למה כדאי לנשנש סלרי? 7 יתרונות שלא הכרתם!

למה כדאי לנשנש סלרי? 7 יתרונות שלא הכרתם!

סלרי הוא יותר מסתם קישוט או חטיף דל קלוריות. הסלרי עמוס בחומרים מזינים חיוניים ומתגאה במגוון של יתרונות בריאותיים. גללו למטה כדי להבין למה כדאי לכם להוסיף אותו לתזונה שלכם.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.

לחצו להצטרפות
מודעה

1.מלא בחומרים מזינים

סלרי עשיר להפליא בחומרים מזינים, תוך כדי שהוא גם דל קלוריות, מה שהופך אותו לבחירה מושלמת עבור אלה שמודעים לצריכת הקלוריות שלהם. הסלרי מקור טוב לויטמינים A, K ו-C, לצד מינרלים חיוניים כמו אשלגן. בנוסף, תכולת המים הגבוהה שלו מבטיחה ששילוב סלרי בתזונה הוא דרך טעימה לשמור על מאזן הנוזלים בגופנו.

2.מלא בסיבים הטובים למערכת העיכול

אחד המאפיינים הבולטים של הסלרי הוא תכולת הסיבים התזונתיים שלו. לסיבים יש תפקיד מכריע בבריאות מערכת העיכול, הם מסייעים בסדירות המעיים ומונעים עצירות. הסיבים גם עוזרים לשמור על מיקרוביום בריא במעיים, החיוני לבריאות הכללית.

3.תכונות נוגדות חמצון

סלרי הוא מקור עשיר של נוגדי חמצון שונים, כל אחד מהם תורם לתכונותיו הבריאותיות. הוא מכיל פלבנואידים כמו אפגנין ולוטאולין, הידועים בהשפעותיהם האנטי דלקתיות והפוטנציאליות למלחמה בסרטן. ויטמין C, נוגד חמצון ידוע, קיים גם הוא, הממלא תפקיד חיוני בצמיחה ושיקום רקמות. בטא קרוטן, נוגד חמצון מרכזי נוסף בסלרי, החיוני לשמירה על בריאות הראייה והעור.

בנוסף, סלרי כולל מניטול וסלינואיד, נוגדי חמצון פחות מוכרים שעשויים להגן על תאים מפני עקה חמצונית ונזקים נלווים. חומצה פרולית, הנמצאת גם בסלרי, מתהדרת בתכונות אנטי-אייג’ינג, אנטי דלקתיות ואנטי-סרטניות.

נוגדי חמצון אלו תורמים יחד להפחתת דלקת, הגנה מפני עקה חמצונית ופוטנציאלית להורדת הסיכון למחלות כרוניות מסוימות, מה שמדגיש את הערך של הכללת סלרי בתזונה מאוזנת.

4.בריאות הלב ולחץ הדם

סלרי מכיל תרכובות ייחודיות שהוכחו כתומכות בבריאות הלב. מחקרים מצביעים על כך שפיטוכימיקלים אלו יכולים לסייע בהורדת לחץ הדם, גורם סיכון משמעותי למחלות לב. הסיבים, הוויטמינים והמינרלים בסלרי תורמים גם הם לבריאות הלב וכלי הדם.

5.השפעות אנטי דלקתיות

עבור אלה הסובלים ממצבים דלקתיים כמו דלקת פרקים, סלרי יכול להיות בחירת מזון מעולה. הוא מכיל תרכובות המפחיתות דלקת, מספקות הקלה ותומכות בבריאות המפרקים.

6.ניהול משקל

בשל אופיו דל הקלוריות ותכולת הסיבים הגבוהה שלו, סלרי נכלל לרוב בדיאטות הרזיה. הסלרי יכול לעזור לנו להרגיש שובע לזמן רב יותר, להפחית את צריכת הקלוריות הכוללת מבלי להתפשר על צריכת חומרים מזינים.

7.רבגוניות במטבח

אחד הדברים הטובים ביותר בסלרי הוא כמה קל לשלב אותו בתזונה. ניתן ליהנות ממנו בצורתו הגולמית כנשנוש, להוסיף לסלטים עבור כדי לקבל קראנצ’יות, לערבב אותו לשייקים להגברת הערכים התזונתיים, או לבשל אותו במרקים ותבשילים.

מודעה

לסיכום, סלרי הוא הרבה יותר מגבעול פשוט. המגוון המרשים של חומרים מזינים ויתרונות בריאותיים הופכים אותו לתוספת חשובה לכל דיאטה. בין אם אתם מחפשים לשפר את בריאות העיכול, להפחית דלקות, לנהל את המשקל שלכם, או פשוט להבטיח תזונה מאוזנת, סלרי הוא בחירה טובה ומזינה. אז בפעם הבאה שאתם במכולת, אל תתעלמו מהפנינה הירוקה הזו. הוסיפו סלרי לעגלה שלכם ותיהנו משלל יתרונות בריאותיים שהוא מביא לשולחן.

הצטרפו למייל של אגוגו!

ותקבלו תכנים מיוחדים ישירות למייל.