5 צמחי מרפא המסייעים לשינה ורוגע

5 צמחי מרפא המסייעים לשינה ורוגע

במידה ואתם סובלים מקשיי שינה, נדודי שינה והירדמות אין צורך להשתמש בתרופות מרשם. נסו אחד מהצמחים הבאים לשינה טובה יותר.


ולריאן

יש לולריאן היסטוריה ארוכה של שימוש כצמח המעודד הרגעה ומשרה שינה, צמח זה מפחית את זמן ההירדמות ומשפר את מהלך השינה. לולריאן יש כמה תוצאות קליניות מוכחות עבור נדודי שינה, כך עולה ממחקר ב2005 שדווח בכתב העת Sleep בארה"ב.

הולריאן יעיל יותר כשמשלבים אותו יחד עם צמחים אחרים כמו למשל לבנדר. ידוע שפועלתו של הוולריאן היא בהעלאת רמות ה-GABA, מעביר עצבי המרגיע את המוח ומשרה רוגע בעיקר על מערכת העצבים הפאראסימפטטית.

מליסה

המליסה, או Melissa officinalis, שימש כצמח המשרה שינה ורוגע מאז ימי הביניים ברפואה העממית האירופית. יש לו ריח הדרים נקי ומרענן, וגם נעים לשתייה בתור תה כחליטה.

ההשפעות של המליסה נבדקו לעומת כדורי פלסיבו והוכחו כיעילות. מחקר מ-2003 בכתב העת Neuropsychopharmolocology מצא כי המליסה בעקיפין מעודד שינה על ידי שיפור מצב רוח וגרימת רוגע נפשי. המליסה יכול להיקרא nootropic, או כחומר המזין את המוח, כפי שהוא יכול לשפר את הביצועים הקוגניטיביים של המוח בהרגעתו, מתאים מאוד לאנשים החושבים יותר מידי, אנשים הנוטלים תרופה לתת פעילות של בלוטת התריס יש להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך בשימוש ארוך טווח בצמח.

פסיפלורה

או שעונית רפואית, נמצאת בשימוש כבר מאות שנים עלי ידי האירופאיים ואף האצטקים לפניהם כצמח המוריד חרדה ומעודד שינה.

העלים והפרחים בעלי טעם עדין, ויש לו מוניטין רב כצמח בעל יכולת הפחתת חרדה וחוסר שינה שנגרמה על ידי חרדה.

מחקרים קליניים כיום, במיוחד בגרמניה מוכיחים שהוא עובד כחומר נוגד חרדה עדין. לדברי גייל האנציקלופדיה של רפואה אלטרנטיבית שנוסדה בהמבורג ובה מחקרים רבים, המרכיבים הפעילים עשויים להיות harmaline ו harmine, ולכן אין להשתמש בפסיפלורה בכמות רבה אם נוטלים תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת נוגדי MAOI ובנזודיאפינים, בכל מקרה יש להתייעץ עם איש מקצוע בנושא.

קמומיל

קמומיל עשוי להיות אחד הצמחים השימושיים ביותר בנושא, אך למעשה, רוב המחקרים הקליניים הראו כי אין השפעות של הצמח לסובלים מנדודי שינה כרוניים. אך כן הוכח שהוא נוגד חרדה עדין ולכן קמומיל עשוי בעקיפין כן לעזור נקודתית בהשריית שינה עם הבעיה היא מתח נפשי.

קראו על  20 דרכים יעילות להירדמות מהירה יותר בלילה

מחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה מצאו כי קמומיל מפחית באופן משמעותי את הסימפטומים של הפרעת חרדה כללית. במחקר כפול סמיות זה אפילו הוכח שהמרכיב הפעיל יעיל בצורה משמעותית לעומת גלולת פלצבו שמריחה כמו קמומיל.

חשוב לבדוק שהסוג הוא קמומיל גרמני טהור ולא סוג אחר, באופן כללי זהו צמח בעל סגולות רבות ולדעתי טוב שיהיה בכל בית.

שמן אתרי לוונדר

לבנדר הינו צמח עדין אך יעיל מאוד עבור חיזוק מערכת העצבים. כמה טיפות של שמן לבנדר באמבטיה חמה לפני השינה מאוד מומלצת עבור אנשים הסובלים מהפרעות שינה ומתח מתמשך. בנוסף, השמן עשוי לשמש כשמן לנשימה או עיסוי עם שמן בסיס ואף מומלץ לשתות ממנו כחצי שעה לפני השינה והוא מפתיע ביעילותו בהירדמות קלה יותר.

הכותב הוא אוריה קוסטינר, נטורופת ואירידיולוג מוסמך. רוצים לשאול את אוריה שאלה? כנסו לדף הפייסבוק שלו!

הירשמו לאגוגו בחינם!

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים חדשים, עדכונים לגבי אירועים וכנסים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! כמו כן, גם תהיה לכם אפשרות להגיב למאמרים באתר. התחברו דרך פייסבוק או גוגל בלחיצה על הכפתור.

"בריאות מהשורש" – כנס בריאות ייחודי וחד פעמי!

אגוגו והמרכז לרפואת הרמב"ם גאים להציג: כנס "בריאות מהשורש" הכנס יעסוק בשתים מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בחברה המערבית: עודף משקל ובעיות גב ושלד. לחצו לפרטים>>>

הרצאה: ההורמונים הסודיים המשפיעים על המשקל שלנו

מרצה: ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), רופא בהכשרתו, בוגר הטכניון, מנהל המרכז לרפואת הרמב"ם וראש תוכנית ההכשרה למטפלים ברפואה תזונתית. לחצו לפרטים נוספים>>>

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות
Click to Hide Advanced Floating Content

הירשמו לאגוגו בחינם! מעל 41 אלף כבר הצטרפו.

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים חדשים, עדכונים לגבי אירועים וכנסים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! כמו כן, גם תהיה לכם אפשרות להגיב למאמרים באתר.