10 מזונות שיש להימנע אם יש לכם דלקת מפרקים

10 מזונות שיש להימנע אם יש לכם דלקת מפרקים

דלקת מפרקים (Arthritis) הוא מצב המאופיין בדלקת במפרקים השונים של הגוף, המצב יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים.

בעוד שטיפולים רפואיים ופעילות גופנית סדירה ממלאים תפקידים מכריעים בניהול דלקת פרקים, בחירות תזונתיות יכולות גם להשפיע על התסמינים ועל הרווחה הכללית. גללו למטה כדי להבין אילו מזונות כדאי להימנע כדי לשפר את המצב.

הצטרפו לווצאפ של אגוגו!

ותקבלו עדכונים ישירות לנייד.
מודעה

1.מזון מעובד וחטיפים ממותקים

מזון מעובד מכיל לרוב רמות גבוהות של שומנים, סוכרים ותוספות לא בריאות. מרכיבים אלה יכולים לגרום לדלקתיות ולהחמיר את תסמיני דלקת המפרקים. בנוסף, חטיפים ומשקאות ממותקים יכולים להוביל לעלייה במשקל, מה שמפעיל עומס נוסף על המפרקים.

2.בשרים אדומים ומעובדים

בשר אדום, כמו בקר וכבש, ובשרים מעובדים כמו נקניקיות, מכילים רמות גבוהות של פורינים ושומנים רוויים. אלה עלולים להחמיר את הדלקת ולהוביל לכאב ואי נוחות מוגברים בקרב אנשים עם דלקת פרקים. (1)

3.מוצרי חלב

חלק מהאנשים הסובלים מדלקת פרקים עשויים להיות רגישים למוצרי חלב, במיוחד אלה המכילים קזאין או לקטוז. רכיבים אלו יכולים לגרום לדלקת ולכאבי מפרקים. חלופות חלב, כמו חלב שקדים למשל, עשויים להיות מועילים.

4.ירקות סולניים

בעוד שירקות הם בדרך כלל אחד הדברים הכי בריאים בתזונה שלנו, חלק מהאנשים הסובלים מדלקת פרקים עלולים לגלות כי ירקות סולניים כמו עגבניות, חצילים ופלפלים מחמירים את הסימפטומים שלהם. ירקות אלה מכילים סולנין, תרכובת שעלולה לגרום לדלקת אצל אנשים מסוימים.

5.דגנים המכילים גלוטן

לסובלים ממחלת צליאק או רגישות לגלוטן, צריכת חיטה, שעורה ושיפון עלולה להוביל לדלקת ולכאבי פרקים. בחירה בחלופות ללא גלוטן כמו קינואה, אורז ושיבולת שועל ללא גלוטן יכולה לעזור להקל על התסמינים הללו.

6.אלכוהול וקפאין

צריכה מופרזת של אלכוהול וקפאין עלולה להוביל להתייבשות ועלולה להפריע לדפוסי השינה. גם התייבשות וגם איכות שינה ירודה יכולים להחמיר את תסמיני דלקת המפרקים. רצוי למתן את צריכת משקאות אלו.

7.שומנים רוויים ושומני טרנס

מזונות עשירים בשומני טרנס, כגון מזון מטוגן, מאפים ומרגרינה, עלולים להוביל לדלקת. שומנים אלו יכולים גם לגרום לעלייה במשקל, מה שגורם ללחץ נוסף על המפרקים.

8.משקאות ממותקים

משקאות ממותקים כמו סודה ומיצי פירות עשירים בקלוריות ריקות ועלולים להוביל לעלייה במשקל. בנוסף, תכולת הסוכר הגבוהה יכולה לגרום לדלקת. (2) בחירה במים, תה צמחים או מיצי פירות מדוללים יכולה להיות אלטרנטיבה בריאה יותר.

9.צריכת מלח מוגזמת

צריכת של יותר מדי מלח עלולה להוביל להצטברות נוזלים ולנפיחות מוגברת במפרקים. אנשים עם דלקת פרקים צריכים לשאוף להגביל את צריכת הנתרן שלהם על ידי הימנעות ממזונות מעובדים ומלוחים מדי.

10.תוספים וחומרים משמרים מלאכותיים

מודעה

מזונות המכילים תוספים וחומרים משמרים מלאכותיים יכולים לעורר רגישויות אצל אנשים מסוימים, מה שעלול להוביל לדלקת מוגברת. בחירה במזון מלא ולא מעובד היא הבחירה הבריאה ביותר.

על ידי בחירה תזונתית מושכלת והימנעות ממזונות מסוימים, אנשים עם דלקת פרקים יכולים לנהל טוב יותר את מצבם ולהפחית את הדלקת. חשוב לזכור שגופו של כל אדם הוא ייחודי, ומה שעובד עבור אדם אחד לא יכול לעבוד עבור אחר. לכן, התייעצות עם רופא או דיאטן יכולה לספק הדרכה מותאמת אישית בשבילכם.