למה כדאי להוסיף 1 כפית של כורכום לתבשילים שלכם

למה כדאי להוסיף 1 כפית של כורכום לתבשילים שלכם

הכורכום הוא תבלין בצבע צהוב עז, והוא מהווה מרכיב ידוע במטבחים שונים, במיוחד באסיה, במשך אלפי שנים.

הכורכום ידוע מדעית כ-Curcuma longa, אך מעבר לטעם הדומיננטי שלו, הוא ידוע גם בזכות התכונות הטיפוליות שלו. גללו למטה כדי להבין יותר.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

כוחו של הכורכומין

הכוח העיקרי שאחראי ליתרונות הבריאותיים של הכורכום טמון בתרכובת הפעילה שלו, כורכומין. חומר ביו-אקטיבי זה ידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות והנוגדות חמצון.

שימו לב כי הזמינות הביולוגית של הכורכומין היא נמוכה, כלומר שהוא לא נספג בקלות בגוף. אך ניתן לפתור את העניין בקלות על ידי הוספת פלפל שחור – המכיל פיפרין, שמשפר את ספיגת הכורכומין באופן משמעותי.

היתרונות הבריאותיים של כורכום

תכונות אנטי דלקתיות: דלקת כרונית גורמת לבעיות בריאותיות רבות. הכורכומין בכורכום יכול לדכא מולקולות רבות הידועות כממלאות תפקידים מרכזיים בדלקת, מה שהופך אותו לסוכן אנטי דלקתי טבעי חזק.

השפעות נוגדות חמצון: כורכום עשיר בנוגדי חמצון, המגנים על הגוף שלנו מפני רדיקלים חופשיים, מולקולות שעלולות לפגוע בתאים ולגרום להזדקנות ומחלות כמו סרטן.

בריאות המוח: כורכומין מגביר את הגורם הנוירוטרופי מוחי (BDNF), הקשור לשיפור תפקוד המוח ולסיכון נמוך יותר למחלות מוח.

בריאות הלב: היכולת שלו לשפר את תפקוד האנדותל, רירית כלי הדם, ראויה לציון. זהו המפתח בשמירה על בריאות הלב, שכן תפקוד לקוי של האנדותל הוא גורם משמעותי למחלות לב.

מניעת סרטן: מחקרים מצביעים על כך שכורכומין יכול להשפיע על צמיחה, התפתחות והתפשטות סרטן ברמה המולקולרית, אם כי יש צורך במחקר נוסף.

מקל על דלקת פרקים: בהתחשב בתכונות האנטי דלקתיות החזקות שלו, כורכום יעיל מאוד בהפחתת תסמיני דלקת פרקים.

בריאות מערכת העיכול: כורכום תומך בעיכול, עוזר לנהל מצבי עיכול כמו נפיחות וגזים.

שילוב כורכום בתזונה שלכם

מודעה

זה פשוט להתחיל לקצור את היתרונות של הכורכום. רק תוספת של כפית לארוחות יכולה לעשות את ההבדל. הנה כמה רעיונות:

  • מפזרים אותו על הירקות לפני הצלייה
  • מערבבים אותו בשייקים
  • מערבבים אותו במרקים וקארי
  • השתמש בו במרינדות

זכרו, שילוב של כורכום עם פלפל שחור משפר את ספיגת הכורכומין. כמו כן, צריכתו עם שומנים יכולה להגביר את הזמינות הביולוגית שלו.

לסיכום, הוספת רק כפית כורכום למנות שלכם היא דרך קלה וטעימה לחזק את בריאותכם. עם התכונות האנטי דלקתיות והנוגדות החמצון המדהימות שלו, יחד עם שורה של יתרונות בריאותיים אחרים, כורכום הוא באמת תבלין שכדאי לשלב בתזונה היומית.