נשנושים "בריאים" שלא כדאי לאכול אף פעם
מודעה

נשנושים "בריאים" שלא כדאי לאכול אף פעם

לפעמים מזונות מסוימים ממותגים כבריאים ותמימים, אבל בפועל עלולים להיות בעייתים יותר ממה שאנחנו חושבים, אם זה בגלל הקלוריות העודפות, או רכיבים אחרים שמוספים למזון, אשר עלולים לפגוע בבריאותנו.

מודעה

פריכיות אורז

התרגלנו לקשר באופן טבעי בין פריכיות אורז לאכילה בריאה, אבל יש מספר בעיות איתן.

למרות היותן דלות בקלוריות, פריכיות אורז עשויות מאורז לבן מעובד, מזון המוגדר כבעל אינדקס גליקמי גבוה, כלומר מזון שמעלה בקלות את רמת הסוכר בדם. ממש כמו נשנושים אחרים כמו קרקרים, בייגלה, עוגות, סופגניות, קרואסונים ולחם לבן. אכילה מרובה של מזונות אלו עלולה להעלות את הסיכון למחלות בריאותיות מסוימות.

פריכיות אורז בריאות יותר כשהן עשויות מאורז מלא, המהווה מקור טוב לפחמימות וחלבונים. לאורז מלא מלא יש יותר חומרים מזינים כמו חלבון, שומנים, מינרלים וויטמינים מאשר אורז לבן מזוקק, מכיוון שהם נעלמים בתהליך העיבוד.

בכל מקרה, נסו לאכול אותם במתינות, והוסיפו להם תוספות בריאות בלבד, כמו: אבוקדו, ירקות, חומוס, קוטג', סלט טונה וכדומה.

פירות יבשים

לכאורה זה נשמע נחמד לנשנש שקית של פירות יבשים, אבל כדאי מאוד להגביל את הכמות.

האם תאכלו 12 אפרסקים בבת אחת? וודאי שלא, אבל זה מה שקורה כשאנחנו מנשנשים פירות יבשים. הפרי היבש הוא פשוט הגרסה היבשה (ללא הנוזלים) של הפרי המקורי – הנוזל יצא, אבל הסוכר נשאר. אנו עלולים לצרוך הרבה קלוריות בלי לשים לב.

במקום זאת, ברחו בפירות טריים ושלמים.

גרנולה

עוד נשנוש שממותג חזק עם אכילה בריאה, אבל בפועל לרוב עתיר בסוכרים מוספים. לכן, אם אתם בוחרים בגרנולה, נסו למצוא אחת ללא סוכרים, או הגבילו את הכמות שאתם אוכלים.

אופציה נוספת וגם טעימה היא פשוט לאכול שיבולת שועל.

קראו על  אכילה רגשית או אכילה חבלנית? מה ההבדל ואיך להתמודד!

אגוזים עם תוספת סוכר

אגוזים הם בחירה מעולה לנשנוש בריא, אבל שימו לב שלא בחרתם באגוזים עם תוספת סוכר, שיכולים להפוך אותם לנשנוש גרוע, עתיר בקלוריות.

בנוסף, בדקו שלא הוסיפו גם מלח לאגוזים שלכם, צריכת עודף נתרן קשורה לבעיות בריאותיות רבות כמו למשל לחץ דם.

רוצים רעיונות לנשנושים בריאים יותר? קראו על 23 נשנושים טובים המסייעים לירידה במשקל

המוצר האהוב שלנו! אפטרמיל!