בריאות

8 תרופות טבעיות המסייעות לשינה

לפני שאתם ממהרים לבית המרקחת על מנת לרכוש כדורי שינה ללא מרשם, נסו אחת מתרופות השינה הטבעיות הבאות. תרופות אלו בטוחות יותר, וגוררות פחות תופעות לוואי, בהשוואה לתרופות ללא מרשם. רבות מהן לא רק יסייעו לכם להירדם ולהמשיך לישון, אלא גם יסייעו להרפיית השרירים שלכם.

שנו היטב, שנו טוב יותר

אם השינה התדרדרה לתחתית רשימת המטלות שלכם, אתם לא לבד. אף כי ארגון השינה הלאומי ממליץ לישון שבע עד תשע שעות בכל לילה, האדם הממוצע בעולם המערבי מקבל רק 6 שעות ו-40 דקות של שינה. מה הבעיה? תוכלו להאשים את לוחות הזמנים המשוגעים, וכמובן, גם את בעיות השינה. לפני נטילת תוספים יש להתייעץ עם רופא או איש מקצוע מוסמך אחר.

חסת בר

אם אתם סובלים מחרדה, כאבי ראש או כאבי מפרקים או שרירים, יתכן כי אתם כבר מכירים את חסת הבר. היא גם יעילה בהרגעת חוסר מנוחה ובהפחתת חרדה – ועשויה אפילו לדכא את מחלת הרגליים חסרות המנוחה. כאשר אתם משתמשים בתוספי חסת בר, נטלו 30 עד 120 מיליגרם לפני השנה.

כשות

אוהבי הבירה ללא ספק יכירו את ההשפעה המרגיעה של הכשות, הפרחים הנקביים המשמשים לייצור בירה. עם זאת, למטרות שינה, התמצית הזו משמשת לעתים קרובות כסם הרגעה קל לטיפול בחרדה ונדודי שינה. נטלו 30 עד 120 מיליגרם לפני הכניסה למיטה.

מגנזיום וסידן

מגנזיום וסידן הם שני חומרים המסייעים לשינה, וכאשר הם ניטלים יחד, הם נעשים יעילים הרבה יותר. כמו כן, על ידי נטילת מגנזיום, תוכלו לנטרל כל בעיית לב פוטנציאלית העשויה להוות תוצאה של נטילת סידן. נטלו 200 מיליגרם של מגנזיום – הנמיכו את המינון אם הוא גורם לכם לשלשל – ו-600 מיליגרם של סידן בכל לילה.

קראו על  5 צמחי מרפא המסייעים לשינה ורוגע

ארומתרפיה

לבנדר הוא הטריק כאן, כיוון שמחקרים הוכיחו כי הוא מסייע לשינה. הוא גם מהווה דרך זולה ולא רעילה להחליק לתוך שינה שלווה. מצאו תרסיס המכיל לבנדר אמיתי ורססו אותו על הכרית שלכם לפני השינה. או שתוכלו לרכוש כרית במילוי לבנדר.

מלטונין

מלטונין הוא ההורמון השולט על השינה, ולכן לא מפתיע כי הוא מזרז את השינה באופן טבעי. אף כי מומחים מסוימים ממליצים על נטילת מינונים גבוהים יותר, מחקרים מוכיחים כי מינונים נמוכים הם יעילים במידה רבה יותר. כמו כן, קיים חשש מכך שמינונים גבוהים מדי ירעילו את הגוף, כמו גם יגבירו את הסיכון לדיכאון או אי פוריות. נטלו 0.3 עד 0.5 מיליגרם לפני השינה.

ראו: 9 דרכים לשיפור ייצור המלטונין בגוף

יוגה או מדיטציה

בחרו ביוגה עדינה או מתיחות, ולא בפאוור יוגה או יוגה אשטנגה נמרצות, העשויות להעניק לכם אנרגיה במקום להרגיע אתכם. נסו מתיחות יוגה קלות במיטה, ולאחר מכן, מדיטציה פשוטה. עצמו את עיניכם, ולמשך חמש עד עשר דקות, שימו לב אך ורק לנשימות שלכם.

ל-תיאנין

חומצת האמינו הזו נמצאת בתה ירוק, ולא רק שהיא מסייעת לשמירה על מודעות רגועה במהלך היום, היא גם מסייעת לשינה עמוקה יותר בלילה. עם זאת, תה ירוק אינו מכיל מספיק ל-תיאנין על מנת להגביר באופן משמעותי את מחזורי ה-REM שלכם. ומעבר לכך, אתם עשויים להתעורר באמצע הלילה על מנת לגשת לשירותים.

במקום לשתות אותו, נסו לרכוש ל-תיאנין טהור. נטלו 50 עד 200 מיליגרם לפני השינה.

ולריאן

ולריאן היא אחת מתרופות השינה הנפוצות ביותר לטיפול בנדודי שינה. מחקרים רבים הוכיחו כי ולריאן מסייע לשינה עמוקה, להירדמות מהירה ולאיכות השינה הכוללת. עם זאת, ולריאן יעיל ביותר כאשר משתמשים בו לאורך תקופת זמן ארוכה. אזהרה אחת? כ-10% מהאנשים המשתמשים בולריאן חשים, למעשה, מלאי אנרגיה, ולכן הם עשויים שלא להירדם. אם אתם חשים תופעה זו, נטלו ולריאן במהלך היום. אם לא, נטלו 200 עד 800 מיליגרם לפני השינה.

קראו על  איך לעזור לתינוק שלכם לישון ברציפות כל הלילה

פרופ' יורם יובל בהרצאה במיוחד לאגוגו!

היי אגוגואים, ב-9 בינואר אנו מקיימים הרצאה מרתקת שלא כדאי לפספס! המרצה: פרופ' יורם יובל, פסיכיאטר וחוקר מוח. אחד המרצים המבוקשים והפופולריים בישראל. לחצו לפרטים>>

תגיות

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!

Click to Hide Advanced Floating Content