12 דברים טובים שהופכים לרעים אם מגזימים בהם

מארז התזונה והירידה במשקל של אגוגו!

12 דברים טובים שהופכים לרעים אם מגזימים בהם

כולנו מנסים להכניס לחיינו רק דברים טובים, אך האם לפעמים גם דברים טובים יכולים להשפיע עלינו לרעה? שימו לב לרשימה הבאה.


1.פעילות גופנית

פעילות גופנית אינטנסיבית מדי, בילוי שעות רבות בחדר הכושר עלולים לגרום לפציעה. עודף פעילות גופנית עלול לגרום נזק למפרקים, לגידים, לרצועות ואפילו ללב. נשים שעוסקות בפעילות גופנית אינטנסיבית מדי עשויות לדלג על מחזורים חודשיים או להאיץ את תהליך הידלדלות העצם, אשר תגרום לאוסטאופורוזיס.

כמה זה “יותר מדי”? אם בתום האימון אתם מותשים או עצבניים, או אם אתם מתקשים לישון, לאכול, או להתרכז, ייתכן שזהו רמז לכך שהגיע הזמן לקיצוץ.

2.שינה

אם זמן הנמנום שלכם מתארך, אתם מזיקים לגופכם יותר משאתם מועילים לו. מחקרים מצביעים על כך שיותר משמונה (8) שעות שינה בלילה מגבירה ב-34% את הסיכון לתמותה מבעיות לבביות. ייתכן כי תסבלו גם מקשיי ריכוז ומבעיות הקשורות למשקל ולרמות הסוכר בדם.

המשיכו לקרוא למטה

3.אנטיביוטיקה

האנטיביוטיקה קוטלת רבים מהחיידקים הגורמים לזיהום ולמחלה. אם כך, כמה נזק יכול להיגרם מנטילת אנטיביוטיקה אם אנחנו מצוננים? מתברר שהחיידקים עשויים לעבור שינוי בעקבות מגע תכוף מדי עם אנטיביוטיקה, אשר מעניק להם עמידות בפני תרופות. טלו אנטיביוטיקה רק כאשר אתם בטוחים שהדבר נחוץ.

4.ריצוי אחרים

גרימת אושר לאחרים גורמת לנו להרגיש טוב, אבל הגבול בין נתינה ועזרה, לבין ניצול הוא דק. אם אתם מסכימים עם אחרים רק למען שלום בית, או לוקחים על עצמכם משימות רבות מדי רק משום שאינכם מסוגלים לומר “לא”, אתם עלולים להפוך לאומללים.

פשוט לומר “לא”

תרגלו את מיומנויות הסירוב הבאות אשר יעזרו לכם לשמור על שפיותכם: שאלו שאלות בכדי לוודא שאתם יודעים ומבינים למה אתם נכנסים. שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: מה אני מרוויח/ה מזה? ענו לעצמכם בבטחון ובתקיפות. זכרו שאינכם צריכים לנמק את הסירוב. די במילה “לא” כדי להחליף משפט שלם.

קראו על  פרופ' יורם יובל על ההבדלים בין המוח הגברי לנשי

5.מין

עדיין אין תשובה חד משמעית לשאלה האם אדם יכול להיות “מכור” למין. ברם, ייתכן כי הדחף שלכם למין יהיה גבוה מדי. כתוצאה מכך, אתם עשויים לחשוב על תחושות מיניות ולפעול על פיהן יותר מהאדם הממוצע. כאשר רוב תשומת לבכם מופנית למין, עשויה להיות לכך השפעה שלילית על חיי היומיום ועל מערכות היחסים שלכם.

גלו מדוע

במקרים מסוימים, ההתרכזות וההתעסקות במין עשויה להיות תולדה של בעיות רפואיות אחרות. שוחחו עם הרופא המטפל על מנת לבדוק האם הדבר נגרם בגלל תרופות שאתם נוטלים, פגיעה שאתם חווים, או חוויתם, ואולי אפילו בשל גידול במוח. קבוצות תמיכה וייעוץ עשויות אף הן לעזור לכם להחזיר את חייכם לאיזון.

6.רחיצת ידיים

אמנם זוהי הדרך הטובה והיעילה ביותר להרחיק את החיידקים. ברם, אם תחזרו על הפעולה לעיתים קרובות מדי, אזי ההיגיינה שלכם בסכנה. מחקרים מוכיחים כי רחיצת ידיים תכופה מדי עלולה לגרום נזק לעור ולאפשר לחיידקים לשגשג.

7.מזון בריא

האם אתם אוכלים רק מזונות שטובים לכם? נפלא! השאלה היא כמה אתם אוכלים? אכילה מופרזת גורמת ללחץ דם גבוה, לכולסטרול גבוה, לסוכרת סוג 2, וכן לבעיות בעצמות ובמפרקים, לבעיות שינה ואפילו לדיכאון. כל זאת, ללא קשר לסוג המזון המונח על צלחתכם. ואם אתם צורכים יותר קלוריות מאשר אתם שורפים, תעלו במשקל, דבר שעלול לגרום למחלות לב ולשבץ.

המשיכו לקרוא למטה

8.מים

מדובר במצב נדיר, אבל בהחלט ייתכן מצב שבו תשתו יותר מדי מים. במקרה כזה, הכליות אינן מסוגלות לסלק את הנוזלים העודפים במהירות הנחוצה. כתוצאה מכך, רמת הנתרן בדם תצנח לרמות לא בריאות. מצב זה נקרא היפונטרמיה, שיכול לגרום לבחילה, לחולשה, לתשישות, לכאבי ראש, או, במקרים קיצוניים, לפרכוסים, לקומה ולמוות. אם אתם ספורטאים שמתאמנים למשך פרקי זמן ארוכים, כגון אצני מרתון, אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר.

קראו על  קלאוסטרופוביה - תסמינים, גורמים, אבחנה וטיפול

9.עבודה

האם אתם נשארים במשרד הרבה אחרי שיום העבודה נגמר? ייתכן שאתם באמת אוהבים את מה שאתם עושים, או שאתם פשוט מכורים לעבודה. אם אתם מרגישים שאתם צריכים לעבוד כל הזמן, ונוטים להעדיף עבודה על פני קשרים, ייתכן שאתם עונים להגדרה זו. זכרו את האמירה לגבי חיים שיש בהם רק עבודה, ללא הנאות כלל.

10.זמן שימוש בסמארטפון

“המכשיר החכם” בהחלט מקל עלינו בנקודות רבות, אבל אם אנחנו לא יכולים להפסיק להסתכל במכשיר שלנו, המציאות שלנו תהיה קשה יותר. השימוש בטלפון החכם עשוי להשפיע על האופן שבו אנו מתחברים ומתייחסים אל אחרים, על מצב הרוח, על איכות השינה ואפילו על הכימיה של המוח.

טיפים להתנתקות

חוללו שינוי. קבעו פעילויות שונות בזמנים שבהם הסיכוי שתהיו בנייד גדול יותר. הגבילו את הזמן שאתם מקדישים לסמארטפון וכבו אותו כאשר אתם לא משתמשים בו. חפשו תמיכה: חברים  ובני משפחה יכולים לעזור לכם לשמור על הגבולות ועל האיזון.

11.ויטמינים

הם שומרים על בריאותכם ועל בריאות משפחתכם,לא? אולי לא. מינון יתר של ברזל עלול לגרום לבחילה ולהקאה. מינון יתר של ויטמין C עלול לגרום לבחילה, לשלשול ולהתכווצויות בבטן. כמות גדולה מדי של ויטמין A עלול לגרום לבעיות ראיה, ולבעיות נוספות. כמות מופרזת של ויטמין D עשויה לגרום לחולשת שרירים ואף לבעיות לב, ואילו ויטמין K ו-ויטמין E עלולים לגרום לבעיות הקשורות לדימום. אתם ובני משפחתכם צריכים לשמור על המינון היומי הרגיל, ולא מעבר לכך.

12.חברויות

לא ייתכן מצב שבו יש לכם יותר מדי חברים, הלא כן? אולי דווקא כן. מחקרים אחדים מצביעים על כך שמספר האנשים אותם תוכלו להגדיר כחברים אמיתיים נע בין 150-200. המוח שלנו אינו יכול לעבד מספרים גדולים יותר. באשר לחברויות קרובות באמת, המספר קטן בהרבה – כחמישה חברים. ברם, חשוב לזכור כי מדובר במחקר מתמשך, בעיקר לאור העובדה שהמדיה החברתית מחברת בין אנשים באופנים חדשים, שונים ומגוונים.

המשיכו לקרוא למטה

קראו על  מתמודדים עם חרדה? נסו את הדרכים הבאות


מארז התזונה של אגוגו לירידה במשקל!

מארז התזונה של אגוגו מסייע כבר לאלפים לאכול בריא ולרדת במשקל. ועכשיו הוא מקבל שדרוג משמעותי נוסף. לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה