8 סיבות לאכול חסה כל יום (שלא קשורות לירידה במשקל)

8 סיבות לאכול חסה כל יום (שלא קשורות לירידה במשקל)

כאשר אנו חושבים על חסה, האסוציאציה הראשונה היא התכולה הקלורית הנמוכה שלה, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור אלה המעוניינים לרדת במשקל. אבל לחסה יש מספר יתרונות עוצמתיים נוספים שאולי לא הכרתם. גללו למטה כדי לקרוא.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

1.עשירה בויטמינים ומינרלים

החסה עמוסה בויטמינים ומינרלים חיוניים, כל אחד מהם תורם לבריאות הכללית של גופנו.

  • ויטמין K: ויטמין החשוב לבריאות העצם, המסייע בייצור חלבונים הנחוצים לחילוף החומרים של העצם ולקרישת הדם.
  • ויטמין A: מגיע מבטא-קרוטן, המעניק לחסה את הגוון הירוק שלה, ויטמין A ממלא תפקיד חשוב בראייה, התפתחות ותפקוד חיסוני.
  • חומצה פולית (ויטמין B9): חיוני לסינתזה ותיקון DNA, ויטמין זה חיוני לנשים בהריון מכיוון שהוא מסייע במניעת מומים מולדים.

2.מספק נוזלים לגוף

עם תכולת מים של בערך 95%, צריכת חסה יכולה להוות מקור נוסף לנוזלים, במיוחד בימים חמים או לאחר אימון. שמירה על מאזן נוזלים תומכת בתפקודי הגוף, כמו עיכול ושמירה על טמפרטורת הגוף.

3.עשירה בנוגדי חמצון

חסה היא מקור מעולה לנוגדי חמצון, במיוחד פלבנואידים, חומצה לינולאית וויטמין C. נוגדי חמצון אלו נלחמים ברדיקלים חופשיים בגופנו, שהם תרכובות שעלולות להוביל ללחץ חמצוני ולמחלות כרוניות.

4.תמיכה בבריאות הלב

תכולת האשלגן בחסה יכולה לסייע בהורדת לחץ דם גבוה על ידי מניעת השפעות הנתרן. יתר על כן, החומצה הפולית בחסה ממלאת תפקיד בהמרת הומוציסטאין שעלול להיות מסוכן למולקולות שפירות, ובכך מפחית את הסיכון למחלות לב.

5.משפרת את העיכול

חסה עשירה בסיבים תזונתיים, בעיקר בסיבים בלתי מסיסים, המסייעים בתנועת המזון דרך מערכת העיכול. צריכה קבועה של חסה יכולה לתמוך במעיים בריאים, להוביל ליציאות קבועות ולהפחתת הסיכון לעצירות.

6.קידום שינה טובה

לקטוקריום, הנוזל הלבן שיוצא מהחסה כשאנו נוגסים בה, יש תכונות הרגעה קלות. למרות שזה לא תחליף לתרופות שינה, זה עשוי לסייע למי שמחפש דרכים טבעיות להירגע או להילחם בנדודי שינה קלים.

7.חיזוק מערכת החיסון

הוויטמינים והמינרלים המצויים בחסה, במיוחד ויטמין A וויטמין C, ממלאים תפקיד קריטי בחיזוק המערכת החיסונית. צריכה קבועה של חסה יכולה לתת לגוף שכבת הגנה נוספת מפני מחלות נפוצות.

8.תמיכה בעיניים

הודות לבטא-קרוטן בחסה, צריכה קבועה יכולה לסייע בשמירה על בריאות העיניים. דבר זה יכול להוביל להפחתת הסיכון למחלות עיניים, כגון ניוון מקולרי הקשור לגיל.