7 סימנים שיש לכם מחסור ביוד (ואיך לתקן את המצב?)

7 סימנים שיש לכם מחסור ביוד (ואיך לתקן את המצב?)

סקרים לאומיים בעבר חשפו סטטיסטיקה מדאיגה, הישראלים לא צורכים מספיק יוד. הסיבה העיקרית לכך היא התפלת המים בישראל. גללו למטה כדי להבין מהם הסימנים למחסור ביוד ואיך לתקן את המצב.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

הסימנים של מחסור ביוד

יוד הוא יסוד קורט חיוני, החשוב לסינתזה של הורמוני בלוטת התריס, אשר ממלאים תפקיד חיוני בהתפתחות ובתפקוד של איברים שונים, במיוחד המוח. כאשר צריכת היוד יורדת מתחת לסף הנדרש, המחסור הנובע יכול להתבטא במספר עצום של דרכים. להלן מספר סימנים נפוצים:

  • נפיחות בצוואר (זפק): בלוטת התריס מוגדלת, הנראית לעתים קרובות כנפיחות בבסיס הצוואר, היא סימן קלאסי למחסור ביוד.
  • עלייה בלתי צפויה במשקל: רמות לא מספיקות של יוד עלולות לפגוע בתפקוד בלוטת התריס, ולהוביל להאטה בחילוף החומרים ולעלייה במשקל לאחר מכן.
  • עייפות וחולשה: בלוטת התריס איטית יכולה לבלום את האנרגיה שלך, ולהשאיר אותך עייף וחלש.
  • נשירת שיער: הורמוני בלוטת התריס הם המפתח לבריאות זקיק השיער, ומחסור עלול להוביל לנשירת שיער.
  • עור יבש ומתקלף: מחסור ביוד עלול לשבש את התחדשות תאי העור, ולהוביל לעור יבש ומתקלף.
  • בעיות זיכרון: הערפל הקוגניטיבי אינו קשור רק להזדקנות; מחסור ביוד עלול לפגוע בזיכרון ובמיקוד.
  • סיבוכי הריון: כמות מספקת של יוד חיונית להתפתחות העובר, ומחסור עלול להוביל לסיבוכי הריון חמורים.

בדיקת שתן פשוטה יכולה לקבוע את רמות היוד שלנו. אם יש לכם חשד למחסור ביוד, מומלץ לבצע בדיקה בקופת החולים שלכם.

איך לתקן את המחסור ביוד

שלבו מזונות עשירים ביוד:

  • מלח מועשר ביוד
  • אצות
  • מוצרי חלב
  • ביצים

הדרך הטובה ביותר לצרוך מספיק יוד היא להחליף את המלח הרגיל במלח מועשר ביוד לארוחות שלכם. חצי כפית (3 גרם) במהלך היום תספיק כדי למנוע מחסור.

הכללת אלה בתזונה יכולה לעזור לעמוד בדרישות היוד שלכם. במקרים חמורים של מחסור, ייתכן שיהיה צורך בתוספי יוד. עם זאת, אין צורך לקחת תוספים ללא התייעצות עם הרופא.