מזונות המכילים כמות גדולה של חלבון ומעט פחמימות
התחילו לקרוא למטה

מזונות המכילים כמות גדולה של חלבון ומעט פחמימות

חלבון הוא אבן יסוד חיונית בתזונה שלנו. הגוף משתמש במיקרו-נוטריינט זה כדי לבנות ולתקן רקמות, לייצר אנזימים ולחזק את העצמות, השרירים והסחוס בגופנו.

הצטרפו לאגוגו בחינם!

ותקבלו ידע לבריאות טובה יותר ישירות למייל.
המשיכו לקרוא למטה

כל התזונאים מסכימים כי אכילת מזונות עשירים בחלבון יכולה להגביר את השובע ולסייע בשריפת שומן.

בנוסף לכך, מזון עשיר בחלבון ודל-פחמימות יכול להיות מאוד טעים. להלן מספר מקורות מעולים לחלבון, אשר דלים מאוד בפחמימות.

1.דגים

סוגים מסוימים של דגים ידועים בהיותם בעלי מצבור של חלבון, כמו טונה, סלמון, הליבוט ואמנון.

אכילת דגים 2-3 בשבוע יכולה להפחית את הסיכון למחלות כרוניות שונות.

ניתן לצרוך טונה או סלמון בשימורים, הם מספקים את אותן יתרונות בריאותיים וגם זולים יותר.

כמות חלבון בטונה ל-100 גרם: 23 גרם (92% מהקלוריות)

קראו על 16 יתרונות לאכילת טונה (וכמה מומלץ לאכול בשבוע)

2.טופו

טופו הוא מקור לחלבון צמחוני מצוין שניתן להוסיף לתפריט התזונה שלכם.

הטופו סופג בקלות את כל הטעמים שהוא מבושל איתם. אפשר לחתוך אותו לקוביות ולשלב בתבשילים שונים כמו שקשוקה, להוסיף למרקים, להקפיץ במחבת, ועוד.

כמות חלבון ב-100 גרם: 8-16 גרם (תלוי בסוג הטופו).

3.ביצים

החלבון בביצה הוא חלבון מלא, משמעות הדבר היא שחלבון זה מכיל כל החומצות האמינו הנחוצות לבני האדם.

המשיכו לקרוא למטה

הדרך הכי פשוטה ובריאה לצרוך ביצים היא להכין ביצה קשה. בשלו את הביצים למשך 10 דקות עד שהן יתבשלו לחלוטין.

ביצה אחת מכילה 6 גרם חלבון מלא

4.אגוזים

אגוזים מכילים שומנים בריאים הטובים ללב ויחד עם זאת הרבה חלבון. אגוזים שעשירים במיוחד בחלבון הם: בוטנים, קשיו ושקדים.

5.עוף

עוף הוא מקור טוב לחלבון רזה, ומחקרים הראו כי אכילת עוף עשיר בחלבון יכולה לסייע לנו לרדת במשקל.

קראו על  18 מזונות שכדאי לאכול בתחילת היום

מלבד חלבון, העוף הוא גם מקור נהדר לניאצין, ויטמין B6, סלניום וזרחן.

כמות חלבון ב-100 גרם: 31 גרם (80% מהקלוריות).

הצטרפו לאגוגו בחינם!

ותקבלו ידע לבריאות טובה יותר ישירות למייל.
מודעה

מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
1 שרשור
0 תגובות שרשור
0 Followers
 
תגובות אחרונות
תגובות חמות
1 Comment authors
מהנשמע Recent comment authors
  קבל התראות  
הכי חדש הכי ישן עם הכי הצבעות
קבל התראות
מהנשמע
אורח
מהנשמע

אין דרך בריאה לאכול ביצה כי ביצים זה לא בריא…

הירשמו לאגוגו בחינם! מעל 46 אלף כבר הצטרפו.

ותוכלו להנות מהניוזלטר של אגוגו, מאמרים, עדכונים לגבי אירועים, תקבלו מיד 2 מדריכים מתנה במייל! והאפשרות להגיב למאמרים באתר.