כף זרעי פשתן: 6 יתרונות בריאותיים
מודעה

כף זרעי פשתן: 6 יתרונות בריאותיים

זרעי פשתן נחשבים לאחד מהמזונות הצמחיים החזקים ביותר על הפלנטה הזו. קיים מספר עצום של עדויות שיכולות לכך שזרעי פשתן יכולים לעזור בהפחתת הסיכון לפתח סרטן, שבץ, מחלות לב וסוכרת.

מעניין לציין כי זרעי פשתן היו מעובדים בבבל מאז שנת 3000 לפנה"ס. מלכים רבים האמינו מאוד בתועלות הבריאותיות של זרעי פשתן. יתר על כן, זה גם מרתק לדעת כי מלכים אלה אף חוקקו חוקים עבור נתיניהם כדי לגרום להם לצרוך סוג זה של זרע כדי לשמור על בריאותם.

כיום, נעשה שימוש בזרעי פשתן בכל מיני מזונות, מן קרקרים ועד שיבולת שועל. זרעי הפשתן מכילים רכיבים בריאותיים רבים, אך את המוניטין הטוב שלו הוא חייב לשלושה מהם:

  • ליגנאנים – בעלי תכונות נוגדות חמצון ואסטרוגן צמחי. זרעי פשתן מכילים 80 עד 800 פעמים ליגנאן יותר ממזונות אחרים מהצומח.
  • סיבים – זרעי פשתן מכילים הן סיבים מסיסים והן סיבים לא מסיסים.
  • חומצות שומן אומגה 3 – הוא מכיל שומנים טובים בעלי השפעות בריאות על הלב. מעניין לציין כי כל כף של זרעי פשתן טחונים מכילים כ-2 גרם של חומצות אומגה מהצומח.

היתרונות הבריאותיים של זרעי הפשתן

לאחרונה, נמצא כי זרעי פשתן יכולho להתמודד עם מספר משמעותי של תאים סרטניים בגוף שלנו. הדבר גם יכול גם להפחית את הסיכוי למחלות ריאה ומחלות לב וכלי דם.

המשיכו לקרוא למטה

1.מניעת סרטן

מחקרים שנעשו לאחרונה הראו כי זרעי פשתן עשויים לסייע בהגנה נגד סרטן השד, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית. ישנם מרכיבים שונים בזרעי הפשתן שמסייעים במלחמה נגד תאים סרטניים בגוף האדם.

במחקר בלעדי שנעשה על בעלי חיים, חומצת שומן אומגה-3 שנמצאים בזרעי הפשתן, אשר ידועים גם בשם ALA, עיכבו את הצמיחה ואת השכיחות של גידולים. בנוסף, הליגנאנים בזרעי הפשתן נמצאו יעילים נגד מגוון רחב של סוגי סרטן הרגישים להורמונים.

קראו על  סלק אחד: 6 יתרונות בריאותיים

2.מסייע בהתמודדות מול מחלות קרדיווסקולריות

חומצות שומן אומגה 3 המצויות בזרעי הפשתן מסייעות למערכת הקרדיווסקולרית בתפקודים שונים, הכוללים פעולות אנטי-דלקתיות וויסות פעימות הלב. לכן, אם אתם סובלים מגנטיקה משפחתית של מחלות לב, זוהי עוד סיבה טובה להכניס את זרעי הפשתן לתזונה שלכם.

מחקר חדש, עדיין בהקשר של היתרונות ללב, מצא כי זרעי פשתן יעילים גם בהפחתת לחץ הדם, מייחסים זאת לנוכחות של חומצות השומן אומגה 3 וכמו כן לחומצות אמינו אחרות. בנוסף, מחקרים אחרים מצאו כי צריכה של זרעי פשתן סייעו במניעת התקשות העורקים.

מקובלת העובדה כי אומגה-3 הוא אחד המרכיבים העיקריים אשר ממלאים תפקיד משמעותי בשמירה על קצב טבעי של הלב. לפיכך, הם אופציה מצוינת לטפל באנשים הסובלים מבעיות של פעימות לב לא סדירות ואי ספיקת לב. כמו כן, צריכת זרעי פשתן יכולה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול בגופנו.

3.מניעת סוכרת

צריכה קבועה של זרעי פשתן, אשר עשירים בליגנאנים יכולה לשפר את רמת הסוכר בדם וכמו כן להביא תועלת במניעת סוכרת סוג 2. ישנם מחקרים רבים אשר הראו כי צריכה של זרעי פשתן משפרת את השליטה הגליקמית בגברים ונשים עם עודף משקל, אשר אובחנו במצב של טרום-סוכרת.

4.שמירה על מערכת עיכול בריאה

תרכובת ALA הנוכחת בזרעי פשתן יכולה לקדם את הבריאות של מערכת העיכול, היא גם יכולה לסייע בהגנה על דפנות דרכי העיכול ולשמור על בריאות מערכת העיכול. זרעי פשתן הם אפשרות בריאה עבור אותם אנשים הסובלים ממחלת קרוהן או מחלות אחרות הקשורות לעיכול.

המשיכו לקרוא למטה

5.תסמיני גיל המעבר

ליגנאנים הנמצאים בזרעי הפשתן הם יתרון לנשים בגיל המעבר. הם יכולים לשמש כחלופה לתחליפי הורמונים שונים בעלי תכונות אסטרוגניות. הדבר יכול לעזור להפחית את הסיכון של אוסטאופורוזיס. מצד שני, זה יכול גם לעזור לנשים לשמור על הקביעות של המחזור.

קראו על  נשנושים דלי פחמימות - יותר אפשרויות ממה שנדמה לכם

6.ירידה במשקל

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition מצא כי זרעי פשתן ואגוזי מלך עשויים לתמוך בירידה במשקל.

מאחר וזרעי פשתן מלאים בשומנים בריאים וסיבים, תרגישו שבעים לאורך זמן ממושך יותר, כך תוכלו לאכול פחות קלוריות, דבר שיוביל לירידה במשקל.

שומני ALA עשויים גם לסייע בהפחתת דלקת. מה הקשר בין דלקת להשמנה? גוף דלקתי בעל נטייה לעודף משקל. לכן, הוסיפו כף של זרעי פשתן למרקים, סלטים, ושייקים כחלק מתפריט התזונה שלכם.

צפו בסרטון הבא כדי לראות איך לשלב זרעי פשתן בשייק

כיצד לצרוך זרעי פשתן?

יש כל מיני דרכים יצירתיות להשתמש בזרעי פשתן כדי לקבל את התועלת האופטימלית. אין לצרוך את זרעי הפשתן בצורתם הגולמית, הם פשוט יעברו דרך מערכת העיכול ללא כל תועלת. יש לטחון את זרעי הפשתן היטב במטחנת תבלינים, או מטחנת קפה. כמה רעיונות לצריכה של זרעי פשתן:

  • ניתן להוסיף זרעי פשתן טחונים לעוגות, לחמים, פנקייקים, לא צריך להיות שף מוסמך כדי להכין אותם.
  • אפשר להשתמש בהם כדי ליצור חטיפי גרנולה. אפשר גם להוסיף אותם לדייסת שיבולת שועל, וסלטים.
  • אפשר להוסיף גם ליוגורט.
  • אפשר להוסיף זרעי פשתן לשייק הבריאות שלכם ולתבשילים שונים.

שני הספרים שלנו מסייעים לאכילה בריאה וירידה במשקל!📗

  • "לאכול בריא" – הוא ספר המכיל ידע מקצועי רב וטיפים על תזונה בריאה וירידה במשקל.
  • "לבשל בריא" – מכיל עשרות מתכונים בריאים שניתן לשלב בתפריט הדיאטתי היום-יומי.
לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה