10 טיפים לגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות

10 טיפים לגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות

תוכן שיווקי

ממש כמו סמים ואלכוהול גם פחמימות ריקות הן חומר ממכר! סוכר ופחמימות ריקות מעוררים את הפרשת הורמון העונג, דופמין. מחקרים הוכיחו שכאשר מחברים בין פחמימות ושומנים, 'נדלקים' במוח אזורי ההנאה שמאירים גם בעת צריכת סמים קשים.

בדיוק כמו כל חומר ממכר אחר, אנחנו פועלים לשחזור ההרגשה הטובה. ואם זה לא מספיק כדי לגרום לנו לצרוך יותר פחמימות ריקות, הרי שהאכילה גורמת לשיבוש מנגנוני הרעב והשובע. בצריכת פחמימות ריקות רמות הסוכר בדם מזנקות וגורמות לתחושה רגעית טובה. זמן קצר אחר כך מגיעה נפילת סוכר, ואיתה תחושת רעב וירידה באנרגיה ובמצב הרוח.

סוכר נמצא, כמעט, 'בכל מקום', למרות שיש הבדל בין סוכר טבעי לסוכר מוסף. הסוכר הטבעי נמצא במזונות רבים כמו פירות וירקות, דגנים ואף מוצרי חלב. במזונות אלה הסוכר הוא חלק מהוויטמינים, מינרלים, חלבונים, שומנים ומים, ולכן פחות מזיק. סוכר מוסף לעומתו הוא סוכר שהופרד מהמזון המקורי שממנו הופק, ומוסף באופן תעשייתי למזונות אחרים. ברוב המקרים מדובר בסוכר לבן שמוסף למוצרים רבים מאוד בתעשייה: דגני בוקר, יוגורט, רטבים, נקניקים, חטיפים ועוד. תעשיית המזון הפכה את הסוכר המוסף למוצר חיוני. הוא הוא גורם לאוכל להיות טעים יותר ועמיד יותר לאורך זמן. ניתן כמובן להוסיף במקום סוכר חומרים משמרים, אך הסוכר זול יותר, והיצרן יכול להתהדר בציון הכותרת "ללא חומרים משמרים" שתעזור בשיווק "בריא" של המוצר.

1. מה כדאי להכניס הביתה במקום סוכר ופחמימות ריקות?

רשימה חלקית של מזונות מומלצים: עוף, דגים, טונה, בשרים, ביצים, מוצרי חלב, טופו, ירקות ופירות, קטניות כמו: גרגרי חומוס, עדשים, שעועית, אפונה, פול, מש, שעועית אזוקי, פולי סויה. דגנים כמו: קינואה, כוסמת, דוחן, שיבולת שועל, גריסים, אורז מלא, טחינה, זיתים, שמן זית, שקדים, אגוזים, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה, זרעי פשתן, זרעי שומשום ועוד.

לא מומלץ להכניס הביתה מזונות ומשקאות שמכילים סוכר מוסף ופחמימות ממכרות. סוכר מסתתר בהרבה מאוד מוצרים מעובדים כמו רסק עגבניות, מרקים מוכנים, פסטרמה, שניצל מעובד וממרחים.

2.בחירה נבונה

המפתח לבחירה נבונה של מוצרים שאינכם בטוחים באשר למהותם טמון בקריאת התוויות. התעלמו מכותרות, כמו "ללא תוספת סוכר" "סוכר מופחת", ובמקום זאת הקפידו לקרוא את רשימת הרכיבים. הרכיבים מופיעים בסדר יורד על פי כמות. כלומר, המרכיב שכמותו גדולה ביותר יופיע ראשון, והמרכיב שכמותו הקטנה ביותר יופיע אחרון. לדוגמה, אם במשקה תפוזים טבעי מופיע סוכר לבן במקום הראשון (לפני תפוזים), משמע שכמות הסוכר גבוהה מכמות התפוזים. כמו כן, חשוב לדעת שהמוצר עשוי להכיל סוכר שנובע מהרכיבים האחרים בו, למשל: פרי. סוכר טבעי עדיף על סוכר מוסף, אך גם סוכר טבעי שעבר תהליך עיבוד הופך למזיק.

3.שימו לב למדד הגליקמי

כדאי להכיר את המושג מדד גליקמי, המדרג את המזונות לפי השפעתם על רמת הסוכר בדם. פחמימות עם ערך גליקמי גבוה מ-55 מעלות את רמת הסוכר בדם באופן חד, למשל: מאפים, שוקולד, פסטות, קורנפלקס, קטשופ ועוד. בעקבות זאת האינסולין עולה בחדות ולאחר זמן מה מרגישים צניחה מהירה של רמת הסוכר בדם. ולכן, בחרו בפחמימות שהמדד הגליקמי שלהם נמוך מ-55, למשל: שיבולת שועל, כוסמת, קינואה, חומוס, עדשים וקטניות נוספות.

4.הרכיבו לעצמכם שגרה בריאה

הכינו מראש תפריט יומי של ארוחות כדי ליצור שגרה חדשה ובריאה. מומלץ להיערך ל-5 ארוחות ביום: בוקר, עשר, צהריים, ארבע ובערב לפחות 3-4 שעות לפני השינה. בארוחות עשר וארבע כדאי לאכול ארוחה קטנה על בסיס פחמימות מורכבות כדי לספק לגוף את הסוכר הטבעי והבריא לו הוא זקוק לצורך אנרגיה. 3-4 אגוזים ופרי או סלט פירות קטן בכוס נחשבים לארוחה פחמימתית.

5.אתם רעבים או צמאים?

מים, כמו סיבים וחלבונים משפיעים על תחושת השובע. פתיחה של ארוחה עם שתיית מים תסייע בוויסות כמות המזון שצורכים. מומלץ לשתות כ-12 כוסות מים, ולהקפיד לשתות כוס מים כחצי שעה לפני ארוחה.

6.רוצים משהו מתוק?

יש שפע של מזונות, מאכלים וקינוחים מתוקים, לא מעובדים, נטולי פחמימות ממכרות, לדוגמא: פירות, דבש, סילאן, אגוזים, חמוציות ללא סוכר, אגבה, לחם ללא גלוטן, עוגיות שיבולת שועל ואגוזים, עוגיות שקדים עם סירופ מייפל, עוגת גבינה ללא סוכר, ירקות חתוכים כתחליף לחטיפים ועוד. אצל חלקנו הבישול הבריא הוא עולם חדש לחלוטין. מומלץ לאתר מתכונים בריאים לבישול בריא עם דגנים ופחמימות מורכבות ללא סוכר, ולהתחיל לחקור, לטעום ולהעריך את מה שהטבע, במלוא הדרו, נותן לנו.

7.אל תצאו רעבים מהבית!

יוצאים מהבית? הקפידו לאכול לפני מזונות משביעים ובריאים – דגים, קטניות, עוף, יוגורט. בכל מצב מומלץ להצטייד בחטיפים בריאים. לא בכל מקום תמצאו מאכלים שיתאימו להרגלים שבחרתם לאמץ.

8.הימנעו מאכילה מנחמת וצאו להליכה בחוץ

הסטרס, מזג האוויר הקר והלילות הארוכים עשוי להגביר את הצורך בחיפוש אחר אוכל מנחם. אם בכל זאת יש לכם חשק עז למזון מנחם. נסו כוס מרק ירקות חם וביתי או כוס קקאו חם עם תחליף סוכר. דרך נוספת להימנע מאותו מזון מנחם שאתם באמת מחפשים, היא לצאת מהבית. הורגלנו להאמין שכאשר קר בחוץ רצוי להיות בבית ולהתחמם. אין סיבה אמיתית להישאר בבית. עדיף לצאת מהבית לאוויר הצונן, ולפעילות גופנית בחוץ, וזאת חרף אי הנוחות והקור. אפשר לקבוע עם חברים, ואפשר להצטרף לקבוצת ספורט שתיצור התחייבות ליציאה מהבית.

9.איך כדאי לעשות קניות?

נסו לקנות בסופר כשאתם לא רעבים ועדיף דרך האינטרנט או בטלפון. באופן זה תחסכו מעצמכם פיתויים כמו מאפים, שוקולד וחטיפים שונים.

10.תמיכה

אל תישארו לבד בתהליך. בני האדם הם יצורים חברתיים, ובמצבים לא פשוטים אנחנו זקוקים לתמיכה, לחיזוקים ולחיבוקים מחברים, משפחה, פייסבוק, וואטסאפ או גורם מקצועי שיסייע בריסון הדחף לאכול סוכר ופחמימות ממכרות.

כדי להבטיח את הצלחתכם מומלץ לקבל עזרה ולעבור טיפול גמילה במכון אברהמסון שמוריד לגמרי את הדחף והחשק לאכול מזונות שמכילים סוכר ופחמימות ממכרות.

התכנית של מכון אברהמסון כוללת גמילה מהדחף לשוקולדים, פיצות, פסטות, מאפים ופחמימות מזיקות נוספות.  אחרי הגמילה הנגמלים מקבלים תמיכה וייעוץ של תזונאית. לחצו כאן כדי לקרוא על התכנית.

לקוחות מכון אברהמסון שנגמלו מהדחף לסוכרים ולפחמימות ממכרות מעידים שלא מתחשק להם יותר לגעת במזונות שלא יכלו בלעדיהם בעבר. שהירידה במשקל פשוטה וקלה. שקל להם להתמיד בה לאורך שנים רבות ושלא מדובר בדיאטה אלא בשינוי מוצלח של אורח החיים.

הם מספרים שאחרי הגמילה המוחלטת מהדחף לסוכרים ולפחמימות ממכרות הם מרגישים ערניים יותר, חיוביים יותר ומלאי אנרגיה. בנוסף הם מדווחים על שיפור משמעותי במדדי הסוכר, בכולסטרול, ביתר לחץ דם ובמחלות נוספות מהן סבלו.

אורלי זגורי – ירדה 40 ק”ג

שקלתי 100 ק”ג והייתי רגע לפני ניתוח קיצור קיבה לפני הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות. לפני כן ניסיתי הכל, אבל כלום לא עזר והרגשתי שאין לי מה להפסיד. חששתי מהניתוח והחלטתי לנסות את אברהמסון לפני שאפנה לפתרון קיצוני.

“שעות ספורות אחרי הטיפול, הרגשתי שנכנסתי ויצאתי בדיוק אותו דבר. אפילו חשבתי שעבדו עליי ועקצו אותי. מהר מאוד הבנתי שאני ממש לא אותו דבר. אני זוכרת שנכנסתי לקיוסק לקנות משהו לשתות. והרגשתי שכל החטיפים היו מאחורי קיר זכוכית: בלתי נגישים ולא רצויים. לפני הטיפול אכלתי בעיקר פסטות, לחמים ובאגטים. אחרי הטיפול, שום דבר לא משך אותי ואף הגעיל אותי.

“מה שנתן לי כוח היה שירדתי ממש מהר: בתוך חודש ירדתי 10 ק”ג!!! אחר כך למדתי ליהנות ולשבוע מאוכל בריא וטוב. אני 3 שנים אחרי התהליך. הפחתתי 40 ק”ג ממשקלי. אני שומרת על המשקל שלי כבר שנה שלמה, ומתכננת להפחית עוד 4-5 ק”ג

רוני דיין – שומרת על משקל 67 ק”ג כבר 10 שנים

“לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון הגעתי בעקבות כתבות שקראתי. חברה-לקוחה סיפרה לי שהגמילה היא פשוט מתנה. היא סיפרה למשל שהיא כבר לא מסתכלת על צלחות של אחרים. זר לא יבין זאת, כי אלו מחשבות של שמנים. מאוד התחברתי לצורך להעלים את המחשבות הללו”.

“בדרך לטיפול הייתי ערוכה ומוכנה לגמילה. עשיתי תחקיר, דאגתי לקניות והכנתי מראש את כל מה שצריך לאכול כדי להצליח. עם זאת כשהגעתי לטיפול הייתי נורא סקפטית, בעיקר כי הייתי מיואשת מעצמי ומהדיאטות שלא צלחו. בטיפול הופתעתי לגלות שנכנסתי למדיטציה עמוקה. הרגשתי שאני עושה פאוזה מהחיים למשך 10 דקות ומקבלת אנרגיה והרגשתי נפלא”.

“אחרי הטיפול הלכתי למאפיה, רחרחתי והייתי בשוק שזה לא מזיז לי. חיכיתי יום יומיים והחשק לא חזר. בימים הראשונים שלאחר הגמילה אכלתי בעיקר ביצים ודגים. לאט לאט התחלתי ללמוד ולהרחיב את התזונה שלי. עם פחמימות מורכבות אני אוכלת אוכל שטעים לי, אני מלאת אנרגיה, ערנית יותר ומרגישה מיליון דולר. בשבילי התחושה הזו מנצחת ולא רק המשקל שהפחתתי. אני לא מרגישה שהקרבתי דבר. אחרי עשור אני בתוך התהליך ומאוד נאמנה לתכנית ומאמינה בה. למרות שעברו כבר 10 שנים, אברהמסון עדיין ממשיכים להתעניין וללוות אותי. הם איתי לכל החיים”.

עמוס טרבלסי – ירד 21 ק”ג

עמוס טרבלסי 62, נשוי פלוס 5 ילדים ו-13 נכדים, עובד בשיפודיה של בנו בעפולה, מספר שכל החיים היה מלא, אך מגיל 40 העלה מאוד במשקל והגיע למשקל של 116 ק”ג.

מה גרם לך להשמין?

“אכלתי במיוחד בלילה. שכחתי מדי פעם לאכול ביום ונתקפתי צורך לאכול בלילה, כאשר הכל הלך: מתוקים, עוגות, בשר, מזון מבושל. בשבתות נהגתי לאכול הרבה יותר בעיקר עוגות ושתייה מתוקה לרוב. בגלל ההשמנה סבלתי מלחץ דם גבוה, כולסטרול וסוכר גבוהים עד כדי כך שהייתי זקוק לזריקות לאיזון הסוכר. ניסיתי לעשות הרבה דיאטות וכל הזמן נשברתי. אפילו קבעתי תור לניתוח קיצור קיבה, אבל אז הבת שלי קבעה לי תור לאברהמסון ואחרי שראיתי תוצאות של אחרים ביטלתי את הניתוח”.

מה קרה כשהגעת לטיפול?

“לקחתי את זה בצחוק. לא האמנתי שאצליח לרדת במשקל, אבל אז הלכתי למסעדה ולא יכולתי לגעת בלחם. לא חשבתי שהטיפול יפעל כל כך מהר”.

אתה מרגיש שאתה עושה דיאטה?

“בכל דיאטה שעשיתי נשברתי, אבל אחרי הטיפול באברהמסון אני בלתי שביר. תמיד יש לי מה לאכול: בבוקר טונה, ביצה ועגבניות, בצהריים פרגיות וסלט ובערב אני לפעמים שוכח לאכול. כל חצי ק”ג נותן לי תמריץ להמשיך. הכיף הוא שאין לי חשק לכל דבר שאסור לי”.

איך אתה מרגיש היום?

“מצוין. ירדתי 21 ק”ג. הבדיקות שלי טובות יותר: ערכי הכולסטרול, הסוכר ולחץ הדם צנחו! הרופאה שלי הייתה מאוד מופתעת ושאלה מה עשיתי

קראו על  סלרי - 18 סיבות בריאותיות לשלב אותו בתזונה
מודעה