זה הסימן הראשון למחסור בויטמין D

זה הסימן הראשון למחסור בויטמין D

ויטמין D הוא ויטמין מסיס בשומן החשוב לשמירה על עצמות חזקות ובריאות, הוא עוזר לגוף לספוג סידן מהתזונה. כמו כן, ויטמין D חשוב גם לתפקוד מערכת החיסון ויכול לסייע בהגנה מפני מצבים מסוימים כגון סרטן, סוכרת ומחלות לב.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

הסימנים הראשונים למחסור בוויטמין D

הסימנים עשויים לכלול:

  • עייפות או תשישות
  • כאבים שונים בגוף
  • עצמות חלשות
  • מצב רוח ירוד או דיכאון
  • פגיעה בריפוי פצעים

אם אתם חווים אחד מהתסמינים הללו, חשוב להיבדק במרפאה על ידי רופא שיכול לאבחן אם אכן מדובר במחסור ולנקוט באופן טיפול נכון.

מהם הגורמים למחסור בויטמין D

ישנם מספר גורמים שיכולים לגרום למחסור בוויטמין D:

חוסר חשיפה מספקת לאור השמש: הגוף שלנו מייצר ויטמין D כאשר העור נחשף לאור השמש.

עור כהה: אנשים בעלי עור כהה יותר מייצרים פחות ויטמין D כאשר הם נחשפים לאור השמש בשל רמות המלנין הגבוהות יותר בעורם. כתוצאה מכך, הם עלולים להיות בסיכון מוגבר למחסור בוויטמין D.

גיל: ככל שאנו מתבגרים, העור שלנו הופך להיות פחות יעיל בסינתזה של ויטמין D מאור השמש.

מצבים רפואיים מסוימים: מצבים כגון מחלת קרוהן, צליאק וסיסטיק פיברוזיס, עלולים להפריע ליכולת של הגוף לספוג ויטמין D מהתזונה.

שימוש בתרופות מסוימות: תרופות מסוימות, כגון נוגדי פרכוסים וגלוקוקורטיקואידים, עלולות להפריע ליכולת של הגוף לספוג ויטמין D.

איך מטפלים במחסור ויטמין D

חשיפה לאור השמש

הגוף שלנו יכול לסנתז ויטמין D כאשר העור נחשף לאור השמש.

משך הזמן כדי לייצר מספיק ויטמין D תלוי במספר גורמים, כמו הזמן בשנה (קיץ, חורף), השעה ביום וצבע העור שלכם.

מודעה

אנשים עם עור בהיר יותר צריכים פחות זמן בשמש כדי לייצר מספיק ויטמין D. לדוגמה, ייתכן שייקח רק 10-30 דקות של חשיפה לשמש ביום עבור אנשים עם עור בהיר כדי לייצר מספיק ויטמין D. לעומת זאת , עשויות לקחת מספר שעות ביום עד שאנשים עם עור כהה יצליחו לייצר את אותה כמות של ויטמין D.

כמו כן, חשוב לציין שכמות ויטמין D שגופכם מייצר מחשיפה לשמש יכולה להשתנות בהתאם לגורמים כמו הגיל, כמות העור שנחשף ושימוש בקרם הגנה.

צריכת מזונות העשירים בוויטמין D

מזונות כמו:

  • סלמון (100 גרם): 104 IU
  • מקרל (100 גרם): 99 IU
  • סרדינים (100 גרם): 71 IU
  • טונה (100 גרם): 57 IU
  • חלמון ביצה (1 גדול): 41 IU
  • גבינה (28 גרם): 6-20 IU
  • פטריות מסוימות
  • מזונות מועשרים כמו חלב או דגני בוקר

נטילת תוספי ויטמין D

הרופא שלכם עשוי להמליץ על נטילת תוסף ויטמין D כדי לעזור לתקן את המחסור. תוספי ויטמין D קיימים בצורת כדורים וגם בצורת נוזל. חשוב להקפיד על כמות הצריכה שהגדיר הרופא, כדי להימנע מצריכת יתר של ויטמין D, דבר שיכול לגרום לתופעות לוואי.

מהי הצריכה היומית המומלצת של ויטמין D

אלה הכמויות המומלצות לויטמין D:

  • תינוקות עד 12 חודשים: 400 IU ליום
  • ילדים 1-18 שנים: 600-1000 IU ליום
  • מבוגרים עד גיל 70 – 600-800 IU ליום
  • מבוגרים מעל גיל 70 – 800-1000 IU ליום