9 דרכים בריאות ויעילות לעלייה במשקל
המשיכו לקרוא למטה

9 דרכים בריאות ויעילות לעלייה במשקל

על-אף שרובו המכריע של העולם נכסף להרזיה (בכל מקום תמצאו אינספור שיטות להורדה במשקל), אנשים רבים מתקשים דווקא לעלות במשקל. לכן, הבאנו כאן מספר דרכים יעילות לעלייה במשקל.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 26/4/16


המשיכו לקרוא למטה

לעלות במשקל
איך לעלות במשקל בצורה בריאה

חשוב לזכור כי גוף בריא באמת הוא אחד שבו המשקל מתאים לגובה. ואילו משקל הגוף האידיאלי תלוי במספר גורמים: גובה, גיל ומין.

תת משקל מזיק לבריאות ממש כמו עודף משקל. בעיית התת-משקל עלולה לנבוע מפעילות גופנית עודפת עבור אותו אדם ספציפי, ויתור על ארוחות, הרעבה עצמית בניסיון לרזות, מתח נפשי עמוק, גנטיקה, מחסור בשעות שינה, מערכת עיכול לקויה ומחלות קשות, כדוגמת: סרטן, שחפת, סוכרת, הפרת איזון הורמונלי, בלוטת התריס מוגדלת או אנורקסיה.

חשוב מאוד לשמר ולהגדיל את משקל הגוף בעת הצורך. ההשלכות השליליות של תת-משקל על הבריאות כוללות: איבוד מסת העצם, בעיות לב, עקרות, אנמיה, הידרדרות המערכת החיסונית והידבקות תכופה במחלות השונות.

תזונה נכונה ופעילות גופנית מותאמת יעזרו לזקוקים לכך להעלות את משקל גופם. כמו כן, ישנו מספר מצומצם יחסית של תכשירים פרמקולוגיים אשר יסייעו בהשגת מטרה זו ובשימור התוצאות.

במקום לחפש אחר תרופת פלא מהמדף בבית מרקחת, אתם יכולים להשתמש בתכשירים ביתיים ו"תרופות סבתא" שיעזרו לכם להעלות במשקל ולשמר אותו בדרך הטבעית.

1.תאנים

פרי עץ התאנה מלא בחומצות שומן רב-בלתי רוויות אשר מעלות את הערך הקלורי של הארוחה בצורה הטבעית והבריאה. הדרכים הטעימות כוללות:

  • השרו היטב ללילה 5-6 תאנים מיובשות. למחרת חלקו אותם ל-2 חלקים ואכלו במשך היום. המשיכו כך למשך כחודש ימים.
  • השרו 2 תאנים בחלב למשך לילה שלם ואכלו למחרת לפני ארוחת הבוקר. עשו זאת במשך חודשיים.
קראו על  9 דרכים מוכחות לאיזון ההורמונים השולטים על המשקל שלך

2.צימוקים

הצימוקים עשירים בחומצות שומן אשר יסייעו בהגדלת מסת הגוף. בתור בונוס נחמד, הצימוקים עשירים בחומרים חיוניים מאוד לגופנו. והנה ההמלצות הטעימות שיעלו את משקלכם:

  • אחת הדרכים הפשוטות ביותר להעלות במשקל בעזרת צימוקים היא לאכול בערך חמישית הכפית של צימוקים (בין אם בהירים או כהים) במהלך היום למשך כחודש ימים.
  • השרו חמישית הכפית של צימוקים ו5-6 תאנים ללילה. ביום למחרת חלקו את כמות הפירות המיובשים לשתיים ואכלו במהלך היום. הקפידו על כך למשך חודש.

3.מנגו

מנגו הינו פרי עסיסי וטעים המצטיין בכמות הויטמינים והמינרלים שמכיל. מצד שני לא תמצאו במנגו נתרן, כולסטרול ושומנים. גוף האדם אוגר סוכרים מהמנגו בצורות של אנרגיה ושומן ובכך עוזר מעדן טבעי זה להעלות את משקל הגוף. זכרו: את המנגו יש לצרוך עם חלב. המתכונים המענגים:

המשיכו לקרוא למטה

  • הכינו מילקשייק מנגו והתפנקו פעמיים ביום למשך חודש שלם.
  • אופציה נוספת היא לאכול פרי שלם ולשתות מיד אחר כך כוס חלב. הקפידו על אכילת מנגו פעמיים או שלוש ביום למשך חודש ימים.

4.תפוחי אדמה

ירק זה הינו מאגר אמיתי של פחמימות מורכבות וסוכרים. כלומר, העשרת התפריט היומי בתפוחי אדמה תעלה את הסיכויים לעלייתכם במשקל. העצות הטעימות:

  • שלבו בארוחה אחת ביום תפוחי אדמה אפויים או צלויים למשך חודש ימים.
  • הכינו צ'יפס ביתי אפוי, ואכלו להנאתכם פעם-פעמיים בשבוע למשך חודש ואף חודשיים.

5.ביצים

הביצים מכילות כמות די גבוהה של קלוריות לצד שומנים וחלבונים ובדרך כלל אהובות על-ידי קהל מעלי המשקל. החלבונים המצויים בביצים משחקים תפקיד לא קטן בתור יחידות הבונות שרירים כאשר השומן מספק אנרגיה. להשגת תוצאות טובות העדיפו לצרוך יותר חלבונים מאשר חלמונים.

כל שעליכם לעשות הוא לאכול את החלבונים של 3-4 ביצים כל יום ביומו. תוכלו לגוון את הארוחות על-ידי הכנת אומלטים העשויים מחלבון ביצים בלבד או חביתות חלבונים מקושקשות לארוחת הבוקר יום-יום במשך חודש ימים.

קראו על  14 דרכים פשוטות לחתוך 500 קלוריות ביום

זכרו: אין לאכול בשום אופן ביצים טריות ולא מבושלות מחשש לבעיות בריאות רציניות ביותר.

המשיכו לקרוא למטה

6.בננות

בפרי מתוק וטעים זה מצויות כמויות נכבדות של קלוריות אשר מצד אחד יתנו זינוק רציני לרמות האנרגיה בגוף לטווח הקצר ויעלו את משקל הגוף לטווח הארוך. הדרכים הטעימות לאכילת בננות כוללות:

המשיכו לקרוא למטה

  • פשוט אכלו בננה טרייה או שתיים לארוחת הבוקר. אחר כך שתו כוס חלב חמים עם מעט סוכר וכפית חמאה. עשו זאת במשך חודש ימים.

7.שקדים

אגוזי השקד מכילים אחוזים נדיבים מאוד של חומצות שומן רב בלתי-רוויות אשר יעשירו את כמות הקלוריות היומית בצורה הכי בריאה. כיצד?

  • הוסיפו לכוס חלב 3 אגוזי שקד, שני תמרים ושני תאנים. הרתיחו את החלב.
  • סננו את החלב ושתו אותו. אכלו את הפירות המורתחים והשקדים.
  • חזרו על הפעולות כל יום למשך חודש-חודשיים.

8.חמאת בוטנים

אם חמאת בוטנים לטעמכם, הרי זוהי בחירה טובה מאוד למעוניינים להעלות במשקל משום שמדובר במצרך עשיר בקלוריות ושומנים. תוכלו להוסיף כרצונכם את חמאת הבוטנים לתבשילים רבים ובכל להוסיף קלוריות לתפריט התזונתי שלכם. מה אפשר לעשות עם חמאת בוטנים?

  • למרוח כפית חמאת בוטנים על פרי או ירק שתרצו לאכול.
  • להוסיף למילקשייק או שייק על בסיס פירות שאתם עומדים להכין.
  • למרוח שכבה רצויה על פרוסת לחם.

9.קטניות (פול, שעועית וחבריהם)

נמצא כי הקטניות הן סוג המזונות המומלץ ביותר לאלה המעוניינים להעלות את משקלם. זאת משום שקטניות מכילות קלוריות "בריאות" לצד כמויות גדולות של חלבונים, פחמימות ותאית. את הקטניות ניתן לאכול בכל ארוחה-אפילו לארוחת בוקר או ארוחת עשר ולא רק כתוספת בארוחת צהריים או ערב.

נחמד שלא משנה באיזה סוג של קטניות תבחרו – עדשים אדומות או שחורות, שעועית לימה, פולי סויה, עדשים לבנות או פול – כל בחירה טובה ולגיטימית. תוכלו להכין מרק עדשים או סלט עם שעועית אפויה או טרייה ובכך ליהנות בכל יום במאכל שונה ומגוון. עשו זאת במשך חודש או חודשיים.

קראו על  איך לתרגל שליטה על כמויות מזון בלי להסתבך

הנכם מוזמנים לנסות שיטה או שתיים מבין אלו שהוצגו לפניכם על-מנת להעלות את משקל גופכם עד הרצוי. רק אל תשכחו כי פרט לתזונה עתירת קלוריות יש להקפיד על פעילות גופנית מתאימה (תוכלו להיוועץ במדריך כושר גופני בשביל למצוא את הדרך להתעמל בצורה הכיפית והמועילה ביותר עבורכם).

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


מודעה

מדריך חינם לקוראי אגוגו!

המדריך שיעזור לכם לשמור על משקל תקין, להיות ערניים וחיוניים יותר והרבה יותר בריאים! המדריך הזה עזר עד היום לאלפי אנשים. כתב אותו ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם.

הגיבו על המאמר..

באפשרותכם להגיב על כל מאמר באגוגו. פשוט הירשמו בקליק לאתר דרך פייסבוק או גוגל.
avatar
  קבל התראות  
קבל התראות