מזונות הנלחמים ברפלוקס קיבתי ושטי (GERD)
המשיכו לקרוא למטה

מזונות הנלחמים ברפלוקס קיבתי ושטי (GERD)

רפלוקס היא בעיה נפוצה והמזון שאנו אוכלים משחק תפקיד משמעותי ביותר ובעל השפעה על חומרת המחלה ותסמיניה. בכתבה זו נמנה את המזונות הטובים והפחות חומציים שמומלצים לאכילה כסובלים מרפלוקס.


המשיכו לקרוא למטה

מה זה?

כאשר חומצת הקיבה זורמת בצורה לא נכונה – חזרה לתוך הצינור שמחבר בין הגרון לבטן (הוושט) – זה נקרא רפלוקס חומצי. אם התופעה מתרחשת לעיתים קרובות ואינה משתפרת – זה נקרא מחלת רפלוקס קיבתי ושטי (GERD). הסימפטומים כוללים כאבים בחזה, שיעול, בעיות בליעה- במיוחד בעת שכיבה. לפעמים  הרפלוקס יכול להעלות חלקי מזון או נוזלים חמוצים לתוך הפה.

לקריאה מורחבת על רפלוקס קיבתי ושטי: תסמינים, גורמים וטיפולים

המזון כמשחק תפקיד

מה שאתם אוכלים יכול להשפיע בצורה משמעותית על הרפלוקס. ישנה רשימה ארוכה של מאכלים שייתכן שתרצו להתרחק מהם- ואלו כוללים שוקולד, בצל, מזונות חומציים ובשר אדום. אבל מזונות אחרים עשויים לעזור – או לפחות לא להחמיר את המצב.

חזה עוף

רזה ומלא בחלבון – חזה העוף די קל לעיכול שלנו. רק הקפידו להסיר את העור ולאפות או לטגן אותו.

מים

המים הם המשקה הכי טוב שתבחרו לשתות במיוחד אם אתם סובלים מרפלוקס חומצי. משקאות מסוכרים, אלכוהוליים ומיצים חומציים יכולים לגרום לגירוי. משקאות מוגזים יכולים להוסיף גזים למערכת העיכול ולגרום לגיהוק, אשר עלול להחמיר את המצב.

ג'ינג'ר (זנגביל)

שורש זה יכול לעזור להרגיע כאבי בטן. נסו לשתות קצת תה זנגביל חם – (ללא קפאין!- שעלול להחמיר את הרפלוקס החומצי). או ללעוס ג'ינג'ר מיובש – רק הקפידו לבדוק את התווית כדי לוודא שאינו מכיל הרבה סוכר, כיוון שזהו משהו אחר שיכול לגרות את הרפלוקס.

קראו על  רפלוקס קיבתי-ושטי (GERD) - גורמים, תסמינים, דרכי טיפול ומניעה

אבטיח

האבטיח הינו פרי בעל רמת חומציות נמוכה, שלא יעורר את הסימפטומים שלכם. ושום דבר לא מנצח חתיכת אבטיח גדולה ביום קיץ חם. מלון הוא גם בחירה טובה ונמוכה בחומציות.

אורז חום

מחפשים מנה שלא תחמיר את הרפלוקס? האורז החום מהווה פחמימה מורכבת, מה שאומר שלוקח לו יותר זמן להתעכל מאשר הזמן שלוקח לפחמימות פשוטות כמו אורז לבן, מאפים, או משקאות מתוקים – ולכן הוא טוב יותר לסובלים מרפלוקס. גם תוספת הסיבים, לעומת זו שבאורז רגיל, עוזרת.

המשיכו לקרוא למטה

קוואקר (שיבולת שועל)

ארוחת הבוקר מלאה ב"מוקשים" אפשריים: נקניקים, פנקייקים, סופגניות ועוגיות- כל אלה יכולים להחמיר את הבעיה. שיבולת שועל היא בחירה טובה יותר. היא מכילה הרבה סיבים, תמלא אתכם ותעניק לכם אנרגיה לשעות רבות. אבל שימו לב לתוספות שמגיעות איתה: שמנת, סוכר, סירופ, פירות יבשים- כל אלה יכולים לגרות את הסימפטומים. בחרו בפירות טריים במקום כל אלה.

המשיכו לקרוא למטה

תפוח אדמה

ירק שורש זה הוא טוב, כמו גם אחרים ממשפחה זו כמו למשל- גזר כתום, גזר לבן ולפת. ירקות אלה מלאים בפחמימות מורכבות ובסיבים מסיסים. רק הקפידו לא לבשל אותם עם בצל או שום, כי אלה יכולים לגרות את הרפלוקס הקיבתי ושטי.

שמן זית

הגוף זקוק לשומן כדי לתפקד היטב, אבל מזונות שומניים יכולים לגרום להחמרה בתסמיני הרפלוקס הקיבתי ושטי. אז אתם בטח תרצו להתרחק ממזונות כמו חמאה או מרגרינה. במקומם, נסו להשתמש בשמן בריא יותר, כמו שמן זית. יחד עם זאת, יש להשתמש בכמות מתונה, כי אחרי הכל, שמן הזית מכיל שומן וקלוריות.

חסה וסלרי

רפלוקס יכול לגרום לגזים, – אז דלגו על מזונות שיכולים להחמיר את הבעיה כמו שעועית ופירות יבשים. ירקות קלים יותר- כמו חסה וסלרי הם בריאים, דלי קלוריות, קלים לעיכול ולא ייגרמו לגזים מיותרים.

קראו על  שסק - 10 יתרונות בריאותיים שלא הכרתם

שומר

יש לו טעם קל של ליקוריץ והוא בעל רמת חומציות נמוכה, אשר יכולים לעזור להרגיע בטן כואבת- שיכולה להוות גם היא סיבה וגם תסמין לרפלוקס קיבתי ושטי. את השומר ניתן לצלות ולהגיש כמנה עיקרית, לטגן ולהגיש כמנת תוספת, או לפרוס ולהוסיף אותו לסלט חי.

המשיכו לקרוא למטה


מודעה

מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות