8 משקאות נוגדי חמצון שתוכלו להכין בבית

8 משקאות נוגדי חמצון שתוכלו להכין בבית

מאמר מבוסס מחקרית 📄
המאמר מבוסס על מחקרים מדעיים עדכניים. צוות הכותבים שלנו שואף וחותר להיות אוביקטיבי, נטול אינטרסים ומציג את העובדות כמו שהן. מקורות והפניות מופיעים במהלך המאמר במספרים (1,2,3) המפנים למחקרים בסוף העמוד. 

הבעיה באורח החיים בחברה המודרנית היא שאנחנו שותים הרבה משקאות שפוגעים בבריאות מאשר מחזקים אותה. האם זה לא יהיה נהדר לקבל רשימת משקאות שיכולה לשפר את הבריאות הכללית?

מודעה

משקאות עשירים בנוגדי חמצון ידועים ביתרונות העוצמתיים שלהם והם יכולים למנוע הרבה בעיות רפואיות רציניות.

המשקאות האלה לא עולים המון כסף ותוכלו להכין אותם בבית וכך לשמור על האנרגיה שלכם תוך שיפור הרווחה הכללית.

1.מיץ ירוק

לפני שחשבו שמיץ ירוק הוא בנאלי ולא טעים, גלו כיצד הוא יכול לשפר את בריאותכם. ערבבו כמה עלים ירוקים, תפוחים ירוקים, פטרוזיליה ומלפפון – ותקבלו כוס מלאה בנוגדי חמצון חזקים יחד עם חומרים מזינים אחרים.

ירקות עליים כהים כמו קייל למשל, עוזרים לשפר את הגנת נוגדי החמצון של גופכם, ומונעים פגיעה של רדיקלים חופשיים ב-DNA העשויים לגרום לסרטן. (1) מלפפון הוא מקור נוסף של נוגדי חמצון כגון מנגן, בטא-קרוטן וויטמין C, יחד עם ליגננים, טריטרפנים ופלבנואידים, הידועים ביכולותיהם האנטי-דלקתיות.

תפוחים מכילים נוגדי חמצון חזקים כמו חומצה כלורוגנית, פלורידזין, קטצ’ין וקוורצטין. (2) נראה כי פטרוזיליה היא צמח מרפא נפוץ, אך זהו למעשה אחד המקורות העשירים ביותר לנוגדי חמצון כמו קוורצטין, קמפפרול וויטמין K.

2.לימונדה אגס ואפרסק

תצטרכו לימונים, אפרסקים ואגסים עבור המשקה הזה, העשיר בנוגדי חמצון. מביאים לרתיחה מים במחבת. מניחים אגסים ואפרסקים במים הרותחים ומשאירים לדקה. מסננים את המים החמים, וממלאים את הסיר במים קרים. ברגע שהפירות מתקררים ערבבו עד לקבלת תערובת אחידה. לאחר מכן, סחטו מיץ לימון טרי.

ערבבו את מחית הפירות, מיץ לימון ומים כדי לקבל משקה מרענן. אין צורך להוסיף סוכר מכיוון שהאפרסקים והאגסים מתוקים. לימונים, אגסים ואפרסקים הם מקורות מצוינים  לויטמין C, המתהדר בתכונות נוגדות חמצון עוצמתיות.

קראו על  10 סימנים שבגופכם חסר קולגן ואיך להשיג אותו באופן טבעי

האגסים עשירים גם בנוגדי חמצון כמו קוורצטין ופרוציאנידינים, אשר ידועים ביכולותיהם לשפר את בריאות הלב על ידי ויסות לחץ הדם.

3.מיץ פירות יער

פירות יער מציעים מספר עצום של אפשרויות למיצים. לא משנה באילו פירות יער תבחרו, גופכם יקבל מספיק נוגדי חמצון. מלבד היותם טעימים במיוחד, פירות יער שופעים בהרבה נוגדי חמצון, המסייעים להגן על הגוף מפני נזקי רדיקלים חופשיים.

רדיקלים חופשיים הם בין הגורמים לסטרס חמצוני העשוי לגרום לדלקת כרונית שבתורה עלולה לתרום להתפתחות מחלות ובעיות כולל- מחלות לב, ריאות, מחלות נוירולוגיות, סוכרת וסרטן.

המשיכו לקרוא למטה

נוגדי חמצון כמו רזברטרול, חומצה אלגית ואנתוציאנינים שישנם בפירות יער הוכחו כמסייעים במלחמה במתח חמצוני. לפטל, אוסנה (סוג של פטל) ואוכמניות יש פעילות נוגדת חמצון חזקה.

4.מיץ רימונים

מיץ רימונים קנוי כנראה יספק לכם פחות נוגדי חמצון. לעומת זאת, אם תכינו אותו לבד בבית, תוכלו להיות בטוחים שתספקו לגופכם חומרים מזינים ונוגדי חמצון.

מחקרים רבים מצאו כי מיץ רימונים עשוי לסייע בהפחתת לחץ דם גבוה, במלחמה בדלקות ובמניעת הצטברות רובד שומני בעורקים. (4, 5) מלבד נוגדי חמצון, מיץ רימונים מלא באשלגן המווסת את לחץ הדם, מאזן נוזלים והתכווצויות השרירים. (6)

5.תה צמחים

תה צמחים כמו מנטה, מליסה, רוז היפ ושן הארי ידועים בתכונותיהם נוגדות החימצון החזקות. מלבד תכונות נוגדות חמצון, תה מנטה מציע גם תכונות אנטי-ויראליות, אנטי-בקטריאליות ונוגדות סרטן. (7)

תה שן הארי הוא מקור עוצמתי לנוגדי חמצון והוא מסייע להילחם בדלקות, להלחם בסטרס חמצוני ולהסדיר את רמות הכולסטרול. המחקר מראה כי תמצית שן הארי מלאה בפלבנואידים וחומצות פנוליות כגון – חומצה קפאית, קוורצטין ולוטאולין. (8)

קבוצת חוקרים מצאה כי תה המליסה מסייע בהעלאת האנזימים הטבעיים של נוגדי החמצון בגוף, ומסייע במניעת נזק חמצוני לתאים. (9) לוקח כמה דקות לחלוט כוס תה צמחים, אבל תוכלו להפיק מהם תועלות רבות.

המשיכו לקרוא למטה

קראו על  17 המזונות העשירים ביותר בויטמין B12

6.תה ג’ינג’ר

תה ג’ינג’ר הוא עוד משקה נוגד חמצון שתוכלו להכין בבית תוך דקות. תה טעים זה שופע בנוגדי חמצון הנלחמים במחלות רבות. (10)

זה מחזק את המערכת החיסונית כמו גם מסייע להפחית דלקת, להקל על עצירות ועיכול ולהקל על בחילות. בנוסף, תה ג’ינג’ר יכול לסייע בהפחתת כאבי מחזור.

7.מיץ סלק

תרכובות פנוליות כמו בטלאינים ונוגדי חמצון שנמצאו בסלק הוכחו כמספקות יתרונות בריאותיים. תכולת נוגדי החמצון העשירה של הסלק עוזרת לשמור על בריאות הלב, למנוע או לטפל בדלקת כרונית ולדיכוי צמיחת תאים סרטניים.

אם אינכם אוהבים את הטעם של מיץ סלק טהור, תוכלו לערבב אותו עם מיץ תפוחים או תותים. ערבוב מיץ סלק ופירות יער יתן לכם בוסט מידי של נוגדי חמצון.

8.תה מאצ’ה

כיום ישנם משקאות רבים הכוללים מאצ’ה, כולל תה ולאטה. למרות שתה ירוק רגיל עשיר גם כן בנוגדי חמצון – תה מאצ’ה מכיל ריכוז גבוה יותר, מכיוון שהוא מיוצר מכל העלה של צמח התה.

מאצ’ה הוא מקור לקטצ’ינים הפועלים כנוגדי חמצון טבעיים חזקים, המסלקים את הרדיקלים החופשיים המזיקים מהגוף. המאצ’ה מתהדרת בהרבה יתרונות בריאותיים וקל להכין בבית.

צריכה קבועה אך מתונה של מאצ’ה יכולה לסייע בשיפור קשב וזיכרון, מניעת נזק לכבד, חיזוק מערכת החיסון והפחתת הסיכון לסרטן. רק הקפידו לקנות אבקת מאצ’ה איכותית.

השורה התחתונה

ישנם משקאות נוגדי חמצון רבים הזמינים בסופרמרקטים, כולל מיצים שונים ותה צמחים. עם זאת, תמיד בריא יותר להכין את המשקאות שלכם בעצמכם. לא רק שתדעו מה הכנסתם לכוס שלכם, אלא תספקו לגופכם יותר חומרים מזינים ונוגדי חמצון.

חלק מהמשקאות עשויים שלא להתאים עבורכם, כמו למשל תה זנגביל או שן הארי. לכן, הקפידו להתייעץ עם הרופא לפני שתכללו את מהמשקאות האמורים בתפריט שלכם.

מקורות למאמר
  1. https://www.aicr.org/cancer-prevention/food-facts/dark-green-leafy-vegetables/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC442131/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK499877/
  4. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24949028/
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5977444/
  6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4963920/
  7. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16767798/
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6471326/
  9. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20858648/
  10. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23717767/
  11. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7231151/
קראו על  10 סימנים שאתם לא אוכלים מספיק חלבון

מארז התזונה של אגוגו!

מארז התזונה של אגוגו מסייע כבר לאלפים לאכול בריא ולרדת במשקל! לחצו לפרטים והזמנה.

תכנים נוספים של אגוגו