגה 3, הדגים מקרל, סלמון פראי, הליבוט, וטונה יעזרו לנו להוסיף מגנזיום לגוף שלנו. קבעו לעצמכם מטרה לאכול דג לפחות פעם בשבוע.

4.פולי סויה (אדממה)

פולי סויה הם קטניות עשירות ברכיבים תזונתיים כמו סיבים, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. נשנשו חצי כוס פולי סויה (אדממה) קלויים ויבשים, המספקים כמעט חצי מהתצרוכת היומית המומלצת ליום של מגזניום. קטניות אחרות עשירות במגנזיום הן שעועית שחורה, שעועית לבנה, חומוס ועדשים.

קראו על  17 מזונות שיסייעו לכם לישון טוב יותר

5. אבוקדו

האבוקדו עשיר במולטי-ויטמינים, ברכיבים בריאים ללב, ורכיבים כימיקלים המסכלים מחלות שונות. הוסיפו חתיכה של אבוקדו לסלט או לכריך שלכם, ותצרכו בקלות 15% מהתצרוכת היומית המומלצת של מגנזיום.

6.בננה

הבננות ידועות יותר בתכולה הגבוהה שלהם של אשלגן החשוב לבריאות הלב וחיזוק העצמות, אך בננה בגודל בינוני מספקת גם 32 מ"ג מגנזיום, יחד עם ויטמין C וסיבים.

שמרו לכם בננה בתיק לנשנוש זריז בבוקר המכיל רק 100 קלוריות. כמובן, פירות רבים אחרים מספקים מגנזיום, כמו תותי שדה, אוכמניות, אשכוליות ותאנים.

7.שוקולד מריר

במקרה ואתם צריכים עוד תירוץ להתענג על שוקולד מריר, דעו לכם שהוא גם עשיר במגנזיום. קוביה אחת של שוקולד מריר מכילה 24 אחוזים מהתצרוכת היומית המומלצת למגנזיום ומכילה רק 145 קלוריות, בנוסף, תקבלו יחד עם זה נוגדי חמצון המסייעים בהורדת לחץ הדם, משפרים את זרימת הדם ומחזקים את הבריאות הכללית של הלב.

8.יוגורט דל-שומן

מגנזיום וסידן הם צמד בריאות נהדר, מכיוון שכאשר אנו צורכים מספיק מגנזיום, לגוף שלנו יותר קל לספוג סידן. קופסת יוגורט אחת מכילה 19 מ"ג מגנזיום, ניתן לערבב עם פירות עשירים בסיבים ולקבל ארוחת בוקר מזינה וקלה להכנה.

הצטרפו לאגוגו בחינם!

ותקבלו ידע לבריאות טובה יותר ישירות למייל.

"בריאות מהשורש" – כנס בריאות ייחודי וחד פעמי!

אגוגו והמרכז לרפואת הרמב"ם גאים להציג: כנס "בריאות מהשורש" הכנס יעסוק בשתים מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בחברה המערבית: עודף משקל ובעיות גב ושלד. לחצו לפרטים>>>

הרצאה: ההורמונים הסודיים המשפיעים על המשקל שלנו

מרצה: ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), רופא בהכשרתו, בוגר הטכניון, מנהל המרכז לרפואת הרמב"ם וראש תוכנית ההכשרה למטפלים ברפואה תזונתית. לחצו לפרטים נוספים>>>

קראו על  11 המזונות המרוכזים ביותר ברכיבים תזונתיים בעולם

מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות

הירשמו לאגוגו בחינם! מעל 41 אלף כבר הצטרפו.

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים, עדכונים לגבי אירועים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! והאפשרות להגיב למאמרים באתר.