כוס אחת ביום של המיץ הזה יכולה להפחית דלקת ולתמוך בעיכול

כוס אחת ביום של המיץ הזה יכולה להפחית דלקת ולתמוך בעיכול

זה אולי לא המשקה הראשון שעולה לכם בראש כשאתם חושבים על משקה בריא, אבל מיץ כרוב עשיר ברכיבים תזונתיים בעלי יתרונות משמעותיים.

הכרוב הוא ירק ממשפחת המצליבים, שלעתים קרובות נשאר בצל של עמיתיו הפופולריים יותר כמו ברוקולי וקייל, אך הוא עמוס בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. במאמר זה, נחקור את היתרונות הבריאותיים השונים של מיץ הכרוב ונספק מתכון פשוט להכנה בבית.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

היתרונות הבריאותיים של מיץ הכרוב

עשיר ברכיבים תזונתיים: כרוב הוא מקור מצוין לויטמינים C ו-K, כמו כן, גם כמויות קטנות יותר של הויטמינים A, B6 ו-E. בנוסף הוא מכיל גם מינרלים חיוניים כמו אשלגן, סידן ומגנזיום. שתיית מיץ כרוב יכולה לעזור להבטיח שאנו מקבלים מגוון רחב של חומרים מזינים בתזונה שלנו.

תומך בבריאות מערכת העיכול: מיץ כרוב מכיל תרכובת בשם גלוטמין, המקדמת את הריפוי של רירית מערכת העיכול. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אלה הסובלים מהפרעות עיכול כמו תסמונת המעי הרגיז, דלקת קיבה וכיבים.

סיוע בשחרור רעלים מהגוף: כרוב יכול לסייע לכבד לנקות רעלים מהגוף, הודות לתרכובות המכילות גופרית הנקראות גלוקוזינולטים. תרכובות אלו תומכות בתהליכי ניקוי הרעלים של הכבד, ומסייעות בסילוק רעלים מזיקים מהגוף.

חיזוק המערכת החיסונית: תכולת הויטמין C הגבוהה במיץ כרוב מסייעת לחיזוק מערכת החיסון ומסייעת בייצור קולגן, החיוני לשמירה על בריאות העור, העצמות ורקמות החיבור.

הפחתת דלקת: כרוב מכיל מספר תרכובות אנטי דלקתיות, כולל אנתוציאנינים וסולפורפן. שתיית מיץ כרוב עשויה לסייע בהפחתת הדלקת בגוף ועלולה להקל על תסמינים של מחלות דלקתיות כמו דלקת פרקים.

איך להכין מיץ כרוב בבית

רכיבים:

  • 1 ראש כרוב בינוני
  • 1 תפוח ירוק לתוספת מתיקות (לא חובה)
  • 1 חתיכת ג'ינג'ר קטנה לתוספת טעם (לא חובה)
  • מעט מיץ לימון להוספת טעם (לא חובה)

הוראות הכנה:

  1. שטפו את הכרוב ביסודיות כדי להסיר לכלוך או פסולת. חתכו את הכרוב לרבעים, מוציאים את הליבה.
  2. אם משתמשים בתפוח, יש לשטוף ולהוציא את הגרעין. חותכים גם אותו לרבעים. קולפים את הג'ינג'ר אם משתמשים וחותכים אותו לחתיכות קטנות.
  3. מכניסים את הכרוב, התפוח והג'ינג'ר (אם משתמשים) במסחטה. אם אין לכם מסחטת מיצים, אפשר להשתמש בבלנדר, להוסיף מעט מים עד לקבלת תערובת אחידה, לאחר מכן מסננים את התערובת דרך מסננת דקה או חיתול בד.
  4. אם רוצים, סוחטים קצת לימון לתוך מיץ הכרוב לתוספת טעם.
  5. הגישו את מיץ הכרוב מיד או לקרר עד 24 שעות כדי לשמור על טריות והרכיבים התזונתיים.