5 מזונות שגורמים ללחץ דם גבוה (ומה לאכול במקום?)

5 מזונות שגורמים ללחץ דם גבוה (ומה לאכול במקום?)

Avatar of Agogo

לחץ דם גבוה, או יתר לחץ דם, הוא בעיה בריאותית נפוצה מאוד. גורם מרכזי אחד המשפיע על לחץ הדם הוא התזונה אותה אנו אוכלים. מזונות מסוימים יכולים להעלות את לחץ הדם. אך למרבה המזל, יש חלופות בריאות יותר. גללו למטה כדי לקרוא.

הצטרפו לאגוגופון!

ותקבלו תכנים בחינם ישירות לווצאפ!

1. מזונות עשירים במלח (נתרן)

מזונות מעובדים עמוסים לעתים קרובות בנתרן, שעלול להגביר את לחץ הדם.

חלופה: בחרו ירקות טריים או קפואים וארוחות ביתיות שבהן תוכלו לשלוט בתכולת הנתרן. השתמשו בעשבי תיבול ותבלינים במקום עודף מלח.

2. בשרים שומניים

בשר אדום ומעובד, כמו לדוגמה נקניקיות, עשירים בשומנים רוויים, הגורמים ליתר לחץ דם.

חלופה: בשר רזה כמו חזה עוף, הודו ודגים הם אפשרויות בריאות יותר. חלבונים על בסיס צמחי כמו שעועית, עדשים וטופו הם גם בחירה מצוינת.

3. אלכוהול

צריכת אלכוהול מופרזת עלולה להוביל לעלייה בלחץ הדם.

חלופה: מתינות היא המפתח. הגבלת צריכת אלכוהול או בחירה במשקאות לא אלכוהוליים יכולים להועיל.

4. מזונות ומשקאות ממותקים

צריכה גבוהה של סוכר, במיוחד ממשקאות ממותקים, עלולה להגביר את לחץ הדם.

חלופה: בחר מים, תה צמחים או משקאות לא ממותקים. לפינוק מתוק, בחרו בפירות טריים במקום חטיפים ממותקים.

5. פחמימות מזוקקות

לחם לבן, פסטה ומאפים עלולים לגרום לעלייה ברמת הסוכר ובלחץ הדם.

חלופה: דגנים מלאים כמו לחם מחיטה מלאה, כוסמת וקינואה בריאים יותר ומציעים יותר חומרים מזינים וסיבים.

Agogo Food Journal

יומן התזונה של אגוגו

גלו את הכוח של מעקב תזונתי חכם ופשוט. יומן התזונה של אגוגו מאפשר לכם לתעד, לנתח ולשפר את הרגלי האכילה שלכם בקלות.

  • מעקב יומי פשוט ויעיל
  • ניתוח תזונתי מתקדם
  • כלי יעיל לשיפור התזונה
₪78

משלוח מהיר