איך להקפיא מזון בצורה נכונה?

איך להקפיא מזון בצורה נכונה?

מאמר מבוסס מחקרית 📄
המאמר מבוסס על מחקרים מדעיים עדכניים. צוות הכותבים שלנו שואף וחותר להיות אוביקטיבי, נטול אינטרסים ומציג את העובדות כמו שהן. מקורות והפניות מופיעים במהלך המאמר במספרים (1,2,3) המפנים למחקרים בסוף העמוד. 

ההקפדה על תזונה בריאה קלה יותר כשיש מקפיא. בהקפאה של מזון טרי יש שפע של יתרונות.

לא רק שהקפאה טובה לארנק שלנו, אלא שהיא גם מסייעת במניעת הרס של חומרים מזינים רגישים במהלך הובלתם ממקום למקום ואחסונם.

הקפאת מזון טרי מפחיתה גם את בזבוז המזון ומונעת מאיתנו לזרוק אוכל. למטה תמצאו כמה טיפים כיצד להקפיא מזון טרי בכדי למנוע קלקול.

1.הקפיאו את כל מה שנשאר על השולחן

לפירות וירקות חיים יחסית קצרים, ולכן אם אלה שנשארו על השולחן עומדים להתחיל להירקב – הקפיאו אותם.

המשיכו לקרוא למטה

בין אם זה קיווי, תותים, בננות, או אפילו עגבניות או מלפפונים – הקפיאו אותם לפני שהם מתחילים להתקלקל.

גם אם כמה פירות או ירקות כבר החלו להירקב, הסירו את החלקים המקולקלים, חתכו או פרסו, ושימו אותם במקפיא. לאחר מכן תוכלו להשתמש בהם מאוחר בשייקים, במרקים או בתבשילים.

מלבד פירות וירקות, תוכלו להקפיא גם שאריות מוצרים חלביים, כמו חלב למשל. תוכלו להוסיף בקלות את החלב הזה אל הביצים המקושקשות או למאפים.

לא מומלץ להקפיא גבינה רכה משום שהיא משנה את המרקם שלה במקפיא.

2.היזהרו ממבצעים מיוחדים

זה יכול להיות כל כך מפתה לקנות אוכל במבצע, ובמיוחד אם אתם מנסים לחסוך בקניות מזון.

כלל האצבע הוא – לא לקנות יותר ממה שאפשר לאכול. אך אם יש לכם מקפיא גדול, תוכלו להתעלם מהכלל הזה.

רכשו כמויות גדולות של המאכלים האהובים עליכם והקפיאו אותם במנות קטנות יותר לשימוש עתידי.

המשיכו לקרוא למטה

ניתן לאחסן חלק מסוגי המזון במקפיא למשך כשנה. אם אתם קונים הרבה פירות וירקות או בשר ודגים, תוכלו לחתוך אותם ולהקפיא במנות קטנות.

אתם יכולים אפילו לערבב בשר וירקות להכנה מהירה של תבשיל או מרק בעתיד.

קראו על  12 סימנים למחסור באבץ ואיך לתקן את זה

3.בשלו ירקות טריים לפני ההקפאה

בישול קצר של הירקות במים לפני ההקפאה, מסייע בבלימת תהליך פעולת האנזימים הגורמים להרקבת הירקות,  פעולה זו תשמור על המרקם, הצבע והטעם של הירקות.

ישנן שתי דרכים להרתיח את הירקות: אידוי או רתיחה. (1) כשמדובר באידוי, חשוב לא לאדות את הירקות יותר מדי.  באופן אידיאלי, מספיק לאדות ירקות במשך 2-6 דקות, תלוי בסוג הירק. וודאו שאתם מניחים את הירקות המאודים בקערת מי קרח, מסננים ורק אז מקפיאים.

הרתחה, מהווה אלטרנטיבה לאידוי אבל יש הבדל גדול בין שני התהליכים האלה.

למשל, גזר מרתיחים במשך חמש דקות, אך אידוי ייקח שמונה דקות. בישול יתר, יכול להוריד את הפרופיל התזונתי של הירקות, ואילו חוסר-בישול מספיק יכול לקדם את פעילות האנזימים ולהרוס את הטעם, המרקם או הצבעוניות של הירקות.

4.הקפיאו בצורה נכונה את הפירות

שטפו פירות ופירות יער, ספגו וייבשו, הניחו אותם על תבנית עם נייר אפייה והשאירו מעט מרווחים בין הפירות. הכניסו למקפיא למשך מספר שעות.

העבירו את הפירות ופירות היער הקפואים לכלי מתאים לאחסון בהקפאה, ותוכלו להשתמש עד שנה קדימה.

המשיכו לקרוא למטה

5.מעכו לפני הקפאה

ניתן לרסק פירות וירקות בשלים או בשלים מדי כמו אבוקדו, מנגו ובננה לפני ההקפאה.

אם אתם מקפיאים אותם בשלמותם, הם עלולים להפוך לנוזליים מאוד כשתפשירו אותם. אם אתם מועכים ומקפיאים אבוקדו, הוסיפו לו חצי כף מיץ לימון או ליים. (2)

תוכלו להשתמש בהמשך לשייקים מטבלים וגוואקמולי. ניתן להשתמש במנגו ובננה מעוכים בשייקים ובאפייה.

6.שימו מדבקה על הקופסאות שלכם

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ממליץ לאחסן ארוחות קפואות, כמו מנות בשר מבושלות ומרקים, למשך 2-3 חודשים.(3)

דגים מבושלים עשויים להתאחסן במקפיא למשך 4 עד 6 חודשים, ואילו דגים שומניים חיים יכולים להתאחסן למשך 2-3 עד 3 חודשים ודגים רזים למשך 6 עד 8 חודשים. שימו תאריך על  הקופסאות שלכם כדי שתדעו מתי עליכם להשתמש או לזרוק.

קראו על  בריחת שתן: סוגים, גורמים, תסמינים, אבחון וטיפול

7.הימנעו ממכת קור

אם אתם רוצים שהמזונות הקפואים יחזיקו מעמד זמן רב יותר ויישארו בריאים יותר, הקפידו למנוע מכת קור.

הדבר קורה כאשר האוויר הקר מייבש את האוכל במקפיא. עטפו את המזון בנייר כסף או הניחו בכלי אטום לאוויר. חשוב לסגור את הקופסה היטב, בכדי למנוע מכת קור.

אל תשתמשו בקופסאות חד-פעמיות מכיוון שהן אינן עמידות בפני אדי לחות ואינן אטומות לאוויר. זה חשוב במיוחד כאשר מקפיאים בשר נא, בשר מבושל ומוצרי בשר. שקיות הקפאה הן חלופות בטוחות יותר לקופסאות חד פעמיות.

השורה התחתונה

הקפאה בהחלט מונעת בזבוז מזון, אך עליכם לעשות זאת נכון. השתמשו בקופסאות המיועדות להקפאה בהישג יד, ולמדו על תאריכי תפוגה של מאכלים קפואים.

הקפאת אוכל טרי תעזור לכם לחסוך קצת כסף ולגרום לקניות שלכם להחזיק מעמד זמן רב יותר.

השילוב המושלם של אגוגו לאכילה בריאה וירידה במשקל!📗

  • "לאכול בריא" – הוא ספר המכיל ידע מקצועי רב וטיפים על תזונה בריאה וירידה במשקל.
  • "לבשל בריא" – מכיל עשרות מתכונים בריאים שניתן לשלב בתפריט הדיאטתי היום-יומי.
לחצו לפרטים מלאים>>>
מודעה