5 דרכים יעילות לטיפול בכאב גרון

5 דרכים יעילות לטיפול בכאב גרון

כאב גרון זה באמת דבר מטריד! כאב המקשה על האכילה, השתייה, הדיבור ואפילו השינה, ובכלל מפריע לנו לתפקד באופן כללי.

מה שמתסכל עוד יותר הוא שלפעמים אנחנו לא יודעים מה גורם לכאב הגרון שלנו, כי הרי יכולים להיות כל מיני סיבות, כמו צינון, שפעת, אלרגיות, זיהומים, דלקת גרון ועוד בעיות רבות אחרות.

הדרך הטובה ביותר להבין מה קורה בתוך הגרון היא לבקר את הרופא. אבל בינתיים, אתם יכולים לנסות את הדרכים הבאות לטיפול בגרון כואב.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

1.נוזלים חמים

שתו תה או מרק עוף, זה לא רק טעים, אלא גם יכול להרגיע את הגרון הכואב שלכם.

נוזלים עוזרים לנקות את הממברנות הריריות, ומונעים זיהומים בסינוסים. טמפרטורות חמות עשויות גם להפחית שיעול על ידי הרגעת החלק האחורי של הגרון. נסו לשתות משקאות גם חמים וגם קרים.

2.גרגרו

ממיסים 1/2 כפית מלח – או כמות דומה של סודה לשתייה – בכוס מים חמימים. מגרגרים (לא בולעים) כל שלוש שעות כדי לטפל בכאב גרון.

מי מלח או סודה לשתייה יכולים לעזור להפחית נפיחות וגירוי בגרון.

3.אנטיהיסטמינים ללא מרשם ומשככי כאבים

אנטיהיסטמין עשוי להקהות או להקל על כאבי גרון. פרצטמול, איבופרופן ונפרוקסן עוזרים גם לכאבים שנמצאים קצת יותר עמוק בבלוטות ובחלקים אחרים בצוואר.

היסטמינים הם כימיקלים שעוזרים למערכת החיסונית שלנו להילחם בחומרים זרים. אבל לפעמים, הם חורגים ומעוררים תסמינים (כגון גודש ונזלת) שיכולים לגרום לתחושה של כאב גרון חמור יותר. אנטיהיסטמינים יכולים לנטרל תגובת יתר זו.

4.אדים ולחות

עשו מקלחת חמה ונשמו את האדים שנוצרים. האדים משחררים ריר ויכולים לתת לחות ולהרגיע את כאב הגרון.

5.מנוחה

מנוחה טובה יכולה לסייע לגוף שלנו להתאושש מהר יותר.

מודעה

שכבו על הגב בצורה מאוזנת ובמידה ואתם מרגישים חוסר נוחות בגרון, הרימו מעט את המיטה כדי שהראש יהיה מורם.

הימנעו מדברים שעלולים לגרום לגירוי הגרון

  • אויר יבש
  • עישון
  • מאכלים חומציים או מאכלים חריפים
  • שכיבה מיד לאחר האוכל, במיוחד אם יש לכם רפלוקס.