נפש

6 דרכים למניעת דאגות

הפילוסוף הצרפתי מונטיין כתב פעם: “חיי היו מלאים דברים איומים ונוראים, שרובם לא קרו מעולם”. אכן, רוב הבעיות בחיינו לא ראויות לכמות הדאגה שאנו משקיעים בהן. במאמר זה נביא 6 דרכים להפחתת הדאגות בחיי היום יום.

אוזבק תחאוכה | אגוגו- מגזין בריאות | Agogo | פורסם 23/3/15

6 דרכים למניעת דאגות

6 דרכים למניעת דאגות

1.חשבו את הסיכונים

תמיד כשהינכם במצב של דאגה לגבי משהו, עיצרו רגע וחשבו את הסיכונים העומדים לפניכם, שאלו את עצמכם, מה הסיכוי שהדבר שאתם דואגים לגביו אכן יקרה?

נניח ואוחזת בכם דאגה בכל פעם שאתם או יקירכם צריכים לקחת חלק בטיסה. שאלו את עצמכם מה הסיכוי שהדברים אכן ישתבשו? אולי אחד מתוך מאה אלף. מה הסיכוי שאפוטר ממקום עבודתי השנה? אולי אחד מתוך חמש מאות. מה הסיכוי שאשרוף את החביתה בבוקר? אולי אחוזים בודדים.

שיטה זאת תסייע לכם לראות את הדברים באור נכון יותר, ומיד תיווכחו שהסיכויים שדברים מסוימים יקרו, אינם גבוהים כפי שחשבתם תחילה.

2.השלם עם הבלתי נמנע

לא כדאי לנו לבזבז אנרגיה וזמן כל כך חשובים בדאגה על דברים שאינם בכלל בשליטתנו. חיינו הרי מלאים בדברים קשים ולא נעימים שבהחלט היינו מעוניינים לשנות. חלקם אכן ניתנים לשינוי, אבל חלק, לא. ובמקרים האלה אנו צריכים להשלים עם הבלתי נמנע, עם הדברים שאין ביכולתנו לשנותם. אלו החיים, וככל שנבין זאת מוקדם יותר, כך יהיה לנו טוב יותר.

3.חייה את החיים מיום ליום

אנו מבזבזים כמות אנרגיה גדולה במחשבה על העבר והעתיד, לצערנו, בשניהם אנו לא יכולים להיות נוכחים, גם אם מאוד נתאמץ. הזמן היחידי בו אנו יכולים להיות הוא עכשיו, ההווה. לכן, אין טעם לאכול את עצמכם במחשבות על מה שהיה יכול לקרות בעבר שלכם, ואל לכם להיות מלאי חרדה לגבי הדברים שעוד יקרו בעתיד שלכם, כי איש אינו יכול לשנותם.

4.החלט מהו גבול הדאגה שלך

נסו לשאול את עצמכם את השאלה ששואלים את עצמם המשקיעים בבורסה: עד כמה אהיה מוכן להפסיד בשביל ההשקעה שלי? כלומר, מהי כמות הדאגה שאני מוכן לסבול בשביל הבעיה בה אני נמצא? האם היא שווה לילה ללא שינה? האם היא שווה שבוע? אולי מיגרנה וכאבי ראש? שאל את עצמך מה הגבול שאתה מוכן לסבול בשביל הדאגה שלך. וזכור תמיד כי רוב הבעיות אינן מצדיקות את הדאגה שאנו משקיעים בהן.

5.סנן את הדאגות שלך

רוב האנשים, רוב הזמן, עסוקים בדאגות קטנות ולא משמעותיות, אשר לא ראויות כלל לדאגה. האם הגשם יטפטף ויהרוס לי את התסרוקת? האם הבוס שלי לא חייך אלי הבוקר? רובנו מכירים את האנשים האלה.

תוכלו להפחית את הדאגות שלכם לפחות בחצי, אם תצליחו לתמרן ולסנן חלק מהדאגות הקטנות והשוליות בחיים שלכם.

6.היה עסוק

אם אתם מרגישים שאתם שוקעים בדאגות, חפשו פעילות אשר מסיטה את מחשבותיכם. עיזרו לאנשים אחרים בבעיותיהם שלהם, ככה אולי תוכלו לשפר את הרגשתכם כלפי עצמכם.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות