תזונה

11 יתרונות בריאותיים לבטטה

הבטטה הכתומה נחשבת לאחד המזונות הבריאים ביותר, מאחר והיא מהווה מקור מצוין לוויטמינים כמו A , ו-B , וכן כמות גדולה של סיבים תזונתיים. כל אלו תורמים לבריאות ועוזרים לטיפול בבעיות ומחלות שונות כמו מחלות לב, סרטן, בעיות מעיים, עצירות, שמירה על עור הפנים, האטת תהליכי הזדקנות, איזון רמות הכולסטרול ולחץ דם, חיזוק העצמות והמפרקים, חיזוק מערכת החיסון, טיפול בסוכרת והשמנת יתר, הרגעה והורדת סטרס.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 4/12/15

בטטה
הבטטה עשירה ביתרונות בריאותיים

מומלץ לאכול בכל יום ירקות ופירות בצבע כתום, בנוסף לשאר הצבעים. הירקות הכתומים מכילים בטא קרוטן, ויטמין C, ליקופן, אשלגן, קולגן, ויטמין A, וויטמין B וסיבים תזונתיים.

מיתון התשוקה לסוכרים

הטעם המתוק של הבטטה עוזר למתן את התשוקה למתוק, שכן היא מעלה את רמות הסוכר בדם בצורה עדינה ומתונה, לעומת הפחמימות והסוכרים הפשוטים המעלים את רמת הסוכר בצורה חדה, וכתוצאה מכך נוצרת ירידה חדה של אנרגיה בגוף לאחר מכן.

סוכרת

בטטות נמצאות בתחתית סולם האינדקס הגליקמי, ומחקר שנערך לאחרונה מציע שהם עשויים להפחית כמויות של סוכר בדם ועמידות לאינסולין אצל אנשים עם סוכרת. גם הסיבים בבטטות עוזרים לחולי סוכרת – מחקרים הראו שבקרב חולי סוכרת סוג 1 שצורכים דיאטות עשירות בסיבים, רמת הגלוקוז בדם נמוכות יותר, ובקרב חולים בסוכרת מסוג 2 סוכרת רמת הסוכר, האינסולין משתפרות.

לחץ דם

שמירה על צריכת נתרן נמוכה היא חיונית להורדת לחץ דם, אולם הגדלת צריכת אשלגן עשויה להיות חשובה באותה מידה. בטטה בינונית אחת מספקת 542 מיליגרם של אשלגן.

הגנה מפני סרטן

בקרב גברים צעירים, דיאטות עשירות בבא קרוטן יכולות לשחק תפקיד מרכזי בהגנה מפני סרטן הערמונית, וסרטן המעי הגס.

מערכת העיכול

בשל כמות הסיבים הגבוהה ,הבטטה יכולה לעזור במניעת עצירות ולעזור בסדירות מערכת עיכול בריאה.

פריון, הריון והנקה

כדי לקדם פוריות, על נשים בגיל פוריות, יש לצרוך יותר ברזל ממקורות צמחיים. בבטטה ניתן למצוא בטא קרוטן המומר לוויטמין A בגוף. כמו כן ויטמין A חיוני במהלך הריון ובתקופת ההנקה.

קראו על  בטטה - 7 יתרונות בריאותיים

מערכת החיסון של הגוף

מזונות צמחיים כמו בטטות עשירים בוויטמין C ובטא קרוטן, ותומכים במערכת החיסונית מעצם השילוב של שניהם.

דלקת

כולין הוא חומר חשוב הנמצא בבטטות, והוא מסייע לשינה, תנועת שרירים, למידה וזיכרון. כולין גם עוזר לשמור על מבנה הממברנות בתאים, מסייע בהולכת פולסים עצביים, עוזר לספיגת שומן ומפחית דלקת כרונית.

ראיה

חוסר בוויטמין A גורם לבעיות ראיה, והוכח שניתן לתקן ליקויי ראיה בעזרת צריכת מזונות עשירים (כמו בטטות) בבתא קרוטן ההופך בגוף לוויטמין A. כמו כן הוכח שוויטמינים נוגדי חימצון כמו C ו E הנמצאים בבטטות תומכים בבריאות העין ומונעים ניוון של העין.

תמיכה ביציבות הגוף מנטלית ופיזית

לירקות שורש אנרגיה מקרקעת, שכן השורש של הצמח הוא הבסיס והעוגן שלו, והוא זה שמזין ותומך בצמח. כאשר אנו אוכלים ירק שורש כמו בטטה, אנו מרגישים פיזית ומנטלית יותר מושרשים ויציבים. אכילת השורשים גם מגבירה את הספיגה וההטמעה של המזון במערכת העיכול.

הפחתת סטרס

הבטטה מהווה מקור טוב במיוחד לוויטמיני B הידועים ביכולתם הטבעית לחזק ולאזן את מערכת העצבים ובכך לסייע מאוד בהרגעה, הורדת מתח ושיפור מצב רוח.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגיות

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!