נשים צריכות יותר שינה מגברים

נשים צריכות יותר שינה מגברים

מחקר חדש מאוניברסיטת דיוק בארצות הברית מצא כי נשים אשר דיווחו על חוסר בשינה הן בסיכון גבוה יותר ללקות במחלות שונות כמו מחלות לב, סוכרת סוג 2 ודיכאון.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 28/11/15


שינה
נשים צריכות יותר שינה

מחקרים רבים בעבר הראו כי מחסור בשינה מזיק לבריאות הכללית שלנו, אבל המחקר האחרון מראה כי נשים הן בסיכון גבוה יותר מאשר גברים. למה נשים בסיכון גבוה יותר? הסבירות היא שיש קשר להבדלים הורמונליים, אשר הופכים את הנשים ליותר פגיעות. בנוסף המחקר דיווח כי ברגע שנשים אלו חזרו לאורח חיים של שינה טובה, תופעות הלוואי נעלמו.

איך חוסר בשינה פוגע בבריאות?

בסקר שנערך ב-2007, 2/3 מהנשים דיווחו על בעיות שינה במשך מספר לילות במהלך כל שבוע בחודש. דפוסי שינה לא בריאים משפיעים על בריאות האישה ואף יכולים להוביל לקיצור בתוחלת החיים ובעיות בריאותיות אחרות:

יתר לחץ דם

לנשים עם בעיות שינה יש רמה גבוהה של חלבון מגיב C ותסמינים אחרים הקשורים ללחץ דם גבוה ומחלות לב.

סוכרת סוג 2

מחסור בשינה עלול לפגום בעמידות של הגוף לגלוקוז ושם הן נשים והן גברים בסיכון לסוכרת סוג 2. המחקר הראה כי נשים עם מחסור בשינה הן בסיכון גבוה יותר לרמת אינסולין וסוכר גבוהה בדם.

ראו: 10 סיבות לכך שאתם לא ישנים טוב בלילה

עליה במשקל

חוסר שינה קשור לעליית התיאבון, דבר שעלול לגרום לעלייה במשקל בשני המינים. המחקר של אוניברסיטת דיוק מצא כי נשים הסובלות מחוסר שינה נוטות יותר לעודף משקל מאשר גברים עם בעיות שינה.

דיכאון

לא רק שחוסר שינה פוגם בחשיבה ובזיכרון, אלא גם לתחושות חזקות יותר של כעס, עוינות ודיכאון בקרב נשים עם בעיות שינה.

עשו לייק לכתבה!

הירשמו לאגוגו בחינם!

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים חדשים, עדכונים לגבי אירועים וכנסים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! כמו כן, גם תהיה לכם אפשרות להגיב למאמרים באתר. התחברו דרך פייסבוק או גוגל בלחיצה על הכפתור.

קראו על  20 דרכים יעילות להירדמות מהירה יותר בלילה

"בריאות מהשורש" – כנס בריאות ייחודי וחד פעמי!

אגוגו והמרכז לרפואת הרמב"ם גאים להציג: כנס "בריאות מהשורש" הכנס יעסוק בשתים מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בחברה המערבית: עודף משקל ובעיות גב ושלד. לחצו לפרטים>>>

הרצאה: ההורמונים הסודיים המשפיעים על המשקל שלנו

מרצה: ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), רופא בהכשרתו, בוגר הטכניון, מנהל המרכז לרפואת הרמב"ם וראש תוכנית ההכשרה למטפלים ברפואה תזונתית. לחצו לפרטים נוספים>>>

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות
Click to Hide Advanced Floating Content

הירשמו לאגוגו בחינם! מעל 41 אלף כבר הצטרפו.

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים חדשים, עדכונים לגבי אירועים וכנסים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! כמו כן, גם תהיה לכם אפשרות להגיב למאמרים באתר.