איך לאזן את ההורמונים בגוף
הכנס הקרוב של אגוגו
התחילו לקרוא למטה

איך לאזן את ההורמונים בגוף

הורמונים הם כימיקלים המשפיעים על מגוון היבטים בבריאותנו. חלק מהתסמינים השכיחים לחוסר איזון הורמונלי הם: אי-פוריות, עלייה במשקל, דיכאון, עייפות, נדודי שינה, חוסר תשוקה מינית ונשירת שיער. כך תאזנו את רמת ההורמונים בגופכם.

הצטרפו לאגוגו בחינם!

ותקבלו ידע לבריאות טובה יותר ישירות למייל.
המשיכו לקרוא למטה

1.שמרו על לחץ נפשי נמוך

מחקרים הראו שנשים אשר מתרגלות יוגה או מדיטציה חוות פחות שינויים הורמונליים. לנשים רבות יש אורח חיים קדחתני הנותן לגוף זמן מועט לחזרה לאיזון. הדבר פוגע במחזור ההורמונלי הטבעי של הגוף. לכן, מצאו דרכים קטנות לנוח ולהירגע במשך היום.

2.שינה מספקת בלילה

במהלך השינה הגוף שלנו משתקם מחוסר האיזון הנגרם לו במהלך היום. חוסר שינה גורם לאי איזון הורמונלי. לכן, הקפידו על לפחות 8 שעות שינה בכל לילה.

3.שמרו על תזונה בריאה

הוסיפו לתזונה שלכם עוד ירקות ופירות טריים, בנוסף, צרכו אגוזים ושקדים במהלך היום. מזונות כמו פחמימות מעובדות, אוכל מטוגן, משקאות מוגזים, קמח מועשר, שמן צמחי מעובד ומוצרי סויה עלולים לגרום לחוסר איזון הורמונלי.

הימנעו ממוצרי חלב לא אורגניים אשר עלולים להכיל הורמונים מזיקים כמו סטרואידים ואנטיביוטיקה. אלו גורמים הרס במערכות גוף האישה.

4.צרכו אומגה 3

חומצות שומן אלו משחקות תפקיד חשוב בייצור ההורמונים, לכן הם חיוניים ביותר לאיזון הורמונלי.

הן חשובות במיוחד לנשים, מאחר והן מפחיתות כאבי מחזור ותסמיני גיל המעבר. אודות לרכיבים נוגדי החמצון והאנטי-דלקתיים, לאומגה 3 יש השפעה גדולה על בריאותנו.

המשיכו לקרוא למטה

5.הימנעו מקפאין

נמצא כי רכיבים כמו קפאין גורמים לייצור יתר של הורמונים בבלוטת יותרת הכליה. לכן, נסו להימנע או להפחית את צריכת הקפאין.

6.התאמנו באופן קבוע

הוסיפו 30 דקות של פעילות גופנית, שלוש פעמים בשבוע, לתוך השגרה שלכן. בחרו תוכנית אימון שאתן יכולות לעמוד בה.

קראו על  9 דברים מפתיעים שיכולים לפגוע בכבד

7.תנו לשמש יד

חשיפה מתונה לאור השמש יכולה לסייע באיזון ההורמונים. צאו החוצה להליכה באזור המגורים שלכם, מספר פעמים בשבוע. גם תזכו בפעילות מרגיעה ומהנה וגם במנת השמש היומית שלכן.

8.צרכו תוספים הידועים באיזון ההורמונים

דוגמאות לתוספים אלו הם: שן הארי, זנב הארי, ג'ינסנג אסייתי, גדילן מבורך ועוד. עץ המפ הוא גם בעל השפעה של איזון הורמונלי במקרים של כאבי מחזור וכאבים בשדיים.

המשיכו לקרוא למטה

9.תוספי ויטמינים ומינרלים

קחו תוספים איכותיים של ויטמינים ומינרלים אשר יסייעו באיזון הורמונלי טבעי. וודאו שהם מכילים ויטמין C, ויטמין E, סידן, מגנזיום וויטמיני B.

עוד באגוגו: האם את סובלת מחוסר איזון הורמונלי?

הצטרפו לאגוגו בחינם!

ותקבלו ידע לבריאות טובה יותר ישירות למייל.
מודעה

אגוגו מציג כנס חדש ובלעדי - "לחשוב בריא"!

2 הרצאות בבוקר אחד! מביאים לכם את המרצים הטובים ביותר. לחצו לפרטים והרשמה>>


מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות

אגוגו מציג כנס חדש ובלעדי – "לחשוב בריא"!

2 הרצאות בבוקר אחד! חצי מהכרטיסים כבר אזלו! לחצו לפרטים והרשמה.