11 מזונות המכילים קפאין (שהם לא קפה)

מארז התזונה והירידה במשקל של אגוגו!

11 מזונות המכילים קפאין (שהם לא קפה)

מאמר מבוסס מחקרית 📄
המאמר מבוסס על מחקרים מדעיים עדכניים. צוות הכותבים שלנו שואף וחותר להיות אוביקטיבי, נטול אינטרסים ומציג את העובדות כמו שהן. מקורות והפניות מופיעים במהלך המאמר במספרים (1,2,3) המפנים למחקרים בסוף העמוד. 

כשאתם קוראים את המילה “קפאין”, מה הדבר הראשון שעולה בראשכם? קפה, נכון? אכן קפה הוא מקור פופולרי לקפאין, אך ישנם משקאות ומזונות רבים אחרים המכילים את האלקלואיד הזה.

ניתן למצוא קפאין באופן טבעי במאכלים ובמשקאות או להוסיפם למזונות ומשקאות בהוספה סינתטית.

בעוד כוס קפה מכילה 80 עד 150 מיליגרם של קפאין, גלידה בטעם קפה עשויה להכיל עד 45 מיליגרם ממנו.

למה זה חשוב לדעת?

הכרת מזונות עשירים בקפאין חשובה לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה ולכאלה שמנסים להגביר את רמות האנרגיה שלהם באופן טבעי.

המשיכו לקרוא למטה

אז ללא הקדמות מיותרות, הנה הרשימה שחיפשתם:

1.שוקולד

לשוקולד מריר יש הרבה יתרונות, אך הוא גם מקור טבעי לקפאין – במיוחד שוקולד מריר עם אחוז מוצקי קקאו גבוה.

ככל שאחוז הקקאו בשוקולד גבוה יותר, כך הוא מכיל יותר קפאין. קוביה של שוקולד מריר מכילה כ- 14 מיליגרם קפאין. (1) מאה גרם חטיף שוקולד מריר יכול להכיל עד 109 מיליגרם קפאין.

אם אתם רוצים להפחית את כמות הקפאין, הגבילו את צריכת השוקולד המריר לשתיים-שלוש קוביות.

שימו לב שגם בשוקו חם יש תכולת קפאין גבוהה. הימנעו משתיית משקה זה בשעות הערב ואל תתנו את זה לילדיכם אלא אם כן אתם קונים שוקו נטול קפאין.

2.חטיפי חלבון

חטיפי חלבון ידועים ביכולתם לספק לנו בוסט מהיר של אנרגיה. זה יכול להיות בגלל שחטיפי חלבון רבים מכילים קפאין, כ-14.5 עד 75 מיליגרם בחטיף יחיד, תלוי בטעם ומותג.

חטיפי אנרגיה או חטיפי חלבון למתאמנים יכולים להכיל גם קפאין, לכן קראו את התוויות לפני שאתם רוכשים, אם אתם מנסים להפחית את צריכת הקפאין. בחרו חטיפי חלבון העשויים פירות יבשים ואגוזים ללא תוספת סוכר ושוקולד.

המשיכו לקרוא למטה

קראו על  האם אפשר "לאכול יותר מדי אבוקדו"?

3.גלידה

גלידה בטעם קפה מכילה לא רק את טעם הקפה, אלא גם רמות די גבוהות של קפאין.

לדוגמה, מנה של 4 גרם גלידה בטעם קפה עשויה להכיל עד 29 מ”ג קפאין. מכיוון שאנו בדרך כלל לא אוכלים מנה כה קטנה, חישבו כמה קפאין אתם צורכים בזמן שאתם אוכלים את הגלידה האהובה עליכם.

אם אתם יכולים לסיים מיכל שלם בבת אחת, אתם יכולים לספק לגופכם עד 100 מ”ג קפאין.

4.עוגות ועוגיות שוקולד

פרוסת עוגת שוקולד אחת עם ציפוי יכולה להכיל עד 8 מ”ג קפאין. כל דבר עם ציפוי שוקולד, כולל עוגיות מצופות שוקולד יכולות להיות עשירות בקפאין, תלוי באיכות של השוקולד המשמש לאפייתן.

5.ז’ארבה מאטה

שוחרי הבריאות ממשיכים להתלהב מה-ז’ארבה מאטה ויכולתו נוגדת החמצון העוצמתית. (2) משקה זה מלא ביותר מעשר חומצות אמינו, עשרים ויטמינים ומינרלים והמון נוגדי חמצון.

ז’ארבה מאטה מכיל גם קפאין במינון קצת יותר נמוך מזה שיש בתה שחור או תה ירוק. שלא כמו קפה או תה שחור, ז’ארבה מאטה עוזר בשיפור בריאות העיכול. רק וודאו שאתם קונים חליטה אורגנית לקבלת יתרונות נוספים.

המשיכו לקרוא למטה

6.תה מאצ’ה

תה מאצ’ה נחשב כאלטרנטיבה בריאה לקפה והוא מתהדר בשלל יתרונות בריאותיים אך לא כל האנשים יודעים שתה הוא מקור מצוין לקפאין. (3)

בשונה מקפה שמעלה את רמות האנרגיה ואז הן יורדות בבת אחת, המאצ’ה מציע עליה מתונה באנרגיה.

כוס מספקת כ -70 מ”ג של קפאין והשפעתו ארוכה יותר בהשוואה לקפה. עם זאת, חשוב שתמצאו תה איכותי ביותר אם אתם רוצים להעלות את רמות האנרגיה שלכם.

בניגוד לקפה, תה מאצ’ה מועיל לאנשים שסובלים מלחץ דם גבוה, בזכות תכולת נוגדי החימצון הגבוהה שבו.

אם אינכם אוהבים תה מאצ’ה, תוכלו להשתמש באבקת מאצ’ה בשייקים ומאפים, במקום שוקולד.

קראו על  שסק - 10 יתרונות בריאותיים שלא הכרתם

7.קפה נטול קפאין

מוזר ככל שישמע, קפה נטול קפאין עדיין מכיל קפאין. יש בו 2-12 מיליגרם של קפאין בכוס ובדרך כלל, כמות זו מספיקה בכדי להגיע לדופק גבוה יותר והפרעות שינה.

אם אתם מתקשים להירדם, נסו לשתות תה צמחים במקום קפה נטול קפאין.

8.דגני בוקר

דגני בוקר מסוימים יכולים גם להכיל קפאין שיכול לתת דחיפה אנרגטית מהירה בבוקר.

דחיפה אנרגטית זו עובדת לטווח קצר ויכולה לעורר חשק למתוק במהלך היום. קערת דגני בוקר – במיוחד הסוגים בטעם השוקולד – יכולים לספק יותר מ- 11 מיליגרם של קפאין.

9.חטיפים

חטיפים מלאים בסוכר וקפאין. למרות שהכמות בהם לא כל כך גדולה, עדיין חשוב לזכור זאת – במיוחד אם ילדיכם רוצים לאכול ממתקים בערב. חטיפים עשויים להכיל שוקולד צ’יפס המכיל כ- 30 מ”ג קפאין.

יתר על כן, התרכובת תיאוברומין נמצאת גם כן בכל מיני סוגי חטיפים. תיאוברומין פועל כממריץ ויכול להשפיע לרעה על דפוסי השינה.

10.קומבוצ’ה

עשיר בפרוביוטיקה, קומבוצ’ה הוא גם מקור לקפאין. למרות שהמשקה הקלאסי הזה מכיל פחות קפאין מאשר קפה ותה ירוק, הוא עדיין יכול לספק דחיפה אנרגטית קלה. כוס קומבוצ’ה מכילה עד 15 מ”ג קפאין.

11.יוגורט קפוא

לא ניתן להשוות פרוזן יוגורט בטעם קפה, לאספרסו או אפילו לקומבוצ’ה. יחד עם זאת, הוא יכול להכיל עקבות קפאין שנעות בין 30-45 מיליגרם. זה נכון גם לגבי פרוזן יוגורט בטעם שוקולד.

השורה התחתונה

מלבד המזונות האמורים לעיל, קפאין עשוי להימצא בצימוקים וזרעי חמניות המצופים שוקולד. אם אין לכם בעיות רפואיות, אכילת מזונות אלה במתינות היא בסדר.

הדבר היחיד שצריך לזכור הוא שעדיף להימנע מכל דבר המכיל קפאין בערב, במיוחד אם אתם סובלים מנדודי שינה או שילדיכם מגלים דפוסי ערות-שינה לא סדירים.

קראו על  10 מזונות המסייעים בדלקות מפרקים

יתר על כן, אם אתן מנסות להרות או בהריון, עליכן להגביל את צריכת הקפאין כיוון שזה עשוי לגרום לעלייה בדופק ובלחץ הדם.

מארז התזונה של אגוגו לירידה במשקל!

מארז התזונה של אגוגו מסייע כבר לאלפים לאכול בריא ולרדת במשקל. ועכשיו הוא מקבל שדרוג משמעותי נוסף. לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה