דברים מפתיעים שיכולים לפגוע בלב שלכם

דברים מפתיעים שיכולים לפגוע בלב שלכם

אתם יודעים כי תזונה לקויה וחוסר בהתעמלות עשויים להזיק ללב שלכם. אך קיימים גורמים חמקמקים אחרים רבים למחלות לב, ויתכן כי אתם אינכם מודעים להם. אלו כמה גורמים חשובים, וצעדים חכמים שתוכלו לנקוט על מנת לשמור על בריאות הלב שלכם.


עבודה במשמרות

עבודה בלילה או בשעות בלתי סדירות, מעלה את הסיכון להתקף לב, על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת ווסטרן שבקנדה. חוקרים טוענים כי עבודה במשמרות משפיעה לרעה על השעון הביולוגי (כלומר, “השעון הפנימי” שלכם), והם סבורים כי השפעה זו מזיקה ללב שלכם. לכן, אם אינכם עובדים באופן סדיר במהלך שעות היום, נקטו צעדים נוספים על מנת להפחית את הסיכון למחלות לב: התעמלו, צרכו תזונה מאוזנת, ובקרו אצל הרופא לשם בדיקות שגרתיות.

בעיות דנטליות

צריכים מוטיבציה נוספת לצחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי באופן יומיומי? קיים סיכוי גבוה יותר לכך שאנשים הסובלים ממחלות חניכיים יחלו גם במחלות לב. הקשר אינו ברור, אך חלק מהמומחים סוברים כי החיידקים מהחניכיים עשויים לנוע לתוך זרם הדם, וכך לגרום לדלקת בכלי הדם ולבעיות לב אחרות.

בקרו אצל רופא השיניים כל שישה חודשים. אם החניכיים שלכם אדומות או כואבות, או שאתם מזהים שינויים בשיניים שלכם, קבעו פגישה אצל רופא השיניים ברגע זה.

המשיכו לקרוא למטה

עיכובי תנועה

כל מי שנתקע אי פעם בפקק תנועה, יוכל לומר לכם שזה מצב מלחיץ. יתכן כי זו הסיבה שבגינה מחקרים מקשרים בין שעה שלמה של שהייה בפקק תנועה לסיכוי מוגבר להתקף לב. רמות רעש גבוהות – כגון אלו שהאדם נתקל בהן בכביש המהיר – גם הן קשורות למחלות לב.

אם לא תוכלו להימנע מנסיעה במהלך שעת העומס, נסו להקל על הלחץ על ידי האזנה למוזיקה מרגיעה. או שתחלקו את הנסיעה עם אדם אחר, ותשוחחו איתו במהלך הפקק.

קראו על  דלקת כיס המרה - גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

גיל הבלות המוקדם

נשים המגיעות לגיל הבלות לפני גיל 46, מציגות סיכון גבוה פי שניים להתקף לב או שבץ, בהשוואה לנשים שמגיעות אליו בשלב מאוחר יותר. הצניחה ברמות האסטרוגן, הורמון המשפיע בצורה חיובית על הלב, עשויה לקחת בכך חלק. תבקשו מהרופא שלכן לבדוק את גורמי הסיכון למחלות לב שלכן (למשל, כולסטרול גבוה).

נחירה

אם בני הזוג שלכם טוענים כי אתם נוחרים באופן קבוע, או נשמעים כאילו אתם נאבקים לנשום כאשר אתם ישנים, בקרו אצל הרופא. יתכן כי אתם סובלים ממצב חמור המכונה דום נשימה בשינה. הוא עשוי להתרחש כאשר דרכי הנשימה שלכם חסומים למחצה, והוא גורם להפוגות בנשימה. התסמונת הזו קשורה ללחץ דם גבוה, קצב לב בלתי סדיר, שבץ ואי ספיקת לב. כמו כן, הטיפול בה עשוי לסייע לכם לנשום בקלות רבה יותר, ולהפחית את הסיכון לכך שתחלו במחלת לב.

הפטיטיס C

אם אתם סובלים מדלקת הכבד הזו, סביר להניח כי רמות הכולסטרול ולחץ הדם שלכם נמוכות יותר, בהשוואה לאנשים שאינם סובלים ממנה. ועדיין, הסיכוי שתחלו במחלת לב עשוי להיות גבוה יותר. חוקרים משערים כי הפטיטיס C עשוי לגרום לדלקת בתאי ורקמות הגוף, לרבות התאים והרקמות של הלב. בקרו אצל הרופא לעתים קרובות, על מנת לעקוב אחר תסמינים למחלות לב.

אתם לא ישנים מספיק

אם אתם, באופן קבוע, ישנים פחות מ-6 שעות בלילה, אתם מגבירים את הסיכוי לכך שרמות לחץ הדם והכולסטרול שלכם יהיו גבוהות. בכך, אתם גם מגבירים את הסיכוי להשמנת יתר וסוכרת (ושתיהן עשויות להזיק ללב שלכם).

אנו לא טוענים כי עליכם לישון כל היום. כאשר אתם שוכבים למשך יותר מ-9 שעות רצופות באופן קבוע, הסיכוי לכך שתחלו בסוכרת או תחוו שבץ עולה – ואלו גורמי סיכון משמעותיים ביותר למחלות לב. תפנקו את המוח, הגוף והלב שלכם – נסו לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה. קראו על הסיבות לכך שאתם לא ישנים טוב בלילה.

המשיכו לקרוא למטה

קראו על  15 דרכים טבעיות להורדת לחץ הדם

נישואים אומללים

שידוך טוב יהפוך את הלב שלכם לשמח ובריא. קשישים המרוצים מהנישואים שלהם מציגים סיכון נמוך יותר למחלות לב, בהשוואה לאלו שאינם מרוצים, על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת מישיגן. סביר להניח כי הגורם לכך הוא לחץ.

כאשר אתם לחוצים, סביר יותר להניח כי תקבלו בחירות גרועות בנוגע לתזונה שלכם, ותעשו דברים אחרים שיוכלו לפגוע בלב שלכם, כגון שתיית אלכוהול מוגזמת. מעבר לכך, הורמוני הלחץ עשויים להשפיע באופן שלילי על הלב שלכם. לכן, עליכם לשקול פגישה עם מטפל זוגי, אם הנישואים שלכם אינם מאושרים.

ראו: 8 סימנים שקטים לכך שלחץ נפשי הופך אתכם לחולים

בדידות

בילוי עם אהוביכם מקל על הלחץ ומסייע לכם להישאר פעילים. אם אינכם מתגוררים בקרבת בני משפחה או חברים קרובים, התחברו עם אדם הזקוק לכם, או אמצו כלב או חתול. מתנדבים ובעלי כלבים עשויים, גם הם, ליהנות מבריאות לב טובה יותר, ולחיות זמן רב יותר.

שומן בטן

כל שומן עודף מכביד על הלב שלכם, אך השומן שסביב הבטן מסוכן במיוחד. הוא עשוי לגרום לגוף שלכם להפיק הורמונים וכימיקלים אחרים העשויים להעלות את רמת לחץ הדם, ולהשפיע באופן שלילי על כלי הדם ורמות הכולסטרול שלכם.

אנו ממליצים לנשים שהיקף המותניים שלהן גדול מ-89 ס”מ, ולגברים שהיקף המותניים שלהם גדול מ-101 ס”מ, לקבוע תור לרופא ולהתייעץ איתו בנוגע לתכניות תזונה והתעמלות. מחקרים מציגים כי יוגה ומקטעים קצרים של התעמלות בעצימות גבוהה מהווים דרכים מצוינות להצר את היקף המותניים.

ראו: 12 דברים שגורמים לנו לצבור שומן בטני

יותר מדי טלוויזיה

מכורי טלוויזיה, קומו! אנשים שמתיישבים מול הטלוויזיה לעתים קרובות, נוטים לחוות בעיות לב לעתים קרובות יותר, בהשוואה לאנשים המגבילים את זמן הצפייה בטלוויזיה שלהם. כל שעה שתבלו בצפייה קבועה בטלוויזיה, עשויה להגביר את הסיכון למחלות לב בכמעט 20%. הישיבה היא האשמה הסבירה ביותר; היא קשורה לבעיות כגון לחץ דם גבוה. עד שחוקרים ידעו כיצד ומדוע הטלוויזיה קשורה לבעיות לב, נסו להגביל את זמן הצפייה בטלוויזיה שלכם.

המשיכו לקרוא למטה

קראו על  ורטיגו: תסמינים, גורמים ודרכי טיפול

יותר מדי התעמלות בבת אחת

ההתעמלות נהדרת עבור הלב שלכם. אך אם אינכם בכושר או שאתם מתעמלים לעתים רחוקות בלבד, נסו להתחיל לאט ולבנות את הסיבולת שלכם. מחקרים מוכיחים כי אם תתעמלו זמן רב מדי או תתאמנו קשה מדי, אתם עשויים להסתכן בהתקף לב ובעיות אחרות.

אתם לא בטוחים מה בטוח מספיק עבורכם? התחילו בהתעמלות קלילה כגון הליכה (ראו: איך להתחיל ללכת כשהמטרה שלכם לרדת במשקל). אם אתם מאופיינים בסיכון גבוה למחלות לב, התייעצו עם הרופא שלכם, ואולי תשתמשו במוניטור קצב לב בעת ההתעמלות.


השילוב המושלם של אגוגו לאכילה בריאה וירידה במשקל!📗

  • "לאכול בריא" – הוא ספר המכיל ידע מקצועי רב וטיפים על תזונה בריאה וירידה במשקל.
  • "לבשל בריא" – מכיל עשרות מתכונים בריאים שניתן לשלב בתפריט הדיאטתי היום-יומי.
לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה