אפונה – 10 יתרונות בריאותיים
המשיכו לקרוא למטה

אפונה – 10 יתרונות בריאותיים

האפונה היא מקור נפלא לרכיבים מזינים החיוניים לבריאותנו. קראו על היתרונות הבריאותיים של האפונה.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 1/12/15


המשיכו לקרוא למטה

אפונה
אפונה. מלאה ברכיבים מזינים

1.שמירה על המשקל

האפונה דלה בשומן ועשירה כמעט בכל דבר אחר. בחצי כוס אפונה יש פחות מ-100 קלוריות, אבל הרבה חלבונים, סיבים תזונתיים וחומרים מזינים אחרים.

2.נוגדי חמצון, מערכת חיסונית חזקה ואנרגיה גבוהה

יתרונות אלו מגיעים אודות לתכולה הגבוהה של נוגדי חמצון באפונה כמו:

  • פלבנואידים: קטצ'ין ואפיקטצ'ין
  • קרוטנואיד: אלפא-קרוטן ובטא-קרוטן
  • חומצות פנוליות
  • פוליפנולים

3.מניעת סרטן הקיבה

האפונה מכילה כמות גבוהה של פוליפנול הנקרא קומסטרול המגן על בריאותנו. מחקר מניו-מכסיקו קבע כי צריך רק 2 מ"ג ביום של פיטונוטרינט זה כדי לסייע נגד סרטן הקיבה. כוס אפונה מכילה לפחות 10 מ"ג.

4.מניעת קמטים, אלצהיימר, דלקת פרקים, ברונכיטיס, אוסטאופורוזיס וקנדידה

כל אלה מגיעים אודות לרכיבים האנטי-דלקתיים באפונה. דלקתיות עודפת מיוחסת למחלות לב, סרטן והזדקנות. רכיבים אלו כוללים:

  • פיטונוטרינטיים אנטי-דלקתיים הנמצאים במיוחד באפונה
  • ויטמין C וויטמין E, וכמות יפה של אבץ
  • חומצות שומן אומגה 3

5.וויסות רמת הסוכר בדם

הסיבים והחלבונים באפונה מאטים את קצב העיכול של הסוכר. נוגדי החמצון והרכיבים האנטי-דלקתיים מונעים עמידות לאינסולין. הפחמימות באפונה הם סוכרים טבעיים ועמילנים ללא סוכר לבן או כימיקלים.

6.מניעת מחלות לב

נוגדי החמצון והרכיבים האנטי-דלקתיים הרבים באפונה תומכים בבריאות כלי הדם. בניית הפלאק בכלי הדם מתחילה מחמצון כרוני ודלקות.

המשיכו לקרוא למטה

הכמות הנדיבה של ויטמין B1 וחומצה פולית, B2, B3 ו-B6 מפחיתה את רמת ההומוציסטאין, אשר מעלה את רמת הסיכון למחלות לב.

קראו על  סלק אחד: 6 יתרונות בריאותיים

7.בריא לסביבה

האפונה עובדת יחד עם הבקטריות באדמה וממירה את החנקן באוויר לאדמה. הדבר מפחית את הצורך בדשנים מלאכותיים, מאחר והרכיב העיקרי בהם הוא חנקן.

המשיכו לקרוא למטה

8.מניעת עצירות

התכולה הגבוהה של סיבים באפונה מסייעת לתפקוד מערכת העיכול וכך למניעת עצירות.

9.עצמות בריאות

כוס אחת של אפונה מכיל 44% מהתצרוכת היומית של ויטמין K, ויטמין המסייע בספיגת הסידן בעצמות. בנוסף, ויטמיני ה-B מסייעים גם הם במניעת אוסטאופורוזיס.

10.הפחתת הכולסטרול הרע

הניאצין באפונה מסייע בהפחתת ייצור הטריגליצרידים ו-VLDL (ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה מאוד), אשר תוצאתו היא כמות נמוכה יותר של הכולסטרול "הרע", הגברת הכולסטרול "הטוב" (HDL), והורדת הטריגליצרידים.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


מודעה

מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות