איזה מזון מכיל הכי הרבה B12?

איזה מזון מכיל הכי הרבה B12?

ויטמין B12, הידוע גם כקובלמין, נמצא בעיקר במוצרים מן החי. אך איזה מזון מכיל הכי הרבה ויטמין B12? גללו למטה כדי לקרוא.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

צדפות ורכיכות אחרות

צדפות הן אחד המקורות הטובים ביותר לויטמין B12. הן יכולות להכיל בין 98 ל-99 מיקרוגרם (µg) של ויטמין B12 ל-100 גרם, הרבה מעל הכמות היומית המומלצת (RDA).

במידה ואתם לא אוכלים צדפות, תשמחו לדעת שישנם מזונות אחרים שעשירים במיוחד בויטמין B12.

כבד

במיוחד כבד בקר או עוף עשירים ביותר בויטמין B12. המכילים כ-60 עד 70 מיקרוגרם של ויטמין B12 ל-100 גרם.

דגים

סוגים מסוימים של דגים כמו מקרל, סרדינים, טונה וסלמון הם גם מקורות טובים, כאשר מקרל מספק למעלה מ-19 מיקרוגרם ל-100 גרם.

בשרים

בבשר, בעיקר בשרים אדומים, יש כמות משמעותית של B12. לדוגמה, בשר בקר יכול להכיל עד 6 מיקרוגרם של B12 ל-100 גרם.

דגנים מועשרים

למרות ש-B12 אינו קיים באופן טבעי, חלק מהמזונות מועשרים ב-B12 ויכולים לספק עד 100% מהתצרוכת היומית המומלצת במנה אחת.

מוצרי חלב

מוצרי חלב כמו גבינה וחלב מכילים גם B12, אם כי בכמויות קטנות יותר בהשוואה למזונות המפורטים לעיל. לדוגמה, גבינה שוויצרית עשויה לספק כ-3.3 מיקרוגרם ל-100 גרם.

עבור צמחונים או טבעונים קפדניים, זה יותר מאתגר להשיג B12 מהתזונה בלבד מכיוון שהוא בדרך כלל אינו קיים במזון צמחי. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך במזון מועשר או תוספי מזון.

חשוב לציין שההמלצה היומית עבור B12 עבור רוב המבוגרים הוא כ-2.4 מיקרוגרם, ובהתחשב בקצב הספיגה המוגבלת של הגוף, צריכת מזונות עם תכולת B12 גבוהה מאוד אינה הכרחית על בסיס יומי. יתרה מכך, ויטמין B12 מסיס במים, והגוף יכול לאחסן אותו למספר שנים, כך שלעתים קרובות לוקח לחוסר בויטמין B12 זמן רב להתפתח. עם זאת, קבוצות ספציפיות של אנשים, כגון קשישים ואנשים בעלי בעיות ספיגה, עשויים לדרוש יותר B12 ועליהן להתייעץ עם רופא בנוגע לצרכיהם. קראו בנוסף על: סימני האזהרה למחסור בויטמין B12