אלה הסימנים לכך שיש לנו דלקת כרונית (ומה אפשר לעשות?)

אלה הסימנים לכך שיש לנו דלקת כרונית (ומה אפשר לעשות?)

דלקת כרונית, להבדיל מדלקת רגילה וזמנית, היא סוג של דלקת ממושכת ומתמשכת שיכולה להימשך מספר חודשים ואף שנים. היא מתעוררת כאשר תגובת המערכת החיסונית של הגוף לא מצליחה להתמודד מול סיבת הפציעה או כאשר היא מגיבה יתר על המידה לאיומים גופניים פנימיים שאינם בהכרח מצריכים תגובה דלקתית.

לאורך זמן, דלקת כרונית עלולה לגרום לנזק ל-DNA ולהוביל למחלות שונות כמו מחלות לב, סוכרת, סרטן, דלקת פרקים ואפילו מחלת אלצהיימר. גללו למטה כדי לקרוא על התסמינים ודרכי התמודדות.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

מהם התסמינים של דלקת כרונית

בעוד שדלקת חריפה גורמת בדרך כלל לתסמינים בולטים, כגון כאב, אדמומיות ונפיחות, דלקת כרונית היא עדינה יותר ויכולה להיות קשה יותר לזיהוי. להלן כמה תסמינים נפוצים:

  • עייפות מתמשכת: אחד התסמינים הנפוצים ביותר הוא עייפות בלתי נגמרת, שאינה מוקלת גם לאחר מנוחה מספקת.
  • כאבי גוף: דלקת כרונית עלולה להוביל לכאבי גוף כלליים או אי נוחות, לעתים קרובות בטעות לפיברומיאלגיה.
  • נדודי שינה: אי הנוחות והכאב המתמשכים יכולים להוביל לבעיות הירדמות או להפרעות במהלך השינה.
  • בעיות עור: מצבי עור מסוימים. הפרעות עור שונות, כמו פסוריאזיס, קשורות לדלקת כרונית.
  • זיהומים תכופים: אם יש לכם פצעים שלא מתרפאים במהירות, זה עשוי להיות סימפטום של דלקת כרונית.
  • עלייה במשקל: דלקת עלולה להפריע לתהליך חילוף החומרים בגוף, ולהוביל לעלייה במשקל ולקושי לרדת במשקל.
  • הפרעות מצב רוח: דלקת כרונית נקשרה לסיכון מוגבר לדיכאון וחרדה.
  • סיבוכים במערכת העיכול: בעיות כמו עצירות, שלשולים וכאבי בטן יכולים לאותת על דלקת כרונית.

מה אפשר לעשות נגד דלקת כרונית?

לדלקת כרונית יכולה להיות השפעות בריאותיות חמורות, שינויים שונים באורח החיים וטיפולים רפואיים מסוימים יכולים לסייע:

הקפדה על תזונה נכונה: תזונה עשירה במזונות אנטי דלקתיים מועילה. כללו פירות, ירקות, חלבונים רזים, אגוזים, זרעים ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 בתזונה שלכם. מצד שני, נסו להגביל את צריכת המזון המעובד, שומני טראנס ומזונות עתירי סוכר. ראו גם: רכיבים ומזונות טבעיים המחסלים את הדלקת בגופנו

פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה יכולה לסייע בהפחתת דלקת.

שינה מספקת: שינה איכותית חיונית לתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. נסו לישון לפחות 7-9 שעות בלילה.

ניהול לחץ נפשי: מתח כרוני גורם לדלקת כרונית. טכניקות כגון מיינדפולנס, יוגה, מדיטציה ותרגילי נשימה עמוקה יכולות לעזור בניהול רמות הלחץ.

הגבילו אלכוהול והימנעו מעישון: גם אלכוהול וגם עישון יכולים לגרום לדלקת כרונית. חשוב לשתות במתינות ולהימנע ממוצרי טבק.

בדיקות רפואיות סדירות: בדיקות סדירות יכולות לעזור לזהות סימנים של דלקת כרונית מוקדם ולאפשר טיפול בזמן.