האם שתיית מים בזמן ארוחה טובה או לא?

האם שתיית מים בזמן ארוחה טובה או לא?

מאמר מבוסס מחקרית 📄
המאמר מבוסס על מחקרים מדעיים עדכניים. צוות הכותבים שלנו שואף וחותר להיות אוביקטיבי, נטול אינטרסים ומציג את העובדות כמו שהן. מקורות והפניות מופיעים במהלך המאמר במספרים (1,2,3) המפנים למחקרים בסוף העמוד. 

מים חיוניים לגוף, ושתיית שמונה כוסות ביום היא דרך בטוחה לשמור על הידרציה אופטימלית.

אנשים רבים שותים מים במהלך הארוחות – במיוחד אם הם מנסים לרדת במשקל. אחרים מאמינים כי שתיית מים במהלך הארוחות מזיקה לבריאות. האם זה נכון?

למעשה, אם אתם נוהגים לשתות מים מסוננים במהלך הארוחות, זה יכול לסייע לעיכול. יחד עם זאת, אם אתם שותים משקאות אחרים כמו תה או סודה, זה עשוי להשפיע לרעה על הגוף.

בואו נגלה את כל היתרונות והחסרונות של שתיית מים בזמן האכילה.

המשיכו לקרוא למטה

מים ומערכת העיכול

נהוג לחשוב ששתיית מים יחד עם הארוחה יכולה להשפיע לרעה על מערכת העיכול, מכיוון שמים מפחיתים את ייצור הרוק בתוך הפה. זה יכול לדכא את שחרורם של מיצי קיבה ואנזימים, האחראים על עיכול תקין.

אמונה רווחת נוספת לגבי שתיית מים בזמן ארוחה היא שמים מגבירים את מהירות הוצאת המזון המוצק מהקיבה. זה גורם לעיכול לקוי מכיוון שהנוזלים למעשה מגבילים את זמן השהות של הארוחה בתוך אנזימי העיכול וחומצות הקיבה.

שתי האמונות לא הוכחו מדעית. נהפוך הוא, ממצאים טוענים שלנוזלים אין השפעה משמעותית על מהירות העיכול של מזון מוצק, אם כי נוזלים בדרך כלל עוברים דרך מערכת העיכול מהר יותר ממוצקים. (1)

יתרה מכך, שתיית מים עם ארוחה אף הוכחה כמשפרת את העיכול ומקדמת ירידה במשקל. מים מסייעים בפירוק חתיכות המזון הגדולות, בשיפור תנועתיות המעי והפחתת הסבירות לעצירות ונפיחות. כוס מים עם הארוחה יכולה גם לעזור לכם להימנע מאכילת יתר.

בנוסף, מים מועילים בעידוד התפקוד התקין של אנזימי העיכול.

קראו על  כיצד לא לעלות במשקל במהלך תקופת ההסגר

יחד עם זאת חשוב לזכור ששתיית יותר מדי מים בזמן האכילה, עלולה לגרום נזק במערכת העיכול. לכן חשוב מאוד להגביל את צריכת הנוזלים לכוס אחת בארוחה.

זכרו שאתם יכולים לשתות כוס או שתיים של מים לפני או אחרי האכילה לצורך הידרציה אופטימלית של הגוף.

המשיכו לקרוא למטה

שתיית סודה בארוחות עלולה לעורר חסרונות למערכת העיכול, כולל גזים.

מים וספיגת חומרים מזינים

ישנה השערה כי שתיית מים עלולה להזיק לספיגת חומרים מזינים. האמונה היא שמים מדללים את מיצי העיכול של הקיבה ומדכאים את תהליך פירוק המזון. עיכול לקוי גורם לספיגה לקויה. ממצאים מדעיים נוספים נדרשים כדי להוכיח עובדה זו.

אנשים הסובלים מבעיות או הפרעות במערכת העיכול צריכים להתייעץ עם רופא – במיוחד אם הם סובלים ממחלת ריפלוקס במערכת העיכול. מכיוון שמים בדרך כלל גורמים ללחץ על הקיבה כתוצאה מתוספת הנפח – חולים בריפלוקס במערכת העיכול יכולים לחוות ריפלוקס חומצי לאחר הארוחה.

מים וירידה במשקל

כאמור לעיל, שתיית כוס מים בארוחות יכולה לעזור לנהל את התיאבון, לרדת במשקל ולשמור עליו. כשלוקחים הפסקה של שתי שניות כדי ללגום מעט מים בזמן האכילה אתם נותנים לגופכם מספיק זמן בכדי לקבל אות של שובע מהמוח.

חשוב להכיר את האות הזה, כיוון שרובנו נוטים לאכילת יתר רוב הזמן. אכילת יתר עלולה לגרום לעלייה במשקל וכן להפחתת רמות האנרגיה שלכם לאחר ארוחה.

על פי מחקר, אנשים ששתו 500 מ”ל (3 כוסות) מים לפני שאכלו השילו 4.4 ק”ג במהלך 12 שבועות. (2) יתכן ששתיית שלוש כוסות מים לפני ארוחה ובמהלכה זה יותר מדי עבורכם, אבל גם כוס אחת יכולה לעשות את העבודה.

דרך נוספת שבה שתיית מים מסייעת לירידה במשקל היא על ידי האצת קצב חילוף החומרים. שתיית 500 מ”ל מים הוכחה כמגדילה את קצב חילוף החומרים ב-30%. (3) זה קורה תוך 10 דקות לאחר שתיית מים.

קראו על  1 קערת שיבולת שועל: 7 יתרונות מדהימים

יחד עם זאת, שתיית מים חמים לא מביאה את אותה התוצאה. כשאתם שותים מים קרים, גופכם מתחיל להשתמש בשפע של אנרגיה כדי לחמם אותו לטמפרטורת הגוף. עם זאת, עדיין יש צורך במחקר נוסף כדי לחקור את השפעת המים על הירידה במשקל.

המשיכו לקרוא למטה

לכל אדם יש חילוף חומרים משלו. אדם אחד יכול לשתות מים בארוחות ולרדת במשקל בעוד שאחר יכול לעשות את אותו הדבר ולעלות במשקל. אם אתם שותים משקאות ממותקים או אלכוהול בארוחות – צריכת הקלוריות עשויה לגדול כמובן.

מים ועליה במשקל

כשאתם מנסים לעלות במשקל, שתיית מים בזמן הארוחה אינה רעיון טוב. תלוי בכמות שאתם שותים, מים יכולים לתפוס חצי מהמקום בבטן ולגרום לכם לאכול פחות ממה שאתם צריכים בפועל. המשמעות היא שתוכלו להרגיש שבעים לפני שתסיימו את הארוחה. צריכת הקלוריות פוחתת וכך תתקשו לעלות במשקל.

נסו לשתות נוזלים לאחר הארוחה כדי לוודא שאתם אוכלים מספיק קלוריות. אם אינכם יכולים לאכול מבלי לשתות, הגבילו את צריכת הנוזלים בזמן הארוחה למינימום.

כיצד לשתות מים בזמן ארוחה

מוזר ככל שהכותרת נשמעת, אנשים רבים שותים מים בזמן ארוחה בצורה לא נכונה. אחד הצדדים השליליים של שתיית מים בזמן הארוחה הוא שזה גורם לתחושת כבדות ונפיחות.

הסיבה לכך היא שגיהוקים ושיהוקים גורמים לבליעת הרבה אוויר תוך כדי שתייה ואכילה. אם ברצונכם להימנע מגזים ושיהוקים, וודאו שאתם לוגמים מים לאט מאוד. אל תאפשרו לאוויר להיכנס לפה.

השורה התחתונה

אז האם זה טוב או רע לשתות מים בזמן ארוחות? אין כאן תשובה נכונה, מכיוון שצריך לערוך יותר מחקר מדעי כדי למצוא את התשובה.

בינתיים, עליכם להקשיב לגופכם ולראות מה מתאים לכם. אם אתם מרגישים טוב לאחר שתיית מים בזמן הארוחה, אין צורך לדאוג מההרגל הזה. אם אתם מרגישים לא טוב, זה סימן אזהרה שמערכת העיכול מתענה ועליכם לשקול זאת מחדש.

קראו על  סימנים לכך שאתם סובלים מתסמונת אכילה לילית (NES)

המשקל שלכם ממלא גם תפקיד קריטי. אנשים בתת משקל יכולים לחוות חסרונות בעיכול ומחסור בתזונה אם הם שותים הרבה מים בזמן ארוחות. לעומת זאת בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל – הם יכולים לחוות קצב חילוף חומרים מהיר יותר ולמנוע אכילת יתר.

אנשים עם תסמיני ריפלוקס לא צריכים לשתות נוזלים, כולל מים, לפני או אחרי ארוחה. שתיית נוזלים אחרים כמו קפה, תה, סודה או משקאות חריפים בזמן הארוחות אינה מומלצת גם לאנשים בריאים.

השילוב המושלם של אגוגו לאכילה בריאה וירידה במשקל!📗

  • "לאכול בריא" – הוא ספר המכיל ידע מקצועי רב וטיפים על תזונה בריאה וירידה במשקל.
  • "לבשל בריא" – מכיל עשרות מתכונים בריאים שניתן לשלב בתפריט הדיאטתי היום-יומי.
לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה