היתרונות הבריאותיים של הברוקולי

היתרונות הבריאותיים של הברוקולי

הברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים, קרוב משפחה של הכרובית, כרוב הניצנים והכרוב. הוא עשיר מאוד בויטמינים, מינרלים וסיבים, ועם זאת דל בקלוריות.


1.מניעת סרטן

הברוקולי מכיל גלוקורפאנין, אותו הגוף שלנו ממיר לרכיב האנטי-סרטני סולפורפאן. רכיב זה מגן על הגוף מפני חיידק ההליקובקטר הפילורי המגביר את הסיכון לסרטן הקיבה. בנוסף, ברוקולי מכיל אינדול-3-קרבינול, רכיב נוגד חמצון ואנטי-סרטני המעכב את התפתחות סרטן השד, צוואר הרחם וסרטן הפרוסטטה, בנוסף הוא משפר את תפקוד הכבד.

גם ירקות אחרים ממשפחת המצליבים כמו הכרובית מסייעים במלחמה בסרטן וחיזוק המערכת החיסונית, כמו כן גם כרוב הניצנים וכרוב.

2.הפחתת כולסטרול

כמו מזונות גולמיים אחרים, אשר מכילים כמות גדולה של סיבים מסיסים, הברוקולי מסייע בהוצאת הכולסטרול המיותר מהגוף שלנו.

3.מפחית תגובות אלרגיות ודלקות

הברוקולי עשיר במיוחד בפיטונוטריינטים ורכיבים אנטי-דלקתיים. מחקרים הראו כי אחד הרכיבים, קמפפרול, מסייע בהפחתת ההשפעה של הרכיבים האלרגיים על הגוף. הברוקולי מכיל גם כמות משמעותית של חומצות שומן אומגה 3, אשר ידועות כאנטי-דלקתיות.

4.נוגדי חמצון חזקים

מכל הירקות המצליבים, הברוקולי בולט בזכות הריכוז הגבוה של ויטמין C, בנוסף לפלבנואידים המסייעים לספיגתו בגוף. הברוקולי עשיר גם קרוטנואידים לוטאין, זאקסנטין ובטא-קרוטן, עוד נוגדי חמצון חזקים.

5.בריאות העצם

הברוקולי מכיל כמויות גדולות של סידן וויטמין K, אשר שניהם חשובים לבריאות העצמות ומניעת אוסטאופורוזיס.

6.בריאות הלב

הרכיבים האנטי-דלקתיים של הסולפורפאן, אחד מהאיזותיוציאנאטים בברוקולי, יכולים למנוע (או אפילו לשקם) חלק מהנזק לדפנות כלי הדם הנגרם על ידי דלקת כתוצאה מבעיות סוכר כרוניות בדם.

7.ניקוי רעלים

הברוקולי מכיל פיטונוטריינטים מיוחדים המקדמים את כל שלבי ניקוי הרעלים בגוף, כולל נטרול וסילוק מזהמים לא נחוצים. הברוקולי גם מכיל איזותיוציאנאטים המסייעים בתהליך ניקוי הרעלים ברמה הגנטית.

8.מסייעת לדיאטה

הברוקולי היא פחמימה חכמה עשירה בסיבים, המסייעת לעיכול, מונעת עצירות, שומרת על רמה נמוכה של סוכר בדם, ומונעת אכילת יתר. בנוסף, מנה של ברוקולי (כמות של כוס בערך) מכילה חלבון כמו כוס אורז או תירס, אבל עם חצי מהקלוריות.

קראו על  היתרונות הבריאותיים של הכוסברה

9.איזון החומציות בגוף

כמו ירקות רבים אחרים, הברוקולי מסייע לגוף להיות פחות חומצי, דבר בעל ערך בריאותי חשוב מאוד. ניתן לקרוא באגוגו בהרחבה על איך לאזן את רמת החומציות בגוף.

טיפים לשימוש

הימנעו מבישול יתר של הברוקולי, אידוי קל למשך מספר דקות היא הדרך הטובה ביותר להכין אותו, עד שהוא הופך להיות בצבע ירוק בהיר, הפסיקו את הבישול כאשר הוא עדיין מעט קשה. ניתן להוסיף את הברוקולי לכל מיני תבשילים ומרקים.

אהבתם את המאמר? עשו לייק כדי שנדע זאת!


"בריאות מהשורש" – כנס בריאות ייחודי וחד פעמי!

אגוגו והמרכז לרפואת הרמב"ם גאים להציג: כנס "בריאות מהשורש" הכנס יעסוק בשתים מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בחברה המערבית: עודף משקל ובעיות גב ושלד. לחצו לפרטים>>>

הרצאה: ההורמונים הסודיים המשפיעים על המשקל שלנו

מרצה: ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), רופא בהכשרתו, בוגר הטכניון, מנהל המרכז לרפואת הרמב"ם וראש תוכנית ההכשרה למטפלים ברפואה תזונתית. לחצו לפרטים נוספים>>>


מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות

הירשמו לאגוגו בחינם! מעל 41 אלף כבר הצטרפו.

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים, עדכונים לגבי אירועים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! והאפשרות להגיב למאמרים באתר.