תזונה

היתרונות הבריאותיים של החציל

משמירה על מערכת העיכול ועד ירידה במשקל. קראו על 8 היתרונות הבולטים של החציל.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 15/2/16

חציל

חציל. טעים בכל צורה!

1.מינרלים

הברזל הסידן והמינרלים האחרים בחציל מספקים מינרלים חיוניים הנחוצים לגופנו. כל אלה, תוך כדי טעם נהדר! ממולאים, אפויים, צלויים או מבושלים – החצילים טעימים בכל צורה!

2.שיפור תפקוד מחזור הדם

החצילים מכילים פיטונוטריינטים חיוניים המשפרים את תפקוד מחזור הדם ומזינים את המוח. אך זכרו – רכיבים אלו מרוכזים בקליפת החציל, לכן אל תקלפו ותזרקו את הקליפה!

3.שמירה על מערכת העיכול

החציל מספק לנו סיבים, השומר על תפקוד מערכת העיכול. למעשה, צריכה קבועה של חצילים יכולה להגן מפני סרטן המעי גס.

4.מעולה לירידה במשקל

החציל דל בקלוריות, כוס אחת מכילה רק 35 קלוריות. החצילים לא מכילים שומן והוא עשיר בסיבים המסייעים לתחושת שובע.

5.איזון סוכרת

במשך שנים נוטים לצרוך את החציל במטרה לשמור ולאזן את הסוכרת. מחקרים אימתו את הדבר ומייחסים זאת לתכולת הסיבים הגבוהה שבחציל והכמות הנמוכה של פחמימות מסיסות במים.

6.שמירה על בריאות הלב

לחצילים יש גם תפקיד בשמירה על הלב. מחקרים הראו שהם יכולים לסייע בהורדת רמת הכולסטרול. אבל צריך לבשל אותם בצורה הנכונה כדי ליהנות מיתרונות אלו. חציל מטוגן מכיל מלא שמן, דבר ההופך אותו למזיק. במקום, אפו את החציל על 200 מעלות, למשך מספר דקות ותקבלו חציל טעים בטירוף ועדיין עם יתרונות בריאותיים.

7.הורדת לחץ הדם והקלת לחץ נפשי

היתרונות של החציל לא נגמרים רק בהורדת הכולסטרול. החציל עשיר בביופלבונואידים, הידועים ביכולת לשלוט על לחץ דם גבוה ולהקל על לחצים נפשיים.

8.מניעת קרישה של הדם

צריכה קבועה של חצילים מסייעת במניעת קרישה של הדם. הודות לויטמין K וביופלבונואידים המחזקים את הנימים.

אהבתם? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות