הרגל האכילה שכולנו צריכים להפסיק מיד!

הרגל האכילה שכולנו צריכים להפסיק מיד!

הרבה דברים יכולים להשפיע על קצב האכילה שלנו, דברים כמו רמת הרעב שלנו בזמן הארוחה, הסחות דעת, מצב רוח, גודל המנה, הסביבה החברתית בה אנו אוכלים, הרגלים תרבותיים, והטעם של המזון. כמובן שעוד סיבה יכולה להיות הטבע שלנו, כלומר, חלקנו פשוט אוכלים מהר יותר, או לאט יותר.

במאמר זה ננסה להסביר למה זה כל כך חשוב לאכול לאט.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

1.עיכול טוב יותר

כאשר אנחנו אוכלים מהר, אנחנו לא לועסים מספיק את המזון וכך נבלע חלקי מזון גדולים יותר, דבר שמקשה על העיכול ומפעיל עומס נוסף על מערכת העיכול.

לכן, לעיסה יסודית של המזון עוזרת לפרק אותו לחתיכות קטנות יותר, דבר המקל על עיבוד פעולת הקיבה והמעיים. יתרה מכך, הרוק שלנו מכיל אנזימים המהווים שלב ראשוני בתהליך העיכול, לכן, אם נשקיע זמן רב יותר בלעיסה, זה יאפשר לאנזימים הללו לעבוד בצורה יעילה יותר.

2.שיפור ספיגת רכיבי המזון

על ידי אכילה איטית ולעיסה יסודית של המזון, אנחנו לא רק משפרים את העיכול אלא גם מגבירים את הספיגה של הרכיבים התזונתיים. כאשר המזון מתפרק לחלקים קטנים יותר, קל יותר לגוף לחלץ ולספוג ויטמינים ומינרלים חיוניים. כתוצאה מכך, תוכלו למקסם את היתרונות  מכל ארוחה שאתם אוכלים.

3.טוב למשקל שלנו

אכילה איטית יכולה לעזור לנו לצרוך פחות קלוריות ולמנוע אכילת יתר. מכיוון שלמוח שלנו זמן לקבל את האות של השובע ממערכת העיכול, למעשה הזמן הזה הוא בערך 20 דקות. לכן, כשאנחנו אוכלים מהר, אנחנו לא נותנים לגוף שלנו הזדמנות לסמן למוח שאנחנו מלאים ושחלאס.. הגיע הזמן להפסיק לאכול!

על ידי האטת קצב האכילה, אנו נותנים למוח זמן לזהות מתי הוא שבע, וכך נפחית את הסבירות לצריכת יתר של קלוריות.

4.הגברת תחושת השובע

אכילה איטית לא רק עוזרת לנו לצרוך פחות קלוריות אלא גם מגבירה את שביעות הרצון שלנו מכל ארוחה. אם תפנו את הזמן להתענג על הטעמים, המרקמים והריחות של האוכל, תוכלו ליהנות מחוויית אכילה עשירה ומספקת יותר. הרגל כזה יכול לעזור לכם להפחית את החשקים ולמנוע נשנושים מיותרים, וכך גם לתרום עוד יותר לשמירה על משקל תקין.

כיצד לתרגל אכילה איטית

  1. הימנעו מהסחות דעת: כבו את הטלוויזיה, הניחו את הטלפון בצד וצרו סביבה רגועה וממוקדת לאכילה.
  2. קחו ביסים קטנים יותר: חתכו את האוכל שלכם לחתיכות קטנות יותר, דבר המקל על הלעיסה וההתענגות על כל ביס.
  3. לעסו ביסודיות: כוונו ל-20-30 לעיסות לכל ביס, תנו לרוק שלכם להתערבב עם המזון ולהתחיל בתהליך העיכול.
  4. הניחו את המזלג בין ביס לביס: פעולה פשוטה זו מעודדת אותנו להאט ולהתמקד בטעמים ובמרקמים של האוכל.
  5. התענגו על האוכל: הפעילו את כל החושים שלכם – טעם, ריח, מרקם ואפילו צליל האוכל שלכם – כדי להעריך כל ביס.
  6. תרגלו אכילה מודעת: הישארו נוכחים וממוקדים בארוחה, וזהו את סימני הרעב והשובע של גופכם.