דברים שהורסים את בריאות העור שלנו

דברים שהורסים את בריאות העור שלנו

עור בריא מקרין אנרגיה, זוהר טבעי ויופי לא משנה באיזה גיל אתם.

אם העור נראה לא טוב או נוטה לאקנה, ישנם כמה גורמים המשפיעים על בריאותו. והאיפור אינו האשם היחידי. אמנם בהחלט חשוב להשתמש במוצרי טיפוח ואיפור איכותיים לעור, אך יש גם לשים לב להרגלי האכילה והשתייה.

הנה כמה מהדברים הנפוצים ביותר שעשויים להרוס את בריאות העור:

1.התייבשות

אולי שמעתם את זה כבר המון פעמים, אבל האם אתם שותים מספיק מים במהלך היום? אי שתיית מים מספקת מורידה את נפח זרימת הדם לעור וגורמת למראה עייף.

המשיכו לקרוא למטה

הגרוע מכל הוא שהתייבשות כרונית גורמת לשינויים בעור שלא תוכלו לתקן במהירות בעזרת שתי כוסות מים. עור נפול, קמטוטים, קמטים עמוקים בטרם עת וצלקות אקנה גלויות- הם כל התוצאות של התייבשות כרונית.

2.תזונה לקויה

מה אתם מכניסים לגופכם? כיום, לרוב האנשים יש יותר הרגלי אכילה לא בריאים מאשר הרגלי אכילה בריאים, ואז הם תוהים מדוע הם מרגישים ונראים חולים.

כאשר העור אינו מקבל חומרים תזונתיים ונוגדי חמצון חיוניים, הוא לא מצליח לתפקד היטב. עם הזמן, מבנה העור מתחיל להתפרק וזה גורם לשינוי צבע, עור יבש, פגמים, קמטים עמוקים, והזדקנות מוקדמת.

וודאו שהתזונה שלכם כוללת את כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים ונסו להגביל את צריכת המזון המעובד שלכם.

3.טיפוח עור לקוי

האם אתם מנקים את עורכם פעמיים ביום? האם אתם מורחים מספיק קרם לחות? האם אתם עושים פילינג מדי יום? האם אתם מורחים קרם הגנה מדי יום? הסרת איפור היא חשובה ביותר, לא משנה כמה אתן עייפות.

ללכת לישון עם פנים מלאות במסקרה, מייק אפ, אייליינר וסומק עלולה להסתיים בגירוי עיניים, אקנה, ריסים מיובשים ומפוצלים, עור יבש וקמטים.

קראו על  למה תמיד חם לי?

כאשר לא שוטפים את הפנים בערב, זה מפעיל חשיפה מיותרת לרדיקלים חופשיים, המפרקת קולגן ומקדמת התפתחות של קמטים וקמטוטים. פילינג הוא גם כן צעד חשוב בשגרת טיפוח העור. אך יש להיזהר במיוחד כשעושים אותו.

המשיכו לקרוא למטה

ראשית, וודא שסוג העור שלכם זקוק לפילינג. שנית, אל תעשו יותר מדי פילינג. גם לחות חיונית ביותר לעור. בחרו בקרם לחות שמתאים לצורכי סוג העור. שימו לב לאיכות כל מוצרי טיפוח העור בהן אתן משתמשות ונסו לבחור במוצרים הטבעיים ביותר.

4.צריכת אלכוהול

כוס יין פעם ביום או בשבוע לא תהרוס ככל הנראה את בריאות העור, אבל אם תשתו יותר מדי אלכוהול, תתכוננו להתמודד עם הרבה בעיות עור וסוגיות בריאות כלליות.

שתיית אלכוהול רבה מדי גורמת להתייבשות וגונבת מהעור אלקטרוליטים וחומרים מזינים. במקום להסתמך על קומפרסים לעיניים או מסכות ולהאמין שאלה יכולים לרפא את העור, הגבילו את צריכת האלכוהול או הפסיקו לשתות כליל.

5.עישון

עישון הוא הרגל רע שמגביר את הסיכון למחלות רבות, כולל סרטן. יתר על כן, הוא הורס את העור בהדרגה וגורם לו להראות עייף. עור נפול וגוון עור לא אחיד הם גם תוצאות של עישון.

6.נגיעה בפגמי עור

מי לא אוהב להוציא חצ’קונים ושחורים? אמנם צריך ורצוי להפטר מהם, אך אין לעשות זאת בבית. למרות שזה נראה לא מזיק לפוצץ פצעון, זה ישאיר סימנים בעתיד.

צלקות אקנה נוטות לצוץ לאחר גילאי ה -30 וה-40 ונראות מאוד לעין. אם יש לכם חצ’קון, אין לגעת בו. השתמשו במוצרי טיפוח ספציפיים לטיפול בו. אם אתם רוצים להיפטר מ”שחורים” עדיף שתיגשו לטיפול אצל קוסמטיקאית.

7.לחץ

השפעת לחץ כרוני ניכרת תמיד על גבי הפנים. קמטוטים וקמטים עמוקים נוטים יותר להיווצר כתוצאה מלחץ כרוני. גם אם אתם שותים מים ואוכלים אוכל בריא, העור לא יקרין בריאות אם אתם לחוצים כל הזמן. לחץ ממריץ את עליית הקורטיזול שבתורו משפיע לרעה על זרימת הדם לעור ומעכב את תהליכי תיקון העור.

קראו על  סרחי עור - מה גורם להם ואיך מסירים אותם

אי אפשר להימנע לגמרי ממתח, אבל נסו למצוא את הדרכים להירגע לאחר יום קשה. עליכם גם לשנות את הדרך בה אתם מגיבים לדברים ולאנשים הגורמים לכם לחץ. לא רק שניהול מתח משפר את בריאות העור, אלא שהוא גם משפר את הבריאות הכללית.

המשיכו לקרוא למטה

8.חסך שינה

כשישנים טוב בלילה, תאי העור עוברים תיקון ומתחדשים. לעומת זאת כשיש מחסור בשינה, העור סובל. אורח חיים עמוס וטלפונים סלולריים גורמים לנו להישאר ערים עד השעות הקטנות, ומעכבים את שחרורו של הורמון השינה החיוני מלטונין.

אתם עלולים להתקשות בהירדמות ולהתעורר עייפים בבוקר. גם אם אינכם צריכים להתעורר מוקדם בבוקר, עדיין חשוב מאוד ללכת לישון לפני חצות. זה הדבר הכי טוב לשיקום הגוף כולו, כולל העור. הקפדה על מספיק שעות שינה תגרום לכם להיראות ולהרגיש צעירים ובריאים.

9.זיהום

בעיות בעור כמו – גירוי, נקבוביות סתומות, אדמומיות, יובש, פגמים, פיגמנטציה ונפיחות יכולות להופיע כתוצאה מזיהום אוויר. בכל יום עורכם נחשף לחיידקים שונים, מזהמים וקרני שמש, ואין שום דבר שניתן לעשות כדי להימנע. נכון שאפשר לעבור מהעיר הגדולה לכפר קטן, אבל גם שם יהיו קרני שמש וזיהום אוויר.

לכן, כל שעליכם לעשות הוא להגן על עורכם על בסיס יומי. הקפידו למרוח קרם הגנה עם מקדם הגנה 30 SPF ולהשתמש בקרם לחות המכיל ויטמינים C או E. ניקוי הפנים פעמיים ביום יעזור לכם להסיר לכלוך ולהגן על העור מפני הזדקנות מוקדמת.

אז לסיכום

האם אתם זקוקים לסיבות נוספות לשתות יותר מים? אם אתם רוצים להשיג עור בריא וזוהר באופן טבעי, יש לשמור על הידרציה מספקת כל היום. כמות המים המומלצת ליום היא שמונה כוסות, אך כל גוף שונה לכן ראו לכמה כוסות אתם זקוקים – במיוחד אם אתם מתאמנים או פעילים במהלך היום.

קראו על  אבנים בכיס המרה - גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

השילוב המושלם של אגוגו לאכילה בריאה וירידה במשקל!📗

  • "לאכול בריא" – הוא ספר המכיל ידע מקצועי רב וטיפים על תזונה בריאה וירידה במשקל.
  • "לבשל בריא" – מכיל עשרות מתכונים בריאים שניתן לשלב בתפריט הדיאטתי היום-יומי.
לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה