מה זה גרעון קלורי ולמה הוא חשוב לירידה במשקל?
המשיכו לקרוא למטה

מה זה גרעון קלורי ולמה הוא חשוב לירידה במשקל?

קלוריות הן יחידות אנרגיה שאנו מקבלים מהמזון שאנו אוכלים, וכאשר אנו צורכים פחות קלוריות ממה שאנו שורפים, אנו משיגים גרעון קלורי.

מספר הקלוריות שאנו שורפים בכל יום נקרא – הוצאה קלורית. אנו מוציאים קלוריות בדרכים הבאות:

  • הוצאה אנרגטית במנוחה – כלומר, כמות הקלוריות שהגוף שלנו שורף במנוחה, בתפקודים כמו נשימה ומחזור הדם.
  • האפקט התרמי של המזון – מספר הקלוריות שהגוף שלנו שורף במהלך עיכול, ספיגה ומטבוליזם של מזון.
  • הוצאה אנרגטית בפעילות – מספר הקלוריות שאנו מוציאים במהלך פעילויות יומיומיות כמו פעילות גופנית וגם פעולות פשוטות כמו ביצוע מטלות בבית.

המזון שאנו אוכלים (הכמות הקלורית שנמצאת בו) צריך לתמוך בהוצאה הקלורית. ואם תאכלו פחות ממה שהגוף שלכם צריך והוא יהיה בגרעון קלורי (לאורך זמן) התוצאה תהיה ירידה במשקל.

אז מה הגרעון הקלורי שצריך להיות בו כדי לרדת במשקל?

למרבית האנשים, גרעון קלורי של 500 קלוריות יהיה יעיל לירידה במשקל ולא ישפיע על רמות הרעב והאנרגיה.

לדוגמה, אם מספר הקלוריות שאתם צריכים לאכול ביום הוא 2000 קלוריות, מעתה המטרה תהיה 1500 קלוריות. ככל שאנו יורדים במשקל, מספר הקלוריות לתחזוקה יורד, ונצטרך להתאים את מספר הקלוריות למטרות הירידה במשקל.

חשוב לציין, שכדי לרדת במשקל בצורה בריאה, נשים צריכות להקפיד לא לצרוך פחות מ-1200 קלוריות וגברים פחות מ-1500 קלוריות.

איך משיגים גרעון קלורי?

ניתן להשיג גרעון קלורי על ידי צריכת פחות קלוריות או הגברת הפעילות הגופנית, או שניהם. בכל אופן, יהיה הרבה יותר יעיל להגיע לגרעון קלורי דרך תזונה בריאה, אך עדיין חשוב להקפיד על פעילות גופנית.

טיפים שיקלו עליכם להשיג גרעון קלורי:

  1. הקפידו על שינה נאותה
  2. הגבילו משקאות ממותקים, מוגזים, אלכוהולים.
  3. הגבילו מזונות מעובדים כמו מזון מהיר, מאפים, וכו.
  4. הכינו את האוכל שלכם בעצמכם.
  5. הפחיתו את רמות הלחץ.
  6. אכלו יותר סיבים
  7. שמירה על חיידקי המעיים (אכלו מזונות פרוביוטיים).
קראו על  13 משקאות בריאים לטיפול ומניעת צינון ושפעת

חדש באגוגו! אפטרמיל!


מארז התזונה של אגוגו!

מארז התזונה של אגוגו מסייע לאלפים לרדת במשקל בצורה יעילה וקלה! רוצים פרטים? לחצו על הקישור.

תכנים נוספים של אגוגו