תזונה

היתרונות הבריאותיים של הפטרוזיליה

פטרוזיליה היא לא רק קישוט לאוכל שלנו. בפטרוזיליה ובמיץ הפטרוזיליה רכיבים תזונתיים ובריאותיים רבים, כמו חומצות שומן, כלורופיל, חומצה פולית, ברזל, ויטמין B12, ויטמין K ו-C. קראו בכתבה זו על היתרונות הבריאותיים של הפטרוזיליה

פטרוזיליה. לא רק קישוט בצלחת.

הפטרוזיליה טובה לכליות

הפטרוזיליה יכולה לשמש כרכיב משתן ומשלשל המועיל לכליות ומערכת העיכול בסילוק רעלים מהגוף. כמו כן צריכה של כדורים משלשלים צריכה להתחשב בצריכה של מיץ פטרוזיליה המשפיע ומגביר את השפעת התרופה.

פועלת כמשתן טבעי ומסייעת בהקלת נפיחות בבטן

ישנן עובדות מוכחות לכך שניתן להשתמש בפטרוזיליה כמשתן טבעי ולסייע בהקלת הצטברות נוזלים והקלה של נפיחות.

הפטרוזיליה טובה למערכת העיכול מכיוון שהיא מעודדת את תפקוד הכליות (ייצור של שתן) ומסלקת עודף נוזלים מאזור הבטן, עודף שעלול לגרום לחוסר נוחות.

מקור עשיר לנוגדי חמצון פלבנואידים

הפטרוזיליה מכילה מגוון רחב של נוגדי חמצון פלבנואידים, אשר אחראים ליכולות הלחימה נגד מחלות שמייחסים לפטרוזיליה במחקרים היום. נוגדי חמצון אלה כוללים: לוטולין, אפיגנין, ליקופן, בטא קרוטן ואלפא קרוטן.

נוגדי החמצון מסייעים בהאטת תהליכי ההזדקנות בכך שהם נלחמים בנזקים שגורמים הרדיקלים החופשיים, לחץ חמצוני, יחד עם דלקות בגוף שלנו. דבר זה הוא חשוב מאוד, מכיוון שהיווצרות של רדיקלים חופשיים גורמת לכמעט כל המחלות הקשורות להזדקנות, כמו סרטן, מחלות לב, מחלות ניווניות והפרעות עיניים.

על פי מחקר משנת 1999, כאשר נתנו למבוגרים כמויות גדולות של פטרוזיליה, הם הראו שיפור בהנמכת הלחץ החמצוני בגופם, ביחס למשתתפים שלא צרכו פטרוזיליה.

שיפור העיכול

ניתן להשתמש בפטרוזיליה ושמן אתרי פטרוזיליה, לטיפול במגוון תסמינים והפרעות במערכת העיכול, כולל גזים, עצירות, נפיחות, קלקול קיבה ובחילות.

על פי שיטת האירוודה, הפטרוזיליה מועילה לעיכול מכיוון שהשמנים האתריים בה יכולים לעודד ייצור מיצי מרה ומיצי קיבה המועילים לתפקוד אנזימים תקין, הנחוצים בתהליך ספיגת המזון והרכיבים התזונתיים.

בנוסף, ניתן להשתמש ולהוסיף שמן אתרי פטרוזיליה לאמבט, או לדלל מעט ולעסות את אזור הבטן להקלה.

פטרוזיליה מרעננת את הפה

פטרוזיליה מרעננת את הפה שלנו בצורה הטבעית ביותר. אכילת פטרוזיליה או שתייתה תרחיק ריח כבד מהפה המצטבר בדרך כלל לאחר אכילת מזונות בעלי ריח דומיננטי כמו שום או בצל. לכן בפעם הבאה שאתם נוכחים לחתיכת פטרוזיליה בצלחת שלכם, נסו לנשנש אותה בסוף הארוחה לרענון הפה.

פטרוזיליה לטיפול באנמיה

בפטרוזיליה ריכוז גבוה של ברזל, עד כדי כך שניתן להשתמש בפטרוזיליה בטיפול במקרים של אנמיה ומחסור בברזל בגוף. אנשים אשר אינם מסוגלים לקחת תוספי ברזל מכל מיני סיבות, יכולים להשתמש כתחליף במיץ הפטרוזיליה. שימו לב כי מיץ הפטרוזיליה חזק מאוד ולכן במקרה כזה התייעצו עם רופא או תזונאי לכמויות מדויקות המתאימות לכם.

פטרוזיליה למערכת החיסונית

הפטרוזיליה טובה למערכת החיסונית שלנו מכיוון שהיא מכילה רכיבים כמו ויטמין C, B12 ובטא קארוטין, הפטרוזיליה הוכחה כמחזקת את עמידות הגוף בפני מחלות. לכן הוסיפו כמות נדיבה של עלי פטרוזיליה לסלט שלכם או למיץ הירקות שלכם בכדי לחזק את המערכת החיסונית.

פטרוזיליה נגד עקיצות חרקים

בנוסף לכל היתרונות התזונתיים של הפטרוזיליה, נמצא גם כי עלי פטרוזיליה טובים בטיפול בעקיצות חרקים למיניהן. פשוט קחו כמה עלים ושפשו אותם באזור הנגוע בכדי להקל את הרגישות.

איך מכינים תה פטרוזיליה?

הוסיפו מספר עלי פטרוזיליה טריים לכוס מים חמים. חכו 10 דקות, שתו את התה עד 1-2 פעמים ביום. ניתן להכין גם מיץ פטרוזיליה, פשוט הכניסו לבלנדר את העלים עם מים קרים ולהפעיל למשך חצי דקה.

האם פטרוזיליה יכולה להזיק לאנשים מסוימים?

נשים בהריון צריכות להימנע מצריכה גבוהה של פטרוזיליה, מאחר ויש לו השפעה טבעית על רמות ההורמונים והמחזור החודשי. הוא נחשב כבטוח לשימוש בכמויות קטנות במזון, אך כמויות גדולות, במיוחד שמנים אתריים לא נחשבים כבטוחים לנשים בהריון.

הפטרוזיליה מכילה כמויות קטנות של חומצה אוקסלית, אשר יכולה להזיק לאנשים הסובלים מאבנים בכליות או גאוט. חומצה אוקסלית נמצאת בצמחים מסוימים ומזון מן החי, בדרך כלל אין בעיה בצריכתה, אך אנשים הסובלים מבעיות בכליות ובכיס המרה, צריכים יותר להיזהר מצריכה של פטרוזיליה.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות