הנשק הסודי לירידה במשקל! למה כדאי לקרר את תפוח האדמה לפני האכילה?

הנשק הסודי לירידה במשקל! למה כדאי לקרר את תפוח האדמה לפני האכילה?

תפוחי אדמה הם חלק מהתזונה של האדם במשך אלפי שנים, והם מהווים מקור מזין רב תכליתי שניתן לשלב במאכלים שונים. עם זאת, הרבה אנשים מעדיפים להימנע מצריכת תפוחי אדמה בשל תכולת הפחמימות הגבוהה שלהם.

אבל מה אם נגיד לכם שטכניקת בישול פשוטה יכולה להפוך את תפוחי האדמה שלכם למזון שתומך בירידה במשקל? מחקרים מראים שקירור תפוחי אדמה לאחר בישולם יכול לעזור לנו להשיל את הקילוגרמים העודפים. [1]

במאמר זה, נתעמק במדע מאחורי טענה זו ונחקור כיצד שילוב תפוחי אדמה צוננים בתזונה שלנו יכול לסייע בירידה במשקל.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

המדע מאחורי עמילן עמיד

כדי להבין איך תפוחי אדמה קרים יכולים לסייע לנו לרדת במשקל, נצטרך להבין את המדע מאחורי העמילן העמיד, סוג של פחמימות המצוי במזונות רבים, כולל תפוחי אדמה.

כאשר אנו אוכלים עמילן, הוא בדרך כלל מתפרק לגלוקוז על ידי אנזימי העיכול שלנו ונספג בגוף לצורך אנרגיה. עם זאת, לא כל עמילן נוצר שווה.

עמילן עמיד, כפי שהשם מרמז, מתנגד לעיכול, ומתנהג יותר כמו סיבים תזונתיים. במקום להתפרק לגלוקוז, עמילן עמיד נשאר שלם ברובו, עובר דרך המעי הדק ומגיע למעי הגס, שם הוא תוסס.

תהליך התסיסה הזה מייצר חומצות שומן קצרות שרשרת (SCFAs) אשר נראה כי הן מספקות מספר יתרונות בריאותיים, כולל שיפור בבריאות המעיים, שליטה ברמת הסוכר בדם ותחושת שובע מוגברת, דבר שעלול להוביל לירידה במשקל.

קירור תפוחי אדמה מגביר עמילן עמיד

בישול תפוחי אדמה מפרק את מולקולות העמילן, דבר המקל על עיכולן. עם זאת, כאשר מבשלים תפוחי אדמה ואז מקררים אותם, מתרחש תהליך הנקרא רטרוגרדציה. במהלך הרטרוגרדציה, מולקולות העמילן מסדרות את עצמן מחדש למבנה גבישי קומפקטי יותר שפחות רגיש לעיכול. דבר זה מגדיל את כמות העמילן העמיד בתפוחי האדמה.

מחקרים הראו שתכולת העמילן העמיד בתפוחי אדמה יכולה לעלות פי 2-3 לאחר הקירור, כאשר עליות גדולות עוד יותר נצפו בתפוחי אדמה שבושלו וקוררו מספר פעמים. על ידי צריכת תפוחי אדמה מקוררים, אנו יכולים להפיק תועלת מתכולת עמילן עמיד מוגברת זו, אשר עשויה לסייע בירידה במשקל.

איך תפוחי אדמה קרים יכולים לעזור בירידה במשקל

לשילוב תפוחי אדמה צוננים בתזונה שלנו יכולים להיות מספר יתרונות לירידה במשקל:

  • תחושת שובע מוגברת: עמילן עמיד פועל כסיבים תזונתיים, מגביר את תחושות השובע ומפחיתים את צריכת הקלוריות הכוללת. זה יכול לעזור לנו לשלוט בגודל המנות שלנו ולהימנע מאכילת יתר.
  • ספיגת קלוריות מופחתת: מאחר ועמילן עמיד אינו מתפרק לגלוקוז, הוא תורם פחות קלוריות לתזונה שלנו. זה יכול לעזור לנו לשמור על גירעון קלורי, שהוא חיוני לירידה במשקל.
  • בריאות מעיים משופרת: התסיסה של עמילן עמיד במעי הגס מייצרת SCFAs, המקדמים מיקרוביום בריא במעיים. מעי בריא נקשר לניהול משקל טוב יותר ובריאות כללית.
  • בקרת סוכר משופרת בדם: עמילן עמיד יכול לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם על ידי האטת ספיגת הגלוקוז, הפחתת קפיצות אינסולין והגברת הרגישות לאינסולין. זה יכול לסייע במניעת חשקים ואכילת יתר, כמו גם להפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.

איך משלבים תפוחי אדמה קרים בתזונה?

כדי למקסם את יתרונות הירידה במשקל של תפוחי אדמה קרים, נסו את הטיפים הבאים:

  • מבשלים ומצננים: לאחר הרתחה, אפייה או צלייה של תפוחי האדמה, הניחו להם להתקרר במקרר לפחות 12-24 שעות לפני הצריכה.
  • חממו מחדש במתינות: אם אתם מעדיפים לאכול את תפוחי האדמה שלכם חמים, חממו אותם לזמן קצר כדי להימנע מפירוק העמילן העמיד. כמה שניות במיקרוגל, או כמה דקות קצרות בתנור. אל תחממו יותר מדי.
  • שלבו עם מזונות אחרים: שלבו תפוחי אדמה צוננים עם מרכיבים בריאים אחרים כמו חלבונים רזים, ירקות וקטניות כדי ליצור ארוחות משביעות ומאוזנות.

לסיכום

מודעה

לסיכום, שילוב תפוחי אדמה קרים בתזונה שלנו יכול לשמש דרך יעילה לתמיכה בתהליך הירידה במשקל שלכם. תוכלו ליהנות מיתרונות של שובע משופר, ספיגת קלוריות מופחתת, בריאות מעיים משופרת ושליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם.