איכות חיים

6 דרכים להעלמת קמטים

קמטים לא נראים טוב אף פעם, לא על הבגדים שלכם וגם לא באזור הפנים. הקמטים עשויים להיווצר באזור המצח, הצוואר, הידיים או כל חלק אחר בגוף אשר איבד את האלסטיות והלחות. במאמר זה נביא 6 דרכים טבעיות להעלמת קמטים. 

אגוגו- מגזין בריאות | Agogo | פורסם 24/1/15

6 דרכים להעלמת קמטים

6 דרכים להעלמת קמטים

מה הסיבה לקמטים?

הסיבות להיווצרות קמטים הן רבות סיבות כמו הזדקנות, זיהום אוויר, חשיפה לשמש, עישון, שימוש בתרופות מסוימות, דיאטה מוגזמת או מחסור בתזונה מזינה. לכן, נביא כאן כמה דרכים בכדי שנוכל לצמצם את הנזק שכבר נגרם, לשקם את העור ולנסות לתרום להעלמת הקמטים.

הדרכים להעלמת הקמטים

1.שתו הרבה מים

מים הם אולי הדרך הכי יעילה והכי פשוטה להעלמת קמטים. מים הוא אחד הדברים הנחוצים ביותר לגופנו, ולצערנו רבים מאיתנו מתעלמים מחשיבותו. לא רק שהמים יסייעו לכם במניעת קמטים, אלא גם יתרמו לבריאותכם הכללית.

אחת הסיבות להיווצרות הקמטים היא מחסור בלחות בעור, לכן, שתו מספיק מים, כמה זה מספיק? 6-8 כוסות ביום, במידה ואתם עובדים קשה, או בחדר הכושר שתו אפילו יותר.

2.איכלו מאכלים התורמים להעלמת קמטים

איכלו מאכלים המכילים רכיבים המסייעים לנו להילחם בקמטים, רכיבים כמו נוגדי חימצון, אומגה 3, מינרלים כמו סלניום וכרום, חלבון איכותי, ויטמינים וברזל.

להלן מאכלים הטובים לעור הגוף ולהעלמת קמטים

  • שקדים ואגוזים
  • קטניות, שעועית ועדשים
  • דגים שמנים כמו טונה וסלמון
  • זרעי פשתן וזרעי חמנייה
  • פירות כמו פאפיה, אבוקדו, אננס, פירות יער
  • ירקות כמו מלפפונים, עגבניות, ג’ינגר, שום
  • תה ירוק
  • דגנים מלאים, אורז חום, שיבולת שועל

הוסיפו את רשימת המאכלים לתפריט התזונה שלכם. הימנעו ממזון מהיר ואמצו מזונות בריאים.

3.שינה טובה ונכונה מסייעת במניעה והעלמת קמטים

כשאנחנו ישנים הגוף שלנו מייצר הורמון גדילה השולט בבניית הרקמות בגופנו, כולל רקמות העור. ולכן, אם לא תשן מספיק, גופך, כתוצאה מכך, ישחרר הורמון לחץ הנקרא קורטיזול אשר אחראי לעיכוב בניית הרקמות ולפגיעה בהם. זה ממש לא טוב לקמטים שלך.

כשאנו מדברים על שינה בעניין של מניעת קמטים ישנה חשיבות גם לתנוחת השינה, תנוחה לא נכונה עלולה להוביל לקמטים לא רצויים, קמטים אשר לא נעלמים גם לאחר שאנחנו מתעוררים. שינה על הצד עלולה להוביל לקמטים באזור הלחיים והסנטר. הימנעו משינה כשהפנים כלפי מטה. השינה הכי טובה למניעת קמטים היא שינה על הגב.

4.הימנעו מלחץ בכדי להימנע מקמטים

נכון, אנחנו מבינים שזה לא פשוט, אבל גם לא להיעלם מהקמטים היא לא משימה פשוטה. הלחץ מחליש את גופכם במלחמה עם הרכיבים הגורמים לקמטים בגופכם. בנוסף לכך, גם כשאתם זועפים או עצובים נוצרים אט אט קמטי קווים באזור הפנים. עשו כל מה שאפשר כדי להימנע מלחץ. הנה כמה רעיונות.

  • האזינו למוזיקה שאתם אוהבים
  • למדו משהו חדש
  • פתחו תחביב חדש
  • התאמנו
  • עשו מדיטציה ויוגה
  • שחייה
  • רשמו את תחושותיכם כדי לשחרר אותם דרך הכתב
  • בלו בחברת ילדים
  • קראו ספרים

5.שימרו על העור מקרני השמש

חשיפה ממושכת לשמש עשויה לפגוע בעור ולהוביל להיווצרות קמטים. הדבר הכי טוב לעשות הוא לא לצאת כשהשמש בשיאה, אבל זה לא תמיד אפשרי. לכן, השתמשו באמצעים כמו קרם הגנה, כובע ומשקפי שמש.

6.השתמשו בזהירות בתכשירים קוסמטיים

אנו משתמשים בתכשירים קוסמטיים שונים בכדי לטפח את עור גופנו ולהעלמת קמטים, אבל לפעמים גורמים יותר נזק. רכיבים מסויימים במוצרים הקוסמטיים לא טובים לעור שלך ועלולים לגרום להיווצרות קמטים. למשל רכיבים כמו אלכוהול אשר מייבשים את העור. השתמשו במוצרים על בסיס מים במקום. השתדלו לא לשטוף את הפנים יתר על המידה ובהגזמה, דרמטולוגים טוענים ששטיפה מוגזמת ושימוש מוגזם בסבון עלולים להוביל לפגיעה בעור הפנים.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות