תזונה

9 יתרונות בריאותיים לארטישוק

הארטישוק מסייע לנו להילחם נגד מגוון סוגי סרטן, מחזק את המערכת החיסונית, מפחית כולסטרול ושומר עלינו מפני מחלות שונות כמו סוכרת, אוסטאופורוזיס, התקפי לב ושבץ. קראו על כל היתרונות המדהימים של הארטישוק בכתבה זו.


הערכים התזונתיים של הארטישוק

הארטישוק עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים. הוא מכיל ויטמין C, תיאמין, ריבופלבין, ניאצין, חומצה פולית, ויטמין B6, B12, A, E, D, וויטמין K. הארטישוק מספק גם מינרלים כמו סידן, ברזל, אבץ, נתרן, אשלגן, מנגן וזרחן.

מניעת סרטן

הארטישוק מכיל הכי הרבה נוגדי-חמצון מבין הירקות, ומתוך מאות סוגים שונים של מזונות הוא מדורג 7 בתכולת נוגדי החמצון. נוגדי חמצון מסייעים לגופנו להילחם באפקט של הרדיקלים החופשיים, הגורמים למחלות שונות כמו סרטן ומחלות לב.

בריאות הלב

רכיבים מסוימים בעלי הארטישוק נמצאו כמסייעים להורדת רמת הכולסטרול הרע בגופנו (LDL) ולהגברת הכולסטרול הטוב (HDL או חומצות שומן אומגה 3). הצטברות של כולסטרול בעורקים חוסמת את זרימת הדם ומגבירה את לחץ הדם, דבר מסוכן, אשר עלול להוביל להתקפי לב ושבץ.

לחץ דם

הארטישוק הוא מקור מעולה לאשלגן, מינרל חיוני המסייע בניטרול השפעותיו השליליות של הנתרן על לחץ הדם שלנו. הארטישוק פועל כמרחיב כלי דם ויעיל במיוחד לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם ולמניעת מחסור באשלגן (ראו: 8 סימנים שיש לכם מחסור באשלגן).

מסיבות אלו, הארטישוק גם מעולה לסוכרתיים, ומסייע במניעת סיבוכים הקשורים ללחץ דם גבוה. בנוסף, הורדת לחץ הדם מפחיתה את הסיכון להתקפי לב ומחלת לב כלילית.

בריאות הכבד

בארטישוק נעשה שימוש במשך מאות שנים לטובת טיפול בכבד, אך המנגנון המדויק לא היה מובן כל כך עד תקופת המדע המודרני. שני נוגדי חמצון (שוב!) נמצאו בארטישוק, סינרין (Cynarin) וסילימרין (Silymarin) אשר הוכחו כבעלי יכולת לשיפור הבריאות הכללית של הכבד על ידי צמצום נוכחות של רעלים וסילוקם מן הכבד והגוף.

קראו על  מהו גלוטן - ולמה הוא מזיק לאנשים מסוימים?

כמה מחקרים הראו כי לרכיבים אלו יש גם יכולת לקידום צמיחה מחודשת ותיקון של תאים פגומים בכבד.

בעיות במערכת העיכול

הארטישוק הוא מקור עשיר לסיבים שהוא אחד הרכיבים היעילים ביותר לשיפור תפקוד מערכת העיכול. הסיבים מוסיפים נפח למזון שאנו אוכלים, דבר המסייע לתנועת מעיים סדירות, טיפול בעצירות, שלשול והפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס.

קראו על 20 המזונות שהכי עשירים בסיבים

טיפול בחמרמורת (האנגובר)

כפי שציינו קודם, הארטישוק מסייע לטיפול בכבד, הוא מפחית רעלים בדם ומסייע בסילוקם. לכן, הארטישוק הוא כלי נהדר לטיפול בהאנגובר, ואנשים מסוימים נוהגים ללעוס מספר עלי ארטישוק כדי להתמודד עם לילה רווי בשתיית אלכוהול.

מומים מולדים

אם כל היתרונות הבריאותיים האחרים לא הספיקו לכם, אז דעו לכם כי הארטישוק יכול אפילו לעזור לנשים בהריון בהולדת ילדים בריאים. הארטישוק מכיל רמות גבוהות של חומצה פולית אשר יכול למנוע מומים בצינור העצבי של העובר. לכן חומצה פולית היא מרכיב חיוני בתזונה במהלך ההריון.

בריאות העצמות

הארטישוק הוא אחד המזונות הבריאים ביותר בשוק המכילים ויטמינים ומינרלים רבים, במיוחד מגנזיום, זרחן ומנגן. מינרלים אלו בעלי תפקיד חשוב בהגברת צפיפות העצם ובריאותו, ובנוסף, להפחתת הסיכוי ללקות במחלות שונות כמו אוסטאופורוזיס.

תפקוד המוח

יש מספר היבטים לכך שהארטישוק טוב למוח, אחד מהם הוא התכונה מרחיבת כלי הדם של הארטישוק, המגבירה את כמות החמצן המגיעה למוח וכך לשיפור התפקודים ההכרתיים.

בנוסף, הוא מכיל זרחן, מינרל חשוב הנמצא בתאי המוח. מחסור בזרחן נקשר להאטה ביכולות הקוגנטיביות, לכן אם אתם מעוניינים לשמור על המוח שלכם במצב תקין ובריא, איכלו את הארטישוק הבא שאתם רואים!


תגובות

תגיות

אולי יעניין אותך גם