5 יתרונות שלא ידעתם שיש לזרעי צ’יה

5 יתרונות שלא ידעתם שיש לזרעי צ’יה

Avatar of Agogo

זרעי צ’יה הם זרעים קטנטנים אך עמוסים בחומרים מזינים. הם צברו מוניטין של מזון-על בשנים האחרונות. הם עשירים בסיבים, חלבון ושומנים בריאים, והוכחו כבעלי מגוון של יתרונות בריאותיים עליהם נדבר במאמר זה.

הצטרפו לאגוגופון!

ותקבלו תכנים בחינם ישירות לווצאפ!

להלן חמש דרכים מפתיעות שבהן זרעי צ’יה יכולים לשפר את הבריאות שלנו:

ירידה במשקל

זרעי צ’יה עשירים בסיבים, דבר שיכול לסייע לנו לשובע וסיפוק ממושך יותר לאחר האכילה. בסופו של דבר, זה יכול להוביל לכך שנצרוך פחות קלוריות במשך היום וכך הסיכוי שנרד במשקל יהיה גבוה יותר.

במחקר אחד, אנשים שהוסיפו זרעי צ’יה לתזונה במשך 12 שבועות ירדו במשקל ושיפרו את פרופיל השומנים שלהם.

בריאות הלב

זרעי צ’יה הם מקור טוב לחומצות שומן אומגה 3, אשר הוכחו כמפחיתות את הסיכון למחלות לב. חומצות אלה עשויות גם לסייע בהורדת כולסטרול ולחץ דם. (1)

שמירה על רמת הסוכר בדם

תכולת הסיבים הגבוהה של זרעי צ’יה יכולה לסייע בהאטת ספיגת הסוכר בזרם הדם, דבר שיכול להועיל לאנשים עם סוכרת או טרום סוכרת.

על פי מחקר, סוכרתיים סוג 2 שצרכו 40 גרם זרעי צ’יה למשך מספר שבועות הראו שיפור במדדים שלהם.

בריאות העצם

זרעי צ’יה הם מקור טוב לסידן, החיוני לעצמות חזקות. הזרעים עשויים גם לשפר את צפיפות העצם בנשים לאחר גיל המעבר, על פי מחקרים מסוימים. (2,3)

בריאות העור

זרעי צ’יה עשירים בנוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה על העור מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. הם עשויים גם לשפר את הלחות של העור ולהפחית את מראה של קמטים.

מחקר אחד מצא כי זרעי צ’יה עשויים לתרום לשיפור בריאות העור על ידי מתן הגנה מפני אנזימים הקשורים להזדקנות ועל ידי מניעת התנוונות של מטריצת החלבון על העור.

מה ההמלצה היומית לצריכת זרעי צ’יה?

הצריכה היומית המומלצת של זרעי צ’יה משתנה משתנה מאדם לאדם ונתוני גופו ומטרותיו האישיות. באופן כללי, רוב האנשים יכולים לצרוך בבטחה אחת עד שתיים כפות של זרעי צ’יה ליום. שזה שווה ערך לכ-15-30 גרם של זרעי צ’יה.

חשוב לציין כי זרעי הצ’יה הם צפופים מאוד בקלוריות ועתירי סיבים, כך שצריכת כמויות גדולות מהם עלולה להוביל לבעיות עיכול כמו נפיחות וגזים. עדיף להתחיל עם מנה קטנה של זרעי צ’יה ולהגדיל בהדרגה את הכמות כשהגוף מתרגל אליהם. זה יהיה גם רעיון טוב לשתות הרבה מים תוך כדי צריכת זרעי צ’יה, מכיוון שהם סופחים מים רבים.

Agogo Food Journal

יומן התזונה של אגוגו

גלו את הכוח של מעקב תזונתי חכם ופשוט. יומן התזונה של אגוגו מאפשר לכם לתעד, לנתח ולשפר את הרגלי האכילה שלכם בקלות.

  • מעקב יומי פשוט ויעיל
  • ניתוח תזונתי מתקדם
  • כלי יעיל לשיפור התזונה
₪78

משלוח מהיר