תזונה

8 מזונות עשירים במגנזיום

המגנזיום הוא מינרל בעל חשיבות גדולה לבריאות גופנו, הוא תומך במערכת החיסונית, מונע דלקתיות, משפר את בריאות הלב, ואפילו יכול לצמצם את הסיכוי שלנו ללקות בהתקף לב. המזונות הבאים עשירים במיוחד במגנזיום.


מחקר באוניברסיטת הרווארד מצא כי צריכה גבוהה יומית של מגנזיום מצמצמת את הסיכון להתפתחות של סוכרת ב-33%. מחקרים נוספים מצאו שמינרל זה מסייע במניעת דיכאון ומיגרנות. חוסר במגנזיום עלול לגרור אחריו תופעות לוואי ובעיות בריאותיות שונות קראו על כך בכתבה 10 סימנים שיש לכם מחסור במגנזיום.

אפשר לצרוך מגנזיום דרך תוספים, אך כדאי יותר לצרוך את המגנזיום בצורה טבעית דרך התזונה שלנו. הנה שמונה מזונות שיכולים לעזור:

1.עלים ירוקים כהים

בעולם התזונה, העלים הירוקים משחקים את תפקיד גיבורי העל של המזונות, מספקים ויטמינים ומינרלים החיוניים כל כך ועמוסים ביתרונות בריאותיים.

בחרו עלי תרד בייבי גולמיים או מבושלים, עלי קולרד, קייל או עלי מנגולד, ותספקו לגופכם כמות יפה של מגנזיום במינימום קלוריות.

2.אגוזים וזרעים

רק חצי כוס של זרעי דלעת מספקים 100 אחוזים מהתצרוכת היומית המומלצת למגנזיום. אגוזים וזרעים אחרים עשירים במינרל הם שקדים, זרעי חמנייה, אגוזי ברזיל, קשיו, זרעי פשתן, צנוברים ואגוזי פקאן.

הכינו לכם מיקס של אגוזים וזרעים ונשנשו מדי פעם כדי לקבל אנרגיה טובה ולהחזיק את הרעב ברמה סבירה.

רוצים רעיונות לאגוזים וזרעים? קראו על 10 זרעים ואגוזים שאנו צריכים לאכול כל יום.

3.דגים

בנוסף לכך שהם מקור מעולה לויטמין D וחומצות שומן אומגה 3, הדגים מקרל, סלמון פראי, הליבוט, וטונה יעזרו לנו להוסיף מגנזיום לגוף שלנו. קבעו לעצמכם מטרה לאכול דג לפחות פעם בשבוע.

4.פולי סויה (אדממה)

פולי סויה הם קטניות עשירות ברכיבים תזונתיים כמו סיבים, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. נשנשו חצי כוס פולי סויה (אדממה) קלויים ויבשים, המספקים כמעט חצי מהתצרוכת היומית המומלצת ליום של מגזניום. קטניות אחרות עשירות במגנזיום הן שעועית שחורה, שעועית לבנה, חומוס ועדשים.

קראו על  קינואה - 11 יתרונות בריאותיים מוכחים

5. אבוקדו

האבוקדו עשיר במולטי-ויטמינים, ברכיבים בריאים ללב, ורכיבים כימיקלים המסכלים מחלות שונות. הוסיפו חתיכה של אבוקדו לסלט או לכריך שלכם, ותצרכו בקלות 15% מהתצרוכת היומית המומלצת של מגנזיום.

6.בננה

הבננות ידועות יותר בתכולה הגבוהה שלהם של אשלגן החשוב לבריאות הלב וחיזוק העצמות, אך בננה בגודל בינוני מספקת גם 32 מ”ג מגנזיום, יחד עם ויטמין C וסיבים.

שמרו לכם בננה בתיק לנשנוש זריז בבוקר המכיל רק 100 קלוריות. כמובן, פירות רבים אחרים מספקים מגנזיום, כמו תותי שדה, אוכמניות, אשכוליות ותאנים.

7.שוקולד מריר

במקרה ואתם צריכים עוד תירוץ להתענג על שוקולד מריר, דעו לכם שהוא גם עשיר במגנזיום. קוביה אחת של שוקולד מריר מכילה 24 אחוזים מהתצרוכת היומית המומלצת למגנזיום ומכילה רק 145 קלוריות, בנוסף, תקבלו יחד עם זה נוגדי חמצון המסייעים בהורדת לחץ הדם, משפרים את זרימת הדם ומחזקים את הבריאות הכללית של הלב.

8.יוגורט דל-שומן

מגנזיום וסידן הם צמד בריאות נהדר, מכיוון שכאשר אנו צורכים מספיק מגנזיום, לגוף שלנו יותר קל לספוג סידן. קופסת יוגורט אחת מכילה 19 מ”ג מגנזיום, ניתן לערבב עם פירות עשירים בסיבים ולקבל ארוחת בוקר מזינה וקלה להכנה.


תגובות

תגיות

אולי יעניין אותך גם