5 מזונות עוצמתיים לטיפול בנשירת שיער

5 מזונות עוצמתיים לטיפול בנשירת שיער

התזונה שלנו משחק תפקיד חשוב ביותר בבריאות השיער. מחסור ברכיבים תזונתיים מסוימים עלולים להוביל לנשירת שיער. המזונות הבאים יכולים לסייע לנו.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

המזונות הבאים יכולים למנוע נשירת שיער:

1.דגים שומניים

סוגים מסוימים של דגים שיש להם חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 וויטמין D הם:

  • טונה
  • מקרל
  • סלמון
  • הרינג

דגים שומניים הם גם מקור טוב לחלבון, סלניום וויטמינים מקבוצת B, שכולם עוזרים לשיער בריא, על פי מחקר משנת 2017.

2.ביצים

ביצים הן כמו המולטי ויטמין של הטבע מכיוון שהן מכילות מגוון ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים. חלקם קשורים לשיער בריא כמו חלבון, ביוטין, סלניום ואבץ.

ביצים מהוות מקור מצוין לחלבון, שחשוב למניעת נשירת שיער. דיאטה דלת חלבון מכניסה את צמיחת השיער לשלב "מנוחה", מה שעלול להוביל לנשירת שיער ולצמיחת שיער נמוכה יותר.

בביצים יש גם ביוטין, ויטמין B שחשוב לבריאות השיער, העור והציפורניים. חוסר בביוטין נקשר לנשירת שיער, כמו גם לאובדן צבע שיער.

מחקר משנת 2016 מצא ש-38% מהנשים שאמרו שיש להן נשירת שיער היו חסרות בביוטין. אכילת חלבונים בלבד ללא החלמון עלולה לגרום לכם למחסור בביוטין.

3.עלים ירוקים

עלים ירוקים כהים מלאים בחומרים מזינים המונעים נשירת שיער. כמה אפשרויות טובות הן:

  • קייל
  • תרד
  • קולארדים

אלה מכילים ויטמין A, ברזל, בטא קרוטן, חומצה פולית וויטמין C.

כוס אחת של תרד מבושל מכילה כ-6 מיליגרם של ברזל, חומר תזונתי שחשוב לשיער חזק ובריא. לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO), ברזל נמוך הוא המחסור התזונתי הנפוץ ביותר בעולם. זה גם קשור לסוגים רבים ושונים של נשירת שיער.

מודעה

ויטמין A הוא חומר תזונתי חשוב נוסף המצוי בעלים ירוקים שמשחק תפקיד בבריאות השיער. זה עוזר לגוף שלנו לייצר חֵלֶב, שמן שמגן על השיער על ידי מתן לחות לקרקפת.

4.פירות

פירות עשירים בתרכובות החשובות לשיער בריא, כמו ויטמין C ונוגדי חמצון, לדוגמה:

  • פירות יער
  • דובדבנים
  • משמשים
  • ענבים
  • תפוזים

פירות אלה מכילים נוגדי חמצון, כמו ויטמין C, שיכול לסייע בהגנה על זקיקי השיער מפני רדיקלים חופשיים. ויטמין C גם עוזר לגוף שלנו לספוג ברזל וליצור קולגן, שהוא אחד החלבונים הבונים שיער ועוזר למנוע נשירת שיער.

5.אגוזים וזרעים

אגוזים וזרעים הם מזונות עתירים ברכיבים תזונתיים החשובים למניעת נשירת שיער, כמו ויטמין E, אבץ, סלניום וחומצות שומן אומגה 3.

אם נשירת שיער מטרידה אתכם, בחרו את האגוזים והזרעים הבאים:

  • אגוזי מלך
  • אגוזי ברזיל
  • שקדים
  • זרעי פשתן
  • זרעי צ'יה

אבץ וסלניום הם יסודות קורט חיוניים שהגוף שלנו לא יכול לייצר, ולכן חשוב לקבל אותם דרך מזונות כמו אגוזים וזרעים. יסודות קורט אלו חשובים לצמיחת השיער, ומחסור בהם עלול להוביל לנשירת שיער, על פי סקירה משנת 2017.