בטן נפוחה – 10 סוגי תה שיסייעו לכם להיפטר ממנה

בטן נפוחה – 10 סוגי תה שיסייעו לכם להיפטר ממנה

מאמר מבוסס מחקרית 📄
המאמר מבוסס על מחקרים מדעיים עדכניים. צוות הכותבים שלנו שואף וחותר להיות אוביקטיבי, נטול אינטרסים ומציג את העובדות כמו שהן. מקורות והפניות מופיעים במהלך המאמר במספרים (1,2,3) המפנים למחקרים בסוף העמוד. 

האם אתם סובלים מנפיחות ואי נוחות במערכת העיכול? הגעתם למקום הנכון. הבעיה המעיקה הזו ניתנת לפתרון על ידי כמה סוגים שונים של תה.

מודעה

מלבד הקלה בתסמיני הנפיחות, סוגי תה אלו מתגאים בשפע של יתרונות בריאותיים.

תיהנו לכם מאחד מסוגי התה שלהלן כדי למנוע או להפחית את הנפיחות ולהקל על העיכול:

1.תה שורש שן הארי

סקירה מדעית הראתה שצריכת שן הארי מסייעת לעיכול, מפחיתה תסמינים של נפיחות ומרגיעה אי נוחות בבטן. (1)

בהיותו משתן טבעי, שן הארי מעלה את ייצור השתן וזה עשוי בתורו לסייע בהקלת הנפיחות, במיוחד עבור מי שסובלת מתסמונת קדם ווסתית.

2.תה קמומיל

תה קמומיל, הידוע בתכונותיו המרגיעות, מסייע בהרגעת תסמיני גזים, קלקול קיבה, כיבים, הקאות, בחילות ושלשולים. (2)

מחקרים ראשוניים גילו שתה קמומיל עשוי להילחם בכאבי בטן וכיבים. פרחי הקמומיל עשירים ברכיבים הבריאים ביותר, כמו פלבנואידים. בעת קניית תה קמומיל, ודאו שיש בתמצית יותר פרחים מאשר גבעולים ועלים.

3.תה שומר

בעת התמודדות עם נפיחות, תה שומר יהווה עבורכם סיוע יעיל. שומר משמש במשך מאות שנים בכדי להקל על הפרעות עיכול כגון – נפיחות, כאבי בטן, עצירות וגזים. (3) זה בגלל שהשומר מסייע בהקלת שרירי דרכי העיכול.

שתיית כוס תה שומר לאחר הארוחה תעזור לעיכול כמו גם תילחם בריח רע מהפה. תה שומר יכול גם לעזור בטיפול בעצירות, שלעתים קרובות היא הגורם לגזים ונפיחות. אם אינכם מוצאים תה שומר בתמצית, ניתן להשתמש בזרעי שומר.

4.תה זנגביל (ג’ינגר)

תה זנגביל מספק פעולה נוגדת עוויתות המסייעות במניעת גזים והסדרת תנועות מעיים. מחקר אחד הראה שג’ינג’ר עזר לטפל בבעיות עיכול שונות כולל – כאבי בטן, בחילות וגזים במערכת העיכול.

זנגביל משפר את תנועתיות המעיים ומסייע לעבור במערכת העיכול בצורה חלקה. היזהרו כשאתם חולטים תה ג’ינג’ר. אם אתם משתמשים בג’ינג’ר טרי, שימו כף קצוצה אחת לכוס. אם אתם משתמשים באבקת ג’ינג’ר, השתמשו ב- ¼ – ½ כפית לכוס.

המשיכו לקרוא למטה

קראו על  כף זרעי פשתן: 6 יתרונות בריאותיים

5.תה ירוק

שתיית כוס תה ירוק איכותי בכל יום היא הרגל נהדר המסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם ובעיות רפואיות אחרות הגורמות לתמותה. (5) תה ירוק טוב גם למערכת העיכול. (6)

תה ירוק עשוי לעזור לטיפול בבעיות עיכול רבות, כולל מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית הקשורות לגזים ונפיחות. איכות התה הירוק חשובה ביותר, אז נסו לחלוט את התה שלכם בעצמכם במקום לקנות שקיות מוכנות.

6.תה מנטה

פרט לטעמו המרענן, תה מנטה עוזר גם להקל על בעיות עיכול רבות.

פלבנואידים שנמצאים בצמח עשבי ארומטי זה, יכולים לעזור לרסן את פעילותם של תאי פיטום, אשר משגשגים בשפע במעיים. תאי מערכת חיסון אלה יכולים לעורר נפיחות.

שתיית תה מנטה יכולה גם לסייע בהרגעת המעיים, בהקלת עוויתות מעיים יחד עם כאב ונפיחות, המלווים אותן. (8) ישנן גם כמוסות שמן מנטה, שלרוב משמשות לטיפול בבעיות עיכול.

על פי סקירה מדעית, שקית תה אחת עם תה מנטה מכילה פי שישה יותר שמן מנטה מאשר תוספי תזונה כמו כמוסת עלי מנטה. (9) עדיף להשתמש בעלי מנטה מיובשים מאשר בשקיות תה.

המשיכו לקרוא למטה

7.תה כורכום

התרכובת הפעילה בכורכום, כורכומין, מתהדרת בתכונות הנלחמות במחלות. תה כורכום הוא מקור מצוין לנוגדי חמצון, המסייעים להקל על דלקת, על אי נוחות בעיכול ומורידים את הסיכון לבעיות עיכול.

אמנם תה זה אינו ארומטי או טעים כמו תה מנטה או תה ירוק, אבל כוס ממנו אחרי ארוחה עשויה לעזור להפחית את הנפיחות ולשפר את בריאותכם הכללית. וודאו שאתם שותים תה כורכום במתינות.

8.תה שורש אנג’ליקה

בן ממשפחת הסלרי, צמח האנג’ליקה, ידוע בזכות היתרונות הרפואיים המדהימים שלו.

תמצית שורש אנג’ליקה משמשת לרוב במוצרים צמחיים המסייעים לעיכול, כולל איברוגסט.

קראו על  13 מזונות הגורמים לנפיחות בבטן (ומה לאכול במקומם)

המרכיבים המרירים שבשורש האנג’ליקה יכולים להזרים את מיצי עיכול ולסייע לעיכול תקין. (10)

תה שורש אנג’ליקה מוצע כדי למנוע עצירות, הנוטה לגרום לגזים ונפיחות. תה שורש אנג’ליקה, אינו מומלץ לנשים הרות ומניקות. אפשר לערבב אותו יחד עם לימון לטעם טוב יותר.

9.תה מליסה

אחד מסוגי התה הטעים ביותר, תה מליסה הוא בעל טעם לימוני נהדר עם קצת טעם מנטה.

תה מליסה מסייע לטיפול בבעיות עיכול קלות כמו גזים ונפיחות. מוצרי מרפא צמחיים כמו איברוגסט מכילים גם כן תמצית מליסה.

הממצאים האחרונים שכוללים מחקרים בבני אדם הראו שתה מליסה יכול לעזור להקל עוויתות בטן, עצירות והקלה על הסימפטומים של בעיות עיכול אחרות. דרוש מחקר נוסף בכדי להוכיח עובדה זו.

10.תה שורש ג’נטיאן

אם יש לכם שורש ג’נטיאן מיובש, חלטו רבע-חצי כפית בכוס של 240 מ”ל ושתו אותו חם כדי להפחית את הנפיחות ואי הנוחות במערכת העיכול.

לתה שורש ג’נטיאן יש תערובת של טעמים מתוקים ומרירים וניתן לערבב איתם צמחים אחרים כמו קמומיל כדי לשפר את הטעם.

תה שורש ג’נטיאן הוא מקור לתרכובות צמחיות כמו פלבנואידים ואירידואידים, המקדמים הפרשת מיצי מרה ומיצי עיכול לשיפור פירוק המזון. זה יכול בסופו של דבר לתרום למניעת נפיחות ובעיות עיכול אחרות.

מכיוון שתה שורש ג’נטיאן עשוי להגביר את חומציות הקיבה, הוא לא מומלץ לאנשים הסובלים מכיב קיבה. לא נערכו מחקרים בבני אדם כדי להוכיח את היתרונות הבריאותיים של תה שורש ג’נטיאן.

השורה התחתונה

כמובן, שיש להתייעץ עם הרופא כדי לברר את הגורם מאחורי אי נוחות במערכת העיכול ונפיחות – במיוחד אם סובלים מבעיות רפואיות רציניות, או בקרב נשים בהריון או מניקות.

אם אתם בריאים, שתיית כוס מסוגי התה שהוזכרו לעיל תמריץ משמעותית את העיכול לאחר ארוחה ותקל על אי נוחות בעיכול.

מקורות למאמר

1.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5553762/

קראו על  איך למנוע ולהפחית נפיחות בבטן

2.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21132119

3.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25162032

4.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3016669/

5.https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2047487319894685

6.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15464031

7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26755686

8.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16767798

9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26110869

10.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26547528

תכנים נוספים של אגוגו

מארז התזונה של אגוגו!

מארז התזונה של אגוגו מסייע כבר לאלפים לאכול בריא ולרדת במשקל! לחצו לפרטים והזמנה.