איך לטפל בבריחת שתן
מודעה

איך לטפל בבריחת שתן

בריחת שתן היא תופעה נפוצה מאוד, בעיקר בנשים, אבל גם אצל גברים. אפשר להגדיר אותה כאי שליטה על השתן, הגורמת לדליפה או יציאת שתן בלתי נשלטת. כך תוכלו לטפל בה בצורה יעילה.

ניתן לחלק את בעיית בריחת השתן לשלושה סוגים:

  • בריחת שתן מתוך דחיפות: מתרחשת כאשר ישנה פעילות יתר בשלפוחית הגורמת לדחף פתאומי למתן שתן הגורמת לדליפת שתן בלתי נשלטת.
  • בריחת שתן כתוצאה מלחץ פיזי: מתרחשת כאשר פעילות פיזית מאומצת כמו ריצה, קפיצה, שיעול, עיטוש או אפילו צחוק גורמים ללחץ על שלפוחית השתן וגורמת לשחרור שתן.
  • בריחת שתן ממילוי יתר: חוסר יכולת לרוקן לחלוטין את שלפוחית השתן, המובילה לצורך תכוף למתן שתן.

ישנם מספר גורמים לבריחת שתן כמו גיל (שרירי שלפוחית השתן נחלשים עם הגיל), שרירי רצפת אגן חלשים עקב ניתוח או לידה, פרוסטטה מוגדלת, מחזור נשי, פעילות יתר של שלפוחית השתן, בעיה עצבית, אבנים בדרכי השתן, זיהום בדרכי השתן ועצירות.

בנוסף, מספר מזונות, משקאות ותרופות יכולים לגרום לגירוי השלפוחית ולבריחת שתן זמנית.

המשיכו לקרוא למטה

לא רק שתופעת בריחת השתן עלולה לגרום לחוסר נוחות ומבוכה רבה, היא גם עלולה לגרום לנזק אם שתן הנשאר בשלפוחית משמש כקרקע פוריה לבקטריות שונות.

כדי לטפל בבעיה, צריך לברר מה הגורם. בנוסף להנחיה וטיפול של רופא, אפשר גם לנסות טיפולים טבעיים שונים ולאמץ אורח חיים חדש כדי לשלוט בבריחת השתן.

וודאו שאתם מאובחנים היטב כדי לשלול אפשרות שהתסמינים הם לא כתוצאה מבעיה חמורה יותר.

1.חיזוק שרירי רצפת האגן

חיזוק שרירים אלו יכולה להיות דרך יעילה לטיפול בבריחת שתן, במיוחד בשלביה המוקדמים. היא מסייעת בשיפור השליטה בשלפוחית השתן והפחתת הדליפה הן בגברים והן בנשים. היא יעילה בהפחתת הלחץ והדחף בבריחת השתן.

  • כווצו את שרירי רצפת האגן וספרו עד 8. במידה ואתם לא מצליחים להחזיק עד 8, אז החזיקו ככל האפשר.
  • עכשיו, הרגיעו את השרירים וספרו עד 8.
  • עשו בין 8 ל-10 חזרות של התרגיל, 3 פעמים ביום.
קראו על  מהי הצטברות נוזלים בגוף? ואיך לטפל בה

הנה דרך פשוטה לזהות את שרירי רצפת האגן: כאשר אתם מרוקנים את השלפוחית, הפסיקו את זרם השתן באמצע ואז המשיכו. השריר שהשתמשתם כדי להפסיק את השתן הוא שריר רצפת האגן.

שימו לב: אין להפסיק את הנשימה במהלך התרגיל, יש להקפיד על נשימות רגילות וחופשיות. וודאו שאתם מרוקנים את השלפוחית לפני ביצוע התרגילים.

2.מגנזיום

אפשר לשקול צריכה של מגנזיום כדי לטפל בבריחת שתן, במיוחד אם אתם חווים סימנים של מחסור במגנזיום כמו התכווצויות ברגלים במשך הלילה. המגנזיום חשוב להרפיית השרירים בכל הגוף. לכן,הוא יכול לסייע בהפחתת התכווצויות שרירי שלפוחית השתן ולתרום לריקון מלא של השלפוחית.

המשיכו לקרוא למטה

מחקר משנת 1998 (של The British Journal of Obstetrics and Gynecology) מצא כי צריכה של מגנזיום הידרוקסיד סייעה בטיפול בנשים עם בריחת שתן תכופה כתוצאה מפעילות יתר של שרירי שלפוחית השתן.

  • צרכו 350 מ"ג תוסף מגנזיום פעמיים ביון במשך מספר שבועות. (התייעצו עם רופא המשפחה שלכם לפני התחלת הטיפול או כל טיפול אחר).
  • הוסיפו לתפריט התזונה שלכם מאכלים אשר עשירים במגנזיום כמו: אגוזים, זרעים, בננות ויוגורט.

3.ויטמין D

ויטמין D גם יכול לשמש אותנו בטיפול בבריחת שתן, מפני שהוא שומר על חוזקם של שרירי הגוף. מחקרים הראו כי נשים עם רמת ויטמין D גבוהה היו עם סיכון מופחת לפתח הפרעות ברצפת האגן, כולל בריחת שתן.

  • הקפידו על חשיפה לשמש במשך 10 דקות כל בוקר. חשיפה זו מסייעת בייצור ויטמין D בגופנו.
  • אכלו יותר מאכלים אשר עשירים בויטמין D כמו דגים, צדפות, חלמון ביצה, חלב מועשר ומוצרי חלב אחרים.
  • ניתן גם לצרוך תוספי ויטמין D לאחר התייעצות עם רופא המשפחה שלכם.

4.יוגה

היוגה מסייעת בחיזוק סוגרי השופכה ומספקת יתרונות הדומים לתרגילים לחיזוק רצפת האגן. בנוסף, היוגה טובה להרגעת מתחים ומסייעת בהקלת חרדות ודיכאון הקשורות לבריחת שתן.

קראו על  מה גורם לכאבים במתן שתן?

מחקרים הראו כי 6 שבועות של תרגול יוגה סייע לנשים בשליטה על בריחת שתן בנשים. הנשים נטלו חלק בתוכנית יוגה וחוו ירידה של 70 אחוזים בהפחתת התכיפות של דליפת שתן.

בכדי לסייע בשליטה על בריחת השתן, כדאי לבצע תרגילי יוגה כמו: נעילת שורש, תנוחת כיסא, תנוחת המשולש ותנוחת סקוואט. היעזרו במדריך יוגה מקצועי אשר מומחה בבריאות רצפת האגן, או הצטרפו לשיעור יוגה כדי לתרגל את היוגה בצורה נכונה.

5.חומץ תפוחים

חומץ התפוחים יכול לסייע רבות לבריאותנו. הוא מסייע בניקוי רעלים מהגוף ונלחם בזיהומים בשלפוחית השתן. בנוסף, חומץ התפוחים מסייע בהרזיה. עודף משקל תורם לבריחת שתן, מאחר והשומן סביב המותניים והבטן מפעילים לחץ על השלפוחית.

  • ערבבו 1 עד 2 כפיות חומץ תפוחים בכוס מים
  • הוסיפו מעט דבש
  • שתו 2 עד 3 פעמים כל יום עד קבלת תוצאות

6.דְבֵקָה

תרופה טבעית מסורתית לטיפול בבעיות בשתן. היא משמשת במיוחד לטיפול בדלקות בדרכי השתן ופעילות יתר של השלפוחית, ומגנה מפני גירוי השלפוחית.

  • השרו 2 עד 3 כפיות של הצמח בכוס מים חמים למשך 10 עד 15 דקות.
  • סננו ושתו את התה 3 פעמים ביום עד שתבחינו בשיפור במצבכם.

7.מדיטציה

מדיטציה ודמיון מודרך יכולים לסייע לנו בשליטה על הגוף ובהפחתת בריחת השתן.

המשיכו לקרוא למטה

במחקר אשר נעשה ב-2009, נמצא כי טיפול הכרתי המשלב נשימות עמוקות ותרגול דמיון מודרך אימנו את המוח לשלוט בבריחת שתן וסייעו בהפחתת הפעמים של דליפת שתן מ-38 פעמים ל-12 פעמים.

נסו תרגילי דמיון מודרך והירגעות למשך מספר שבועות והבחינו אם יש שיפור במצבכם.

טיפים נוספים

  • הוסיפו עוד סיבים לתזונה שלכם. חוסר בסיבים תורמים לעצירות המפעילה לחץ על שלפוחית השתן.
  • הפחיתו בעודף המשקל
  • שתו מספיק מים, אבל לא יותר מדי.
  • התאמנו במשך 20 עד 30 דקות, 5 פעמים בשבוע.
  • הפסיקו לעשן. מעשנים כבדים הם בסיכון גבוה יותר לפתח פעילות יתר של השלפוחית.
  • הימנעו מקפאין, אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין כמו תה, קפה ומשקאות מוגזים. הם יכולים להחמיר מצבים של פעילות יתר של השלפוחית וגורמים לגירוי השלפוחית.
  • הימנעו מפירות הדר, עגבניות, חומץ, פלפל חריף ומאכלים מתובלים אשר עלולים לגרום לגירוי שלפוחית השתן.
  • הימנעו מסוכרים מלאכותיים. הם נוטים להחמיר את תכיפות מתן השתן.
  • הקפידו על הרגל של מתן שתן כל 2 עד 4 שעות, גם אם לא מתחשק לכם למתן שתן באותו רגע.
  • שימו לב לתסמינים שאתם חווים וזהו מה הגורמים למצבכם כדי לעזור לרופא שלכם להחליט מה הטיפול הנכון בשבילכם.
קראו על  למה אני מזיע בלילה?

שני הספרים שלנו מסייעים לאכילה בריאה וירידה במשקל!📗

  • "לאכול בריא" – הוא ספר המכיל ידע מקצועי רב וטיפים על תזונה בריאה וירידה במשקל.
  • "לבשל בריא" – מכיל עשרות מתכונים בריאים שניתן לשלב בתפריט הדיאטתי היום-יומי.
לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה