בריאות

10 טיפולים טבעיים לדום נשימה בשינה (Sleep apnea)

דום נשימה בשינה, היא הפרעת שינה נפוצה מאוד שבה הנשימה של אדם נקטעת או אפילו נפסקת באופן לא רצוני בזמן השינה. זה יכול להימשך 10 שניות או יותר ועלול להתרחש מאות פעמים בלילה. קראו על הדרכים הטבעיות לטיפול בבעיה.

דום נשימה בשינה יכול להיגרם על ידי דרכי נשימה חסומות או צרות באף, בפה או בגרון. זה יכול להתרחש גם כאשר המוח לא מצליח לשדר אותות לשרירי הנשימה.

הפרעה זו משפיעה על יותר מ-6 אחוזים מהאוכלוסייה. דום נשימה בשינה יכול להשפיע על כל אדם, כולל ילדים. עם זאת, זה משפיע על גברים יותר מאשר נשים ובמיוחד.

גורמים נוספים אשר עלולים להגביר את רמת הסיכון, הם, להיות מעל גיל 60, השמנת יתר, היקף צוואר עבה, גרון צר, מחלות לב, היסטוריה משפחתית, צריכה קבועה של אלכוהול, תרופות או כדורי הרגעה, עישון מוגזם וגודש באף.

סימנים ותסמינים נפוצים של דום נשימה בשינה, הם, איכות שינה ירודה, ישנוניות מוגזמת בשעות היום, נחירות חזקות, פרקים של הפסקת נשימה בשינה שאדם אחר ראה בעצמו, התעוררות בהתנשפות, יובש בפה, כאבי ראש עם ההתעוררות, נדודי שינה ובעיות קשב.

כאשר דום נשימה בשינה לא מטופל, הוא עלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות כגון, לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ, סוכרת ודיכאון. לכן, אם יש לך דום נשימה בשינה, עלייך לטפל בזה כראוי. יחד עם הטיפול הקונבנציונלי, ניתן לנסות כמה תרופות ביתיות ושינויים באורח החיים על מנת להפחית את הסימפטומים של ההפרעה.

הנה 10 התרופות הביתיות המומלצות ביותר לדום נשימה בשינה.

1.דבש

הדבש יעיל בטיפול בדום נשימה בשינה. תכונותיו האנטי דלקתיות מסייעות בהפחתת הנפיחות סביב אזור הגרון שיכולה לחסום את דרכי הנשימה. בנוסף, הוא משמן את הגרון ובכך מונע נחירות, אחד התסמינים השכיחים ביותר של דום נשימה בשינה.

דבש גם תורם לשינה ורגיעה. יתר על כן, הוא מסייע בשמירה על משקל גוף בריא ומניעת השמנה. ירידה במשקל היא צעד חשוב לטיפול בדום נשימה בשינה.

  • הוסף כף דבש אחת לכוס מים חמימים ושתה את זה מדי יום לפני השינה.
  • אפשרות נוספת היא לערבב כפית של דבש וכפית אבקת פלפל שחור בכוס מים חמימים. שתה את המשקה לאט לפני השינה.
  • כדי לרדת במשקל, שתה כוס מים חמימים עם כף דבש ומיץ מחצי לימון על קיבה ריקה מדי יום בבוקר.
קראו על  דיאטה קטוגנית: איך היא עובדת והאם יש לה יתרונות

2.קמומיל

עוד טיפול צמחי יעיל לדום נשימה בשינה הוא קמומיל. הצמח מכיל תרכובות כימיות שיכולות להרפות את השרירים והעצבים, להרגיע ולסייע בהירדמות. בנוסף, ההשפעות האנטי-דלקתיות של הקמומיל יכולות לעזור להיפטר מחסימות של דרכי הנשימה הגורמות לנחירות.

  • הוסף 2 כפיות של קמומיל מיובש לכוס מים חמים. השרה וכסה את המשקה במשך 5 דקות. סנן, ולאחר מכן הוסף מעט דבש וקורטוב אבקת קינמון. שתה את התה הזה שעה לפני השינה מדי יום.
  • ניתן גם להכין שמן עיסוי עם 3\1 המורכב משמן קמומיל ו-3\2 שמן זית. עסה את הצוואר עם שמן זה מספר פעמים ביום, כל יום.

3.קינמון

על פי האיורוודה, לקינמון יש תכונות מרגיעות שיכולות לעזור לכם לישון טוב יותר ולטפל בבעיות נשימה הקשורות לדום נשימה בשינה.

  • הוסף כף ג'ינג'ר מגורר ומקל קינמון בגודל בינוני לכוס מים חמים. הרתח את זה במשך כמה דקות, סנן והוסף קצת דבש. שתה את זה מדי יום לפני השינה.
  • לחילופין, ערבב 1 עד 2 כפיות של אבקת קינמון בכוס מים חמים. שתה את זה פעם ביום.
  • ניתן גם להכין משחת אבקת קינמון ומים ולמרוח אותה על אזור החזה. השאר את זה במשך כמה דקות, ולאחר מכן שטוף עם מים. השתמש לפי הצורך על מנת לפתוח מעברים חסומים.

הערה: מי שנוטל תרופות אחרות צריך להתייעץ עם רופא לפני נטילת קינמון.

4.לבנדר

לבנדר הוא עוד תרופה הידועה ביכולתה לעזור בהתמודדות עם סימפטומים של דום נשימה בשינה. טבעו המרגיע והמשכך מונע חסימת שרירים בגרון, דבר המסייע ליהנות משינה איכותית.

  • הוסף כמה טיפות של שמן לבנדר אתרי בגיגית של מים חמים ושאף את האדים לפני השינה.
  • אפשרות נוספת היא לשים כמה טיפות של שמן על נייר טישיו ולהניחו מתחת לכרית, או פשוט להוסיף כמה טיפות של שמן לבנדר לתוך מפזר לפני השינה.
  • ניתן גם להוסיף 2 כפיות של נבטי לבנדר מיובשים לכוס מים חמים. השרה וכסה במשך 5 עד 10 דקות. סנן והוסף קצת דבש. שתה את זה 2 או 3 פעמים ביום.
קראו על  דום נשימה בשינה: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

5.שום

שום הוא עוד תרופת ביתית טובה לטיפול בדום נשימה בשינה. התכונה האנטי דלקתית שלו עוזרת להפחית את הדלקת במערכת הנשימה, ובכך הנשימה קלה יותר בזמן השינה. השום גם עוזר להקלה על שקדים מוגדלים ומונע נחירות.

  • אכול 2 עד 3 שיני שום על קיבה ריקה ולאחר מכן לשתות כוס מים. חזור על כך מדי יום, עד להרגעות הדלקת והסימפטומים.
  • כמו כן, הכניסו שום בבישול , או קחו תוספי שום לאחר התייעצות עם רופא.

6.מנטה

מנטה הוא צמח מעולה להפחתת חסימות בדרכי הנשימה. התכונה האנטי דלקתית שלו עוזרת להפחית את הדלקת, ובכך מקדמת נשימה קלה וחלקה. המנטה גם עובדת היטב במניעת נחירות.

  • הוסף כמה טיפות של שמן מנטה לכוס מים, וגרגר. עשה זאת מדי יום לפני השינה.
  • ניתן גם לשתות כמה כוסות של תה מנטה בכל יום. להכנת התה, הוסף 1 כף של עלי מנטה כתושים לכוס מים חמים. השרה וכסה במשך 10 דקות. סנן והוסף קצת דבש. שתה את זה בזמן שהתה עדיין חמים.

7.חלב כורכום חם

השילוב של חלב וכורכום יעזור לטיפול בסימפטומים של דום נשימה בשינה. חלב מכיל את חומצת האמינו טריפטופן ,שמסייעת בשינה. התכונה האנטי דלקתית של הכורכום עוזרת להפחית את הדלקת במערכת הנשימה ומסייעת בנשימה חופשית בזמן השינה.

  1. להוסיף 1 כפית של אבקת כורכום לכוס חלב.
  2. מרתיחים ומשאירים במשך כמה דקות על אש קטנה.
  3. מסירים מהאש ומוסיפים מעט דבש.
  4. לשתות אותו כל יום 30 דקות לפני השינה.

8.מלח אמבט אפסום

נטורופתים ממליצים לעשות אמבט מלח אפסום לפני השינה כדי ליהנות משינה עמוקה. המגנזיום במלח האפסום עוזר להרפיית שרירים כואבים ויוצר תחושת נינוחות. זה בתורו עוזר לשינה טובה יותר. יתר על כן, מלח אפסום עוזר להפחית דלקת בגוף.

  1. מוסיפים 2 כוסות מלח אפסום למים חמימים באמבטיה ומערבבים היטב.
  2. שהה באמבטיה זו בערך 20 דקות, לפחות שעה לפני השינה.
  3. השתמשו בתרופה זו 2 או 3 פעמים בשבוע.
קראו על  פריצת דיסק

9.שקדים

תרופה פשוטה נוספת לטיפול בדום נשימה בשינה היא שקדים. בהיותם עשירים במגנזיום, שקדים מסייעים לשינה עמוקה והרפיית שרירים. הם גם מסייעים בוויסות השעון הפנימי של הגוף.

  • לאכול חופן של שקדים קלויים, יבשים או לחים מדי יום.
  • לחילופין, לפחות שעה לפני השינה לאכול טוסט עם חמאת שקדים, ולאחר מכן כוס מים.

10.תרגילי גרון

ביצוע תרגילי גרון באופן קבוע יכולה לסייע בהקלה על סימפטומים של דום נשימה בשינה. תרגילים אלה עוזרים לחזק את השרירים כדי למנוע חסימה או היצרות של דרכי הנשימה באף, בפה או בגרון. הם גם מסייעים בהפחתת נחירות ולשנת לילה עמוקה.

  • נפח בלון באמצעות נשימות עמוקות מבלי להוציא מהפה זמן רב ככל האפשר. חזור על התרגיל הזה 5 פעמים ביום. בזמן עשיית התרגיל, עלייך להקפיד לשאוף דרך האף ולנשוף דרך הפה. זה יקל על זרימת אוויר נאותה דרך האף במהלך השינה.
  • נגינה בדיג'ירידו 6 ימים בשבוע במשך כ-25 דקות בכל פעם יכולה גם לסייע בהפחתת סימפטומים מתונים של דום נשימה בשינה.

התייעץ עם הרופא שלך כדי ללמוד על עוד תרגילי גרון.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

פרופ' יורם יובל בהרצאה במיוחד לאגוגו!

היי אגוגואים, ב-9 בינואר אנו מקיימים הרצאה מרתקת שלא כדאי לפספס! המרצה: פרופ' יורם יובל, פסיכיאטר וחוקר מוח. אחד המרצים המבוקשים והפופולריים בישראל. לחצו לפרטים>>

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!

Click to Hide Advanced Floating Content