8 צמחי מרפא שהוכחו מחקרית בהפחתת לחץ וחרדה

8 צמחי מרפא שהוכחו מחקרית בהפחתת לחץ וחרדה

לחץ וחרדה הן בעיות שהפכו לדבר שבשגרה בימים אלו. למרבה המזל, ישנן תרופות טבעיות שניתן להיעזר בהן כדי להקל על התחושות הללו. גללו למטה כדי להבין יותר.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

1. אשווגנדה (Withania somnifera)

אשווגנדה הוא צמח מרפא אדפטוגני שמקורו בהודו. ידוע שהוא מפחית את רמות הקורטיזול, נלחם במתח ומשפר את דפוסי השינה. [1]

אופן השימוש: נמצא בדרך כלל בצורת קפסולות או כאבקה שניתן לערבב לתוך משקאות ושייקים.

2. לבנדר (Lavandula angustifolia)

מוצא הלבנדר הוא באזור הים התיכון. לשמן אתרי לבנדר יש תכונות מרגיעות, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור הרפיה ושינה. [2]

אופן השימוש: הוסיפו כמה טיפות שמן אתרי לדיפיוזר, אמבטיה, או ערבבו עם שמן נשא (לדוגמה שמן קוקוס) לעיסוי מרגיע.

3. מליסה (Melissa officinalis)

צמח שמקורו באירופה, שהוכח כמסייע לשיפור מצב הרוח ולהפחתת ההשפעות של מתח וחרדה. [3]

אופן השימוש: ניתן לצרוך אותו כחליטה, תמיסה או בצורת קפסולה.

4. קמומיל (Matricaria recutita)

לקמומיל יש השפעות מרגיעות, שיכולות לסייע בהרפיה ושינה, כמו כן, הקמומיל יכול לסייע בהרגעת חרדה. [4]

אופן השימוש: נצרך לרוב בתור חליטה, אך זמין גם בצורות כמוסות ושמן אתרי.

5. פסיפלורה (Passiflora incarnata)

עלי הפסיפלורה והפרחים יכולים לסייע בהפחתת תסמיני החרדה ושיפור השינה. [5]

אופן השימוש: ניתן לצרוך כחליטה, טינקטורה או כמוסות.

6. רודיולה רוזאה (Rhodiola rosea)

מודעה

גדל באזורים קרים והררים של אירופה ואסיה. רודיולה הוא אדפטוגן הידוע כמפחית את תגובות הלחץ של הגוף, נלחם בעייפות ומגביר את הביצועים המנטליים. [6]

אופן השימוש: נלקח בדרך כלל בצורת כמוסה או טבליות.

7. ריחן קדוש (Ocimum sanctum)

אדפטוגן נוסף זה יכול לעזור לגוף שלנו להסתגל ללחץ ולאזן את רמות ההורמונים. [7]

אופן השימוש: נצרך כחליטה או בצורת קפסולה.

8. שורש ולריאן (Valeriana officinalis)

הולריאן ידוע בסגולותיו המרגיעות, הוא יכול לעזור בהפרעות שינה הקשורות לחרדה. [8]

אופן השימוש: ניתן לקחת אותו כחליטה, טינקטורה או בצורת קפסולה, אך אין לצרוך אותו לתקופות ממושכות.

מילת זהירות!

מודעה

בעוד שרבים מצמחי המרפא הללו מועילים להפגת מתח וחרדה, יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • התייעצו עם רופא לפני התחלת תרופות צמחיות כלשהן, במיוחד אם אתם נוטלים תרופות, או שאתן בהריון או מניקות.
  • התחילו תמיד במינונים קטנים כדי לאמוד את תגובת גופכם.
  • זכרו, טבעי לא תמיד אומר בטוח. היו מעודכנים וזהירים.