תזונה

10 מזונות הגורמים לעצירות שלא כדאי להגזים באכילתם

העצירות ברוב המקרים לא מזיקה, אך יחד עם זאת, היא עלולה להיות סימן לבעיה בריאותית אחרת, כמו תת פעילות בלוטת תריס. אילו 10 מזונות נוטים במיוחד לגרום לנו עצירות.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 16/6/16

מזונות הגורמים לעצירות
מזונות שגורמים לעצירות שלא צריך להגזים באכילתם

עצירות מתרחשת כאשר קשה לצואה לעבור במעיים. ואף על פי שאתם עלולים לחוות גזים וכאבי בטן ולהרגיש נפוחים, נפיחות היא לא משהו שבאמת מתרחש כאשר סובלים מעצירות. כשאנחנו אומרים שאנחנו "מרגישים נפוחים", לעתים קרובות אנו מתייחסים לכך שהבטן שלנו מרגישה מלאה, קשה או נפוחה, אך למעשה: הנפיחות קורית בחלק הקדמי, ואילו עצירות בחלק האחורי. הבעיה הזו יכולה להיגרם על ידי מגוון של גורמים, כולל, חוסר פעילות גופנית, מתח וחוסר בסיבים תזונתיים. סיבים ושתיית מים הם שחקני מפתח להנעת המעיים, ומזונות עשירים בסיבים כמו שזיפים וזרעי פשתן, גם כן יעזרו לכם ללכת לשירותים.

להלן, 10 אשמים נפוצים אשר לעתים קרובות גורמים לעצירות. אנחנו לא מציעים שלא לאכול מזונות אלו לעולם, אך אולי הגיע הזמן לקצץ חלק אם יש לכם נטייה לצרוך מהם יותר מדי.

חלב

עבור חלק מהאנשים, חלב עשיר בשומן יכול להאט את תהליך העיכול. מאחר והחלב מכיל גם לקטוז, הוא עלול לגרום לקלקולי קיבה וגזים עבור אנשים מסוימים, או להחמיר את הסימפטומים הכוללים של עצירות.

בשר אדום

הכמויות הגדולות של שומן בבשר אדום והכמויות הקטנות של סיבים, יכולות להאט את תהליך העיכול. בשר אדום גם מכיל סיבי חלבון, אשר גופנו מתקשה לעכל היטב.

גבינה

עוד מזון עשיר בשומן, הגבינות, כמו החלב, גם מכילות לקטוז אשר יכול לגרום לגזים. אנשים שכבר סובלים מעצירות צריכים להימנע מגבינה.

בננות ירוקות (לא בשלות)

זה נשמע כמו מיתוס, אבל יש בזה מן האמת. בבננות ירוקות, או בבננות בוסר, יש כמות גבוהה של עמילן, אשר עלול להחמיר תסמיני עצירות.

קראו על  הדרכים הטבעיות לטיפול בהליקובקטר פילורי

קפאין

אם אתם רגילים לשתות כוס קפה כל יום, אבל אתם גם סובלים מעצירות, ייתכן שתרצו לשקול לקצץ בו. עבור חלק מהאנשים, קפאין יכול לגרום להתייבשות ולהוביל לעצירות.

מזונות מטוגנים

בגלל שמאכלים מטוגנים הם עשירים בשומן, הם יכולים להאט את תהליך העיכול בגופנו. ובעוד אין חומרים מזינים רבים בתוך קערה של צ'יפס וכנפי עוף מטוגנים מלכתחילה, הסיבים הם  משהו קריטי שחסר שם.

גלוטן

גלוטן יכול לגרום לעצירות, אך כאן מדובר בכל מקרה לגופו. אם אתה לא מודע לאלרגיה לגלוטן, אבל מתמודד עם עצירות מתמדת, מומלץ להיוועץ עם הרופא. אי סבילות לגלוטן יכולה לגרום לעצירות וסימפטומים אחרים במערכת העיכול.

סוכר

מזונות עשירים בסוכר כמו עוגות ועוגיות עשירים בשומן ודלים בסיבים. בעוד הימנעות מסוכר מועילה לדיאטה שלנו בצורה כללית, המפתח הוא מתינות.

ביצים

עבור חלק מהאנשים, עצירות יכולה להיגרם על ידי צריכה קבועה של ביצים. ביצים הן דלות בסיבים ועשירות בשומן.

שוקולד

שוקולד הוא למעשה איום כפול: הוא עשיר בשומן, דבר אשר מאט את העיכול, ועשוי להכיל גם קפאין, שעלול לגרום להתייבשות.

אילו מזונות כדאי לאכול כשסובלים מעצירות?

כנסו לכתבה: מזונות שמומלץ לאכול כאשר אתם סובלים מעצירות

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

פרופ' יורם יובל בהרצאה במיוחד לאגוגו!

היי אגוגואים, ב-9 בינואר אנו מקיימים הרצאה מרתקת שלא כדאי לפספס! המרצה: פרופ' יורם יובל, פסיכיאטר וחוקר מוח. אחד המרצים המבוקשים והפופולריים בישראל. לחצו לפרטים>>

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!

Click to Hide Advanced Floating Content